חופש גדול בתיאטרון חיפה – הצגות ילדים מובחרות במהלך חופשת הקיץ


"סוף התחלה וחתולה"

"ענן על מקל"

"כטוב בעיניכם"

"חלום ביאליק"

בין התאריכים 18.8.14 עד 25.8.14

הקייטנות הסתיימו ותיאטרון חיפה מארח הצגות ילדים מובחרות ממיטב המחזאות המקורית והקלאסית ובהשתתפות צוות שחקנים מיומן במהלך חודש אוגוסט 2014  במחיר כרטיס של 45 ₪ לכל הצגה.

לאחר שתיאטרון חיפה אירח שתי הצגות מתוך תוכנית הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות אותו מקיים תיאטרון הקרון מידי שנה בירושלים "גברת כלום", עיבוד חדשני לאגדה "הדייג ודגהזהב" של תיאטרון הקרון ו"קרקס על חוטים" הצגה ללא מילים של רב – האמןViktor Antonov  מרוסיה, יתארחו בהמשך חודש אוגוסט גם ההצגות "סוף התחלה וחתולה", ההצגה זוכת פרס המוסיקה וציון לשבח בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2014,  "ענן על מקל", מופע מחול שנותן פרשנות מיוחדת לשירי חיים נחמן ביאליק "חלום יעקב" והקומדיה השקספירית "כטוב בעיניכם".

 Haifa Festival Thaeter for Children-2014

"סוף התחלה וחתולה"ההצגה זוכת פרס המוסיקה לדידי שחר ובציון לשבח לאנסמבל השחקנים ישראל גוריון, נירה רבינוביץ', אלברט כהן, רוברטו פולק בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2014

כתיבה: אלדד כהן וירדן בר-כוכבא הלפרין  בימוי: ירדן בר כוכבא הלפרין  מוסיקה ושירים מקוריים: דידי שחר  עיבודים: טל בלכרוביץ' ודידי שחר  ניהול מוסיקלי: טל בלכרוביץ'  הדרכה קולית: ענבל סמדר  נגנים: אקורדיאון וחליל: סלעית להב, גיטרה: עידן טולדנו  תלבושות: שירה וייז  תפאורה: מיכל ענבר  תאורה: יניר ליברמן

בהשתתפות: ישראל גוריון, רוברטו פולק, נירה רבינוביץ', אלברט כהן

הפקה : ניחותא- תיאטרון מוסיקלי לילדים בשיתוף ג'וינט ישראל – אשל 

החמור הזקן כבר לא יכול לסחוב. התרנגול כבר לא מתעורר בזמן. בעל החווה לא מוצא בהם יותר תועלת. מי שאין בו יותר תועלת נפטרים ממנו, כך הוא אומר. שני החברים הקשישים מחליטים לעזוב לפני שיהיה מאוחר מידי. הם משאירים מאחור את החווה שבה חיו כל חייהם ויוצאים לדרך חדשה. לעשות את הדבר היחיד שעוד נותר להם – לשיר. בדרך מצטרף אליהם כלב זקן שלא מצליח לצוד ויחד הם מקימים להקה. להקה של זמרים זקנים. הם הולכים לחפש להם מקום שבו ירצו בהם. מקום שבו אין אדונים ואין חוות. מקום שבו יש להם מקום. הם יעברו הרפתקאות, יתווכחו, יצחקו, יריבו, יעירו לחיים אהבה ישנה ויגלו שגם אם הרגליים כבר לא משהו, כל עוד הגרון יכול לשיר, הכל עוד יכול לקרות.

   לגילאי 3-9

יום ב' 18.8.14 בשעה 12:30 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

 AnanMakel2 (1)[1] צילום צחי קלינקר

במופע"ענן על מקל" ירדן בר כוכבא, עידן אלתרמן, טל בלכרוביץ' ודידי שחר מבצעים שירים שנונים וקסומים.

לחנים: דידי שחר הפקה מוסיקלית: טל בלכרוביץ' אקורדיון וחליל: סלעית להב כלי הקשה: סתיו נחום

תמונות חיים קטנות של ילדה ושמה עמלי, ילדה חולמנית שחווה את המציאות בדרכה המשעשעת ומלאת הדמיון.

רינת הופר המאיירת וכותבת את ספריה, נחשבת לאחת היוצרות הפוריות והאהובות ביותר בישראל. זוכת פרס זאב לספרות ילדים ונוער ובפרס נחום גוטמן לאיור. בין ספריה רבי המכר: "אילת מטיילת",חנן הגנן", "מפלצת סגולה", "קיפודה עם מזוודה", "אותיות במיץ שטויות", "הצב בצבוץ", "הגמד הגבוה והענק הנמוך" ורבים נוספים.

  לגילאי 4-9.

