בראנץ' עם עליסה: קולקציית כלים של אליס בארץ הפלאות


cookiejar

חשבתם שאליס (ההיא מארץ הפלאות) נעלמה מהעולם?? הקולקציה הססגונית של המותג ההולנדי 'סטודיו פיפ 'מוכיחה בדיוק את ההפך ■ ציפורים, פרפרים, פרחי גינה ובעיקר פסטורליה הולנדית שעושים מחווה לדמותה של הנערה הצעירה החוגגת 150 שנה עוד רגע וזו חברים, יריית הפתיחה למחווה הראשונה

 

אליס, גיבורת ספרו הקלאסי של לואיס קרול ״אליס בארץ הפלאות, מסיבת התה המפורסמת והכובען מטורף זכו לפרשנות מודרנית בקולקציה חדשה ומתוקה שתעשה לכם חשק ללגום תה בכמויות.

כמתבקש, הילדה הקטנה שמסעה המרתק בעולם הדימיון תואר בשני ספריו הקלאסיים של קרול, "אליס בארץ הפלאות" (1865) ו"אליס בארץ המראה" (1871) היא שניצבה במרכזה של קולקציית כלי הבית החדשה של המותג ההולנדי הנחשק 'פיפ סטודיו'. אין דוגמא טובה מאליס המגדירה דמויות בדיוניות שהצליחו לדלג להן מבין דפי הספר ולפתח חיים עצמאיים המספקים לנו זווית התייחסות למציאות.  דמותה של אליס הרי כבר שימשה בעבר מקור השראה מוצלח לאמנים, לצלמים, למעצבי תיאטרון, לאנימטורים וליוצרי קולנוע, ולא בכדי גם מעצבי הבית של המותג ההולנדי האהוב בראשותה של המעצבת הראשית קתרינה ראו בה מיתוס, נשאבו אף הם במורד מאורת הארנב ויצרו קולקציה מרהיבה שכולה הומאז׳ לדמותה של אליס, שתחגוג בקרוב יום הולדת 150.

אליס שהגיחה לחיינו לראשונה לפני 149 שנים היא כידוע, אבטיפוס של ילדה חכמה, המייצגת תום ילדות נאיבי – ועם זאת הקולקציה החדשה שעוצבה לקראת חגיגות 150 השנה לספר טומנת בתוכה לצד המוטיבים משובבי הנפש, המתוקים וההרמוניים גם אלמנט בוגר, מפוכח ואצילי המתמזג לדמותה של ילדת החלום שרואה בחזונה אמיתות.

כשאליס חושבת בכעס, בתחילת הספר "ארץ הפלאות", על ספר הקריאה המוזר של אחותה, "מה הטעם בספר שאין בו תמונות או דיאלוגים?" – היא למעשה מדברת כמו ילדה, שחיה הרחק מהעיר הגדולה, בתנאי דלות בבית סחוף הרוח. ב'פיפ סטודיו' ביקשו לחדד את המסר הנאיבי, התמים והפשוט הזה ועל כן לצד כל פריטי האמנות השימושית שעיצבו הם "שתלו" בהפקה מרהיבה את דמותה של אליס, הפעם כאישה (ולא ילדה) בעלת אישיות מובהקת המשלימה בהתנהגותה המופתעת את מוטיב החלום הקסום.

הסטודיו בעל הטייטל הקליט, הוקם כאמור על ידי מעצבת בשם קטרינה, המכונה עוד מימי ילדותה "פיפ" על שם המילה הראשונה שהצליחה להוציא מפיה. תחת ניצוחה מציע המותג ההולנדי, מגוון אביזרים לבית כגון מוצרי טקסטיל, כלים, קופסאות אחסון, תיקים, טפטים ועוד, כשהמוטו שמלווה אותו הוא: "מוצר שמח לאנשים שמחים".

