כתב נולד – סיפורי שיער


3 עובדות על תמר:

היא בת 13 וחצי

חובבת אפיה

אוהבת את הים

אף פעם לא התחברתי לשיער שלי. תמיד תהיתי למה דווקא לי מגיע שיער כזה שממש קשה להסתדר אתו, יבש או נפוח. הייתי מסתכלת בקנאה על ילדות שיש להם שיער ארוך ויפה, שמסתדר מושלם אפילו בימים הכי לחים של הקיץ, וידעתי שהשיער שלי לעולם לא יהיה כזה.

מעט לפני בת המצווה שלי החלטתי שאני רוצה לעשות משהו גדול למען אנשים שאין להם שיער, אנשים שצריכים את השיער שלי הרבה יותר ממני. החלטתי לתרום את השיער שלי. אחרי מסיבת בת המצווה, שבה, כמובן, הופעתי עם שיער ארוך ומוחלק קבעתי תור למספרה. הספרית הייתה נחמדה מאוד, אבל היא הסבירה לי בסבלנות שלא כדאי לי להסתפר כי השיער שלי יהיה הרבה יותר נפוח ממה שהוא עכשיו. בשבילי זה מצב לא ממש נחמד כשמדברים על השיער שלי… יצאתי משם עם דמעות בעיניים. כל כך רציתי לתרום, אבל השיער המוזר שלי לא אפשר לי. רציתי לתת אותו עם כל המוטיבציה האפשרית, אבל הוא הוריד לי אותה למינוס.

לאחר ביקור נוסף במספרה החלטתי שגם אם השיער שלי יהיה נפוח, עדיין אני רוצה לעשות את זה. לא כל יום יש לך הזדמנות לעשות משהו כל כך משמעותי עם משהו שגם ככה את לא סובלת… ידעתי שבכל מקרה מתישהו אצטרך להסתפר בגלל כמויות השיער שיש לי.

אני ואמא שלי יצאנו מהבית לעבר המספרה. התרגשתי וכל הזמן רק חשבתי איך השיער שלי ייראה לאחר התספורת, ואיך מישהו מאושר יקבל אותו או את הכסף שבעדו הוא נמכר. השיער העבה שלי אפשר לי לתרום ארבע [!!!] צמות למען אנשים חולי סרטן. הרגע של הגזירה היה מרגש מאוד. כל גזירת  צמה הייתה בעצם הגשמה של חלום ישן שלי, ושל הרבה חלומות של אנשים אחרים. כל כך רציתי לעשות את זה, ובסוף הצלחתי.

