המדריך השלם לארוחת עשר


lunch-box-200762_1920

כתב נולד – אבישג שרף

אתם קמים בבוקר, טיפה מפוהקים, משפשפים עיניים ומתיישבים במטבח. אבא כבר על הרגליים לפני שעה, מתמרן בין טוסט גבינה, חביתת מרשמלו ומשהו לא ברור שמזכיר בצורתו אבוקדו רקוב. ואז הוא תמיד תופס אתכם לא מוכנים: מה לאכול לארוחת עשר?

מוכנים או לא, אבא כבר מוכן, ומה זה מוכן, רק האוכל לא מוכן. אז כדי להקל את הבחירה הכנתי למענכם כמה אופציות:

 

המלך: הוד כריכותו

עם כל השדרוגים, השכלולים והקדמה של היום, עדיין נשאר תמיד מלך-הפסקת-עשר – הכריך! למשעממים שבינינו הוא יכלול קוטג', גבינה, חמאה או שוקולד למריחה. אבל היי! לא כולנו כאלה! הלחם או הפיתה יכולים להכיל אבוקדו עם נגיעות עמבה, סלט כרוב וקטשופ או כל שדרוג אחר!

המומלץ שלי: לחם מלא עם גבינת פטה, חסה, עגבנייה ונבטים. ולא, זה לא דשא.

 

הטבעוני לייט: הסלט

לא צריך להיכנס למשטר בריאות כדי לאכול סלט בריא וטעים. גם אם לאבא אין שעה וחצי לאפות את החסה, אפשר להתפשר על סלט בסיסי יותר. לסלט שרובכם מכירים נכנסים מלפפון-עגבניה, מקסימום גמבה או גזר. אז הכירו את הסלט הגדול: מלפפון, עגבניה, גזר, חסה, נבטים, גבינה וגרעינים. או בקיצור, מה שתרצו. אם מוסיפים כוס או שתיים (מה, הגזמתי?) של שמן זית וקורט מלח, זה רק משפר את המצב! טיפ: אל תשימו את הסלט בשקית. שלא כמו הכריך, ידידנו הסלט נוהג להתפזר בתיק.

המומלץ שלי: סלט עם שמן זית, מלפפון, שמן זית, עגבניה, שמן זית, חסה, שמן זית, גזר, שמן זית, נבטים, שמן זית, נבטים, שמן זית, גבינה, שמן זית, מלח וכמובן – כוס או שתיים של שמן זית.

 

חבל שאין מקרר בכיתה: היוגורט

אתם תעדיפו מילקי או כל יוגורט-קצפת-סוכר שיש בחנות, אבל הכי מעניין והכי בריא זה היוגורט הלבן שמחכה בקצה המדף, יתום ומבודד. ליוגורט יש המון תוספות: אפשר לחתוך קוביות של פירות, להוסיף דבש או ריבה, גרנולה, שוקולד או גם וגם וגם וגם. רק תביאו בחשבון שאם התיק נזרק על מושב המכונית, מיטלטל כל הדרך לכיתה (שלוש מאות מדרגות, בקטנה) ואחר כך מוצא את מנוחתו על רצפת הכיתה, יכול להיות שהיוגורט לא ישרוד שלם בלי שקית. וגם לא הילקוט.

המומלץ שלי: יוגורט עם דבש ופירות.

 

אז אחרי שנתתי לכם טיפים, השארתי לכם רק להתלבט, מה שבכל זאת לא עוזר לאבא… גילוי נאות: מה שאני לוקחת לבית ספר זה סלט עם המון-המון שמן זית וכריך חמאה מלחם מלא.

בתיאבון!