חתולים, הישמרו מהשימורים!


 girl-467707_1920

בשורה מרגשת מאוד הגיעה לאחרונה למשפחתנו: עפרי וגפן, אחיותיי התאומות, זכו במקום הראשון בתחרות עולמית של כתבות וסרטונים בנושא איכות הסביבה.

עליי להודות כי לא הופתעתי כששמעתי שבחרו לצלם סרטון הקשור דווקא להגנה על בעלי חיים. אהבת החיות תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו. מלבד הכלבה המקסימה שאנחנו מגדלים, אנחנו נוהגים להציל בכל שנה גוזלים שנפלו מן הקן ולגדל אותם עד הרגע שבו ילמדו לעוף ויוכלו לשוב אל הטבע.

אמנם גפן ועפרי זכו בתחרות כבר בסוף השנה שעברה, אך רק השבוע קיבלו את הפרס עצמו (מצלמת אקסטרים איכותית), שהגיע אליהן מדנמרק הרחוקה. לכבוד המאורע החלטתי לשאול אותן כמה שאלות:

במה עוסק הסרטון?

גפן: "הסרטון מספר על הבעיה של חתולים שנתקעים בקופסאות שימורים כשהם מנסים לאכול את השאריות שנשארו בהן. הם יכולים להיחנק, למות מרעב או שהקופסה תחסום להם את הראייה והם עלולים לרוץ לכביש ולהידרס. בסרטון הצענו לבעיה פתרון שיכול למנוע מוות רב של חתולי רחוב. הפתרון הוא שלפני שאנחנו זורקים את קופסת השימורים לפח נמעך אותה, וכך הפתח יהיה צר יותר והראש של החתול לא יוכל להיכנס לתוכה."

איך חשבתן על הרעיון?

עפרי: "ראינו ברחוב מקרה כזה והוא נחרט בזכרוננו. כשהודיעו לנו על התחרות בבית הספר חשבנו מה לעשות ונזכרנו במקרה שראינו. חשבנו שזאת הזדמנות מצוינת לפרסם את הבעיה ולנסות למצוא פתרון."

איך הייתה חוויית העבודה המשותפת שלכן כאחיות?

גפן: "מכיוון שאנחנו אחיות אנחנו חושבות בצורה דומה, וכך הצלחנו לעבוד בשיתוף פעולה. כיף לעבוד עם מישהי שנמצאת איתך כל הזמן ואת יכולה לדבר איתה מתי שאת רוצה…"

עפרי: "זה היה טוב יותר מאשר לעבוד עם מישהי אחרת, כי אני יכולה להגיד לה הכל. אני לא מרגישה לא נעים לפסול רעיונות שלה והיא לא מרגישה לא נעים לפסול רעיונות שלי."

איך הרגשתן כשהודיעו לכן על הזכייה?

עפרי: "ממש התרגשנו. אני אפילו לא חלמתי שזה יקרה, הסיכוי לזכות מתוך 80,000 מתמודדים הוא קטן ממש, ומאוד מאוד שמחנו."

גפן: "ממש שמחנו כי ידענו שככה אנחנו יכולות לעזור להרבה חתולים, וקיווינו שבעקבות הסרטון אנשים יתחילו למעוך קופסאות שימורים ולהציל את חייהם של חתולים רבים."

מה קיבלתן כפרס?

גפן: "בתחרות הארצית קיבלנו מצלמה שיכולה לצלם גם במים. פרס של התחרות הבינלאומית הגיע השבוע וגם הוא היה מצלמה, אבל מסוג אחר. את הפרס הארצי קיבלנו בטקס שנערך בהרצליה, ובו גם הפלגנו ביאכטה. זה היה מאוד כיף. את הפרס הבינלאומי קיבלנו בשידור ישיר בטלוויזיה."

איך היה להופיע בטלוויזיה?

עפרי: "היה ממש כיף. זאת חוויה אחרת לגמרי מעיתון ורדיו. אני חושבת שזה משהו שאזכור כל החיים."

גפן: "מביך…"

האם קיבלתן תגובות של אנשים שצפו בסרטון? האם אתן חושבות שהוא הצליח להשפיע ולשנות את המציאות?

עפרי: "כמה תלמידים מבית הספר באו אלינו ואמרו לנו שזה רעיון ממש טוב ושעכשיו הם מקפידים על זה. זה מאוד ריגש אותנו כי הרגשנו שבאמת הצלחנו לשנות משהו. באינטרנט קיבלנו הרבה תגובות של אנשים שהחליטו לאמץ את הרעיון, ואנחנו מקוות שהוא יתפשט בעולם ולאט לאט יותר ויותר אנשים יקפידו לבצע אותו."

מה היה הרגע הכי מרגש במהלך העשייה?

גפן: "הרגע הכי מרגש בעיניי היה כשהלכנו לבקר בצער בעלי חיים ירושלים, ופגשנו שם איש שעובד במחלקת החתולים. הוא סיפר לנו שהוא נתקל במקרה כזה, של חתול שנתקע בקופסת שימורים ונדרס. זה גרם לנו להבין עד כמה חשוב לפתור את הבעיה."

עפרי: "כשנפגשנו עם יוכבד, אישה שמקפידה להאכיל יום יום חתולי רחוב. ממש ריגש אותי לראות שלאנשים באמת אכפת מהחתולים האלה."

מה עוד אפשר לעשות למען חתולי הרחוב?

גפן: "כדאי לשים להם לפעמים אוכל ברחוב, שיהיה להם עוד מקור מזון והם לא יצטרכו לחפש בקופסאות שימורים."

עפרי: "הייתי רוצה שלא ייעקרו אותם. זה נראה לי ממש נורא למנוע מהם להתרבות."

אני מאוד גאה באחיותיי על הסרטון שיצרו. לפעמים, כשאני הולכת ברחוב, אני מרגישה שכל החתולים החיים שם מצטרפים לגאוותי ומוסרים