ההצגה הזוכה בתחרות הצגות הילדים בפסטיבל חיפה הבינלאומי ה- 25להצגות ילדים שהתקיים בתיאטרון חיפה היא "ג'ירפה עפה "


 Jiraffa_afa_photo_by_Kfir_Bolotin_5

הזוכה בקטגורית מופע תיאטרון רחוב באוויר הפתוח הטוב ביותר הוא "טיול מאורגן פלוס " מאיטליה

 

חבר השופטים כללו את יו"ר השופטים עופרה זכריהמנכל"ית היכל אמנויות הבמה הרצליה, השחקן דביר בנדק, המחזאית והבמאית שירילי דשא, הסופרת והמאיירת אורית ברגמן, ומעצבת התלבושות והתפאורה דליה פן הלר.

 

מחזה מאת לביא זיטנר עפ"י יצירותיה של נורית זרחיובבימיוובהשתתפותמורן קל ואלעד אטרקצ'י  .

נימוקי השופטים " .הפרס ניתן על הצגה, שהיא חגיגה לילדים ולא פחות מזה להורים. חגיגה של טקסט משובח, בימוי מדויק, עבודת שחקנים מפתיעה ומקורית, מוזיקה חיה ושני מוזיקאים, שהם חלק בלתי נפרד מההשתוללות הסוחפת. הצגה קצבית, שלא מפסיקה להפתיע לרגע אחד, מביאה משב רוח של חופש והנאה צרופה. הצגה שעושה כבוד ליצירתה של נורית זרחי ונותנת לה ביטוי מקורי על כל מרכיביה התיאטרליים."

 

פרס הבימוי מוענק ללביא זיטנרעל בימוי ההצגה "ג'ירפה עפה".

נימוקי השופטים: על עבודת בימוי מקורית במיוחד, קצבית, נועזת, מלאת הומור ורגש, שופעת המצאות, המצליחה להביא אל הבמה את עולמה המופשט והמופלא של נורית זרחי בצורה כובשת ושובת לב."

Jiraffa_afa_photo_by_Kfir_Bolotin_2

 

 

 

פרס המחזהמוענקליעל אלפנבאוםעל כתיבת המחזה "הסיפור על יאללה ורגע"

נימוקי השופטים "על מחזה כתוב היטב, העוסק בנושאים הקרובים ללבם של הילדים, בונה עולם של דמויות תמימות ומתוקות להפליא ויוצא עם הילדים והקהל למסע חווייתי רגשי עם מסר חיובי ומחזק בחן ובהרבה הומור."

 

פרס השחקן מוענק למורן קל ולאלעד אטרקצ'יעל משחקם בהצגה "ג'ירפה עפה ".

נימוקי השופטים "לשתי ג'ירפות מקסימות במיוחד, שונות במהותן, אך משלימות זו את זו. לשני שחקנים, שהביאו לבמה עבודת משחק פרועה, אנרכיסטית, פיזית מאד ומצחיקה, ועל שיתוף פעולה יוצא דופן, שהופך אתכם לבלתי ניתנים להפרדה."

 

פרס השחקנית מוענק להילה מצקר הלויעל משחקה בהצגה "הסיפור על יאללה ורגע".

נימוקי השופטים "על עיצוב דמות אמינה ורגישה בתוך עולם פנטסטי, דמות נוגעת ללב, עדינה במיוחד ועם זאת מלאת עוצמה ומעוררת הזדהות."

 

פרס עיצוב תפאורה  מוענק למיכל פרידמן ודניאל בלנקטעל עיצוב התפאורה,  להצגה "התיאטרון של אמיליה".

נימוקי השופטים "על יצירת עולם קסום אסתטי להפליא, מקורי, מלא הפתעות, עשיר בדימיון כמו אמיליה, על חלל המקיף באופן מושלם ואוהב את אמיליה עצמה ואת הסיפור שלה."

 

פרס לעיצוב תלבושות מוענק למאי ברנעעל עיצוב התלבושות להצגה "הסיפור על יאללה ורגע".

נימוקי השופטים "על תלבושות מקוריות, מתובלות בהומור, מלאות בפרטים, היוצרים תמונה אסתטית שלמה, החל מכפתורים קטנים על כובע, קיפולי נייר, וצב בעל שיריון שהוא כרית. על יצירת שפה צבעונית, שהעשירה את ההצגה ובנתה היטב את הדמויות.

 

פרס לעיצוב התאורה מוענק לאלי אשכנזיעל עיצוב התאורה להצגה "גור חתול אדם ארוך שיער"

נימוקי השופטים "על עיצוב תאורה יפיפה, שיצר בחוכמה שינויי מקום ואוירה, העצים את הדרמה ותרם להתפתחות העלילה והמצבים הרגשיים."

 

פרס המוסיקה מוענק לנדב רובינשטייןעל ההצגה "אבא בורח עם הקרקס".

 

נימוקי השופטים "על יצירת מוזיקה רגישה במיוחד, כאילו היתה שחקן נוסף בהצגה, מוזיקה שהכניסה נימה אופטימית ברגעים דרמטיים, טיילה עם אבא ברחבי העולם והוסיפה להצגה חן, הומור וקלילות."

