גנוב על המניונים


אחרי הסרט הראשון "גנוב על הירח" ששעשע מיליוני אנשים ברחבי העולם ב – 2010, הרוויח יותר מ – 540 מיליון דולר והיה בין עשרת סרטי האנימציה הגדולים ביותר בכל הזמנים בארה"ב, בקיץ 2013 שגעון המניונים חוזר בסרט ההמשך "גנוב על המניונים".

כריס מלדנדרי וצוותו עטור השבחים יצרו מחדש את הנוסחה לקומדיית הרפתקאות עם החזרתו של גרו הרשע (סטיב קארל) וילדותיו החמודות. המניונים קורעים מצחוק עד דמעות ועוד דמויות מצחיקות ומשוגעות נצפות בהרפתקאות שונות.

 בגנוב על המיניום חוזר גרו (סטיב קארל) אשר פרש מחיי הפשע לטובת ניהול חיי משפחה תקינים בסיועם של המיניונים, עוזריו הנאמנים אשר גנבו את ההצגה בסרט. אלא שאז מאיים נבל חדש בשם אדוארדו (בנג'מין בראט) על המיניונים ועל העולם, ומאלץ את גרו להצטרף לליגת האנטי רשעים תחת הנהגתו של סיילס ואמסבוטום ולהצטרף להרפתקה חדשה יחד עם הסוכנות לוסי וייל על מנת לסכל את התוכניות הזדונית של הנבל.

סטיב קארל: (גרו)

סטיב הוא אחד מהשחקנים המבוקשים ביותר בהוליווד. הוא זכה להכרה לראשונה על השתתפותו  בקומדיה זוכת פרסי האמי "The daily show with Jhon Stewart". הוא עבר בהצלחה לפריים טיים בטלויזיה ולעולם הסרטים. מאמציו והצלחתו במשחק, כתיבה והפקה תרמו למעבר הטבעי להקמת חברת הפקות משלו- Carousel Productions עם הסרט הראשון בהפקתם: "טיפש, מטורף, מאוהב" . Carousel לאחרונה הפיקו גם את הסרט: "בארט וונדרסטון הלא ייאמן".

קריסטן וויג  : (לוסי)

כוכבת הסרט מסיבת רווקות, סיימה את העונה השביעית והאחרונה בצוות התכנית Saturday night live של NBC  במאי 2012. על עבודתה בתכנית קיבלה וויג 4 מועמדויות לפרסי האמי על משחקה היוצא דופן כשחקנית משנה בסדרות קומיות, כששיחקה דמויות בלתי נשכחות כמו הפקיד הרגשני של רשת "טארגט", דוניס הזמרת, פנלופה הקורעת , שומרת הבית ננסי פלוזי ועוד..

בנג'מין בראט: (אדוארדו)

הקריירה המגוונת של של בנג'מין בראט התפרשה על 20 שנות הופעה טלויזיונית וקולנועית. ב2010, בראט זכה בפרס ה Maverick Spirit Award, בפסטיבל הסרטים  Cinquest Film Festival, על עבודתו כמפיק וכוכב סרט האינדי שהפך ללהיט: La Mission, בסן פרנסיסקו. הסרט נכתב ובוים ע"י אחיו של בנג'מין, פיטר בראט, וזכה לתשבוחות ואף למועמדויות בתואר "הסרט העצמאי המצוין " בפרסי NAACP  ב2011  ובתואר "הסרט המצוין"  בפרסי ה GLAAD.

מירנדה קוסגרוב: (מרגו)

מירנדה היא אחת השחקניות הצעירות והלוהטות בהוליווד. היא כיכבה בצוות השחקנים בפילוט לסדרה Girlfriend in a coma של NBC, בו היא תשחק לצד קריסטינה ריצ'י. היא תשחק את דמותה של אבי, שאימה  קארן (ריצ'י) קמה מתרדמת לאחר 17 שנה. ליז בריקסיוס (מ"האחות ג'קי") כתבה את התסריט ודיק וולף (Law&order:special victims unit) יפיק את הסדרה.