את ההשראה לפריטי הסטודיו, כמו גם לליין החדש "אליס בארץ הפלאות" שנחת החודש בישראל, פיפ שואבת מנוף ילדותה ומבית הוריה, השוכן בכפר קטן בצפון הולנד.

שלא כמו בספר וכמובן בסרט המגולל את סיפורה של אליס, הפעם המבוגרים וחובבי הסטייל הם שעומדים במרכז תשומת הלב. במורד מאורת הארנב נשאבה קטרינה לשורה של אמנים שכבר עשו זאת בעבר. מעצבת האופנה סטלה מקרטני שעיצבה עבור דיסני שרשרת וצמיד בהשראת הסרט. מעצב העל טום בינס, שעיצב קולקציית תכשיטים שנעה בין פאנק לארט-דקו, ובה מוטיבים של כלי תה שבורים, אבני חן משולבות בסיכות ביטחון, אצבעונים, פטריות, זנבות חתולים וסליל חוטי תפירה שזורים באבני אוניקס שחורות, אבני אודם או פנינים, בכבדות עשירה ופרועה וכמובן קבוצת 'נגב', שבחרה בעבר להדפיס מוטיבים מסיפורה של אליס על אריחים.

 

קוקלציית אליס של 'רויאל פיפ' (תת מותג של הסטודיו) כוללת כלי אוכל והגשה, כולם עוטרו כמתבקש במוטיבים מתוקים, מעולם הפנטזייה המתכתבים עם מוטיבים מעולם האמנות, על-פי ההAW14_Home_TABLE_TOP_PIP_STUDIOalt13קשר לדמותה של אליס הניצבת מולם בהפקה ש-4 מתמונותיה מפורסמות בכתבה – כמו מבקשת להאפיל על היופי האבסולוטי שלהם.

"היער הקסום של אליס: הפטריות הצבעוניות, העלים המשתרגים, הפרחוניות הצבעונית או הפרפרים והציפורים המרהיבים שמסלסלים את כנפיהם למרום. הטשטוש בין החלום למציאות, הזיקה שבין העולם הריאליסטי לפנטסטי; והעולם המוזר בו לא נשמרים כללי הטבע המקובלים – הם אלה שיוצרים מראות קסומים", מציינת המעצבת. "יצורים וגופים משנים את גודלם ואת צורתם פעמים רבות והזמן, הוא אינו מתקדם. דמותה של אליס בהפקה שלנו יוצרת התאמה בין שבירת כללי הטבע והיא ניצבת בגודל זהה לצד כלי ההגשה מתוך הקולקציה ההולנדית המרשימה. הצבעוניות שומרת על קו מסגרת של עולם הפנטזיה. קומקומים, לצד, קעריות וכלי הגשה בגודל ענק מוצבים באלגנטיות לצד דמותה של אליס ויוצרים קרבה אמיתית והצצה לעולם שכולו אגדה…", מסכם עדי דנון, מבעלי חברת 'פלדינוקס' – יבואנית המותג לישראל.

מלבד כוסות תה (303 שקלים לשש), קומקום (263 שקלים), סוכרון (443 שקלים) וחלבון (300 שקלים) הדרושים בכל מסיבת תה שמכבדת את עצמה, הקולקציה כוללת גם קעריות מרק (584 לשש), מאגים (396 לשש), מגש הגשה (374 שקלים), קופסת אחסון (226 שקלים) ולאלו שבכל זאת מעדיפים קפה, גם סט של כוסות אספרסו + תחתיות תואמות (443 ל-6). כל הכלים  כאמור עוטרו, כמתבקש, במוטיבים מעולם הפנטזיה וממעמקי היער של ארץ הפלאות: הפטריות הצבעוניות, העלים המשתרגים, הפרחוניות הצבעונית או הפרפרים והציפורים המרהיבים, להשיג ב"אין אנד אאוט" – רמת השרון, "ג'וי הום" – הרצליה פיתוח ובחנויות לכלי הבית ברחבי הארץ.