 

פרס עיצוב בובות / אביזרים מוענק לאורית ליבוביץ נוביץ על ההצגה"התיאטרון של אמיליה"

נימוקי השופטים "על יצירת עולם מגוון של בובות מלאות חיים, שובות לב בגילאים שונים, סגנונות שונים וגדלים שונים, דמויות המתקיימות בהרמוניה זו עם זו ויוצרות מערכות יחסים אמינות ומרגשות בינן לבין עצמן ועם הקהל."

 

פרס הכוריאוגרפיה מוענק לערן לביא על ההצגה "אבא בורח עם הקרקס"

נימוקי השופטים "במרכז ההצגה עומדת אהבתו של האבא לאמנות הקרקס, מעצב התנועה היטיב לבטא את עוצמת האהבה הזו ולהדביק בה את כל בני המשפחה ואת קהל הילדים. התנועה וקטעי הלולינות יצרו עולם דינמי, מותח ומקצועי להפליא."

 

 

ציון לשבח מוענק לאתי וקניןעל תפקידה בהצגה "סיפורי סבתא וסבא גם"וליהונתן רוזנהק על תפקידו בהצגה "אבא בורח עם הקרקס"

נימוקי השופטים לשחקן"על וירטואוזיות קרקסית מרשימה במיוחד ועל עיצוב דמות של מבוגר-ילד, המעוררת הזדהות."

נימוקי השופטים לשחקנית "על עיצוב דמות מבוגרת ברגישות ובהומור רב, על רגעים של שירה נהדרת, על עבודה תנועתית עדינה ומעברים יפים בין המסיכה לפנים החשופות."

 

חבר השופטים למופעי תיאטרון הרחוב המונים את אברהם דנא, פני חנוכאוג'רוםארוש קבעו כי הזוכה בקטגורית מופע תיאטרון רחוב באוויר הפתוח הטוב ביותר הוא"טיול מאורגן פלוס "שלקבוצת מאני קומיקס מאיטליה.

נימוקי השופטים "קבוצת מאני קומיקס מספרת סיפור על טיול מאורגן באופן מקורי. בעבודתם השתמשו בסגנונות וצורות משחק מגוונות ופנטסטיות. ההצגה מלאה דמיון ואסוציאציות עם הרבה הומור. עבודתם הקבוצתית של הלהקה מרשימה, כל אחד מהשחקנים משרת את משחקו של האחר. השחקנים יצרו קשר עם הקהל והתייחסו אליו כאל הפרטנרים שלהם."

 

לציון לשבח זכה מופע תיאטרון הרחוב "למה? כובע? של תיאטרון אופק.

נימוקי השופטים "עבודת אנסמבל מדוייקת וחשיבה יצירתית ביצירת סיפור. הדמויות הקומיות היו מסוגננות והביאו אל הבמה את עולם הסרטים האילמים, שיצרו אוירה של עולם ישן, נוסטלגי ומלא הומור. שחקנים בעלי נוכחות חזקה, ועבודה מתואמת ועשוייה לפרטים. המוסיקה המקורית העניקה מסגרת לארוע התיאטרלי והוסיפה נופך של געגוע לעולם שעבר."

 

אות הוקרה הוענק לאורית לייבויץ' נוביץעל הפחת חיים באמיליה ובשלל דמויות התיאטרון שלה, על הצגת דמות מבוגרת באופן מעורר הזדהות וחיבה. כמה פיוט ורוך ביד ספוג המלטפת לחי של בובת ספוג קשישה, כמה הומור בריקוד ואיזו מערכת יחסים מלאת אהבה בין מפעילה לבובותיה.

 

פרס הכרזה הזוכה בעקבות שת"פ של הפסטיבל עם המרכז האקדמי ויצו חיפה מוענק  לגל בן דודעל הכרזה להצגה "ג'ירפה עפה"

נימוקי השופטים שהורכבו מהשחקנית לירית בלבן, איש הפרסום ערן מרגלית והיוצר יהונדב פרלמן "המאיירת הצליחה ליצור אייקון מקורי שרומז על תוכן ההצגה ובהחלט מושך לראות במה מדובר. יש בכרזה אפקט שיווקי. הומור. מזכיר את יצירותיה של נורית זרחי- עולם שובבי, פנטסטי. כרזה שיכולה לדבר גם להורים וגם לילדים.

עיצוב נקי, פשוט ונכון."

 

הפרס הכספי להצגה הזוכה 15,000 ש"ח הוענק ע"י קרן תרבות חיפה , הפרס הכספי לכל קטגוריה במסגרת הצגות התחרות הוא 2000₪ והפרס הכספי לזוכים במסגרת תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח הוא 2000 ₪ המוענקים  על ידי תיאטרון חיפה.

 

תיאטרון חיפה מקיים זו השנה ה-25 את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים הנחשב לפסטיבל הצגות הילדים המרכזי והחשוב ביותר בארץ.

שלושת ימי הפסטיבל התקיימו בחוה"מ פסח (5.4 עד 7.4) וביקרו בו כ-80,000 מבקרים.

בפסטיבל הועלו כ-200 מופעים מהארץ ומחו"ל.

 

בדבר פרטים נוספים נא לפנות אל רחל וילנר טל. 074-7028122או  050-6898584

 

תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, חיפה

טלפון להזמנת כרטיסים 04-8600500

אתר הפסטיבל www.haifakids.co.il