אלזי פישר: (אגנס)

לאחר ששמעה כי היא דומה לשחקנית הצעירה דקוטה פנינג ב5 השנים הראשונות לחייה, אלזי פישר, החליטה שהיא רוצה גם להיות שחקנית. אחרי שהוריה נתנו לה את ברכתם, היא קפצה למים ובחודש הראשון להתחלת הקריירה שלה שיחקה בצוות השחקנים של "גנוב על הירח". מאז השתתפותה בסרט, פישר גם הופיעה במספר פרסומות ובסדרות הטלויזיה : Medium, Mike&molly ו- Raising Hope. היא גם תרמה את קולה לסדרה המצויירת Masha & the Bear.

כריס רנו: (במאי)

לכריס רקע בתחום האומנות הקומית, הוא עבד עבור Marvel ו- DC Comics  משנת 1994 עד 2000. לאחר מכן עבר לעיצוב הפקות ב Shadow Projects ו-  Big Big Productions, שם נכח לראות את כל תהליך היצירה של אנימציה, כולל פיתוח דמויות , יצירת קונספט ותסריט וניהול צוותים של יוצרי דמויות דיגיטליות ואמנים. בהמשך עבד ב Blue Sky Studios/20th Century Fox Animation, שם עסק בציור לוחות סיפור עבור סרטי אנימציה כמו Robots, עידן הקרח ועוד. תפקידו היה לתרגם את סיפור הסרט לשפה ויזואלית של הקולנוע, תוך המצאה ובימוי של הפעולות הקומיות והדרמטיות.

פייר קופן: (במאי)

למד קולנוע באוניברסיטת הסורבון בפריז מ1985 עד 1988. בזמן שירותו הצבאי, הוא יצא כדי לעשות את הבחינות כניסה לביה"ס Gobelins. הוא עבר את הבחינות והשתתף בקורס הדו-מימד מ1990 עד 1993. קופן אז עבר לאנגליה ועבד במשך שנה כאנימטור זוטר בAmblimation, סטודיו האנימציה של סטיבן שפילברג. ובצרפת עבד כפרילנס  ב National Center of Pedagogical.

 

אורך הסרט: 98 דקות.

גנוב על המניונים

ז'אנר: קומדיה, הרפתקאות תלת מימד

הפקה: Universal Pictures & Illumination Entertainment's Worldwide Blockbuster

תסריט: סינקו פול וקן דאוריו

עפ"י דמויות שיצרו: סרג'יו פבלוס, סינקו פול וקן דאוריו

בימוי: כריס רנו ופייר קופן

מפיקים: כריס מלדנדרי וג'נט הילי

שחקנים: סטיב קארל, בנג'מין בראט, קריסטן וויג, מירנדה קוסגרוב, דנה גאייר, אלזי פישר, ראסל ברנד, קן ג'ונג, סטיב קוגן, נסים פדרד, מוזס אריאס

גירסה עברית

                                              אולפני הקלטה:אולפני אלרום

                                                 בימוי קולות: שרון כהן

                                      תרגום ועיבוד לעברית: עמוס דיאמנט

                                               ניהול הפקה: הדס מוזס

                                         אולפני מיקס:סינקספיד לונדון

שחקנים ישראלים:

גרו                               אוהד שחר

לוסי                            ליאת הר לב

אגנס                            איילה פלדמן

אדית                            בר מיניאלי

מרגו                            נועה פלדמן

ד"ר נפריו                     אמנון וולף

אדוארדו                     צביקה שוורצברג

סיילס                         דודו ניב

פלויד                         שמחה ברבירו

שאנון                         שיר אידלסון

ג'יליאן                        דנה אברהם סמו

אנטוניו                        דור סרוגו

משתתפים נוספים:

שרון כהן

שירה מנדלוביץ

דקלה הדר

שקד פרסי

נות כהן

אלון שר

תמי ברק

טליה ברקאי

אברי ארבל