 יום ב' 18.8.14 בשעה 10:30 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

 

  "כטוב בעיניכם" גרסה חדשה, עיבוד מיוחד לילדים ולנוער של הקומדיה של ויליאם שייקספיר, הנעה בין ארמון מפואר לבין יער פלאות, בין קרבות למשחקים, בין פיוט לשעשוע, עד לסוף הטוב המיוחל.

 כטוב-בעיניכם-אייל-לנדסמן[1]

מאת: ויליאם שיקספיר  תרגום: דורי פרנס עיבוד ובימוי: עידו ריקלין  תפאורה: טליה אוטולנגי מוסיקה: נתן סלומון תאורה:יעקב סליב  תלבושות: אורן דר תנועה: גיא אלון

שחקנים: שי אגוזי, איליה גרוס, גיל וייס, שחר הילה מרוז, איתי פולישוק, דן קיזלר, אמיר קריאף, הילה שלו

תיאטרון המדיטק בשיתוף תיאטרון בית ליסין

בן איכרים צעיר, אורלנדו, מגיע לארמון הדוכס, כדי לנסות את מזלו בקרב היאבקות מסוכן. הוא מנצח בקרב, כנגד כל הסיכויים, ושובה גם את ליבה של רוזלינד, בת-אחיו של הדוכס. אבל האושר והמזל לא משחקים לאורלנדו. אחיו הבכור מקנא בו ומתנכל לו, והוא נאלץ להימלט אל היער הסמוך, לחיות שם כצייד.

גם רוזלינד מגורשת מן הארמון, ובורחת עם בת-הדוד שלה, הנסיכה סיליה, אל היער. כדי להסוות את זהותן הן מתחפשות לאח ואחות – רועָה ורוֹעֶה. איש אינו יודע שבן-היער הצעיר והחצוף הוא בעצם הנסיכה רוזלינד בתחפושת – אפילו לא אורלנדו המאוהב.

  וזאת רק תחילתה של ההרפתקה…

לגילאי 9 ומעלה

יום ב' 25.7.14 בשעה 17:30 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

 חלום ביאליק צילום ירון כפכפי

"חלום ביאליק" מופע מחול הנותן פרשנות מיוחדת לשיריו של חיים נחמן ביאליק.

כתיבה ובימוי: יאקי מחרז  כוריאוגרפיה: לימור רוז  ניהול מוסיקלי ועיבודים: נדב רובינשטיין עיצוב תפאורה: טליה אוטולנגי  עיצוב תלבושות: אלה קולסניק  עיצוב תאורה: אורי מורג

בהשתתפות להקת רקדני המחול של תיאטרון גושן – "אריסטו קלאסי": מיכל אדם, אלינור גפני, אירן חשפר, דורון ישינסקי, עפרה מייטיס, שחר כספי/ גיל מאורי, איגור סברדלוב

שחקנית: קרן שיניוק

הכול החל בלילה מיוחד וקסום ממש לפני שהילדה ענת הלכה לישון. היא סגרה בכעס את ספר השירים אותם הקריאה לנבחי הכלב היחיד והמיוחד שלה וקבעה :"שירים זה משעמם, אין בהם בכלל סיפור"! וכמעט שנרדמה. אלא שפתאום הבחינה שנבחי נעלם.

ענת יוצאת לחפש את הכלב האהוב ומוצאת עצמה בגינה קסומה וחלומית, שם היא פוגשת שלל דמויות ססגוניות משיריו האהובים של ח. נ. ביאליק.

היא מבקשת את עזרתם בחיפוש אחר הכלב האבוד, ומוצאת שהיא עוזרת להם באותה המידה.

בעזרתם האדיבה של "יוסי בכינור פסי בתוף ומשה בחצורה", ולאחר שהצליחה לשמח את "פרח עציץ" העצוב, יוצאת ענת אל ארץ איי הזהב אשר "מעבר לים" בעזרת הציפורים מ"קן לציפור".  בארץ איי הזהב היא פוגשת מלך גדול ורם שמסתיר בארמונו את נבחי. המלך מבטיח להשיב לה את מבוקשה אם תמצא עבורו את שתי בנותיו האבודות והאהובות "צילי וגילי". בעזרת הסוס המלכותי המוכר לכולנו מ"רוץ בן סוסי" יוצאת ענת להשיב את הבנות לממלכה וגם את נבחי אשר הכי אהבה.

ובינתיים "בערוגת הגינה" מכינים החברים משיר "העבודה והמלאכה" הפתעה מרגשת לענת וגם לנו.

ענת מגלה את הסיפורים שבתוך השירים באמצעות שפת המחול שנותנת פרשנות מיוחדת לשירי המשורר חיים נחמן ביאליק

לגילאי 4-8

יום ד' 20.8.14 בשעה 17:30 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

 

תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, חיפה

טלפון להזמנת כרטיסים 04-8600500

אתר התיאטרון www.ht1.co.il

 

 

בדבר פרטים נוספים נא לפנות אל רחל וילנר טל. 074-7028122 / 050-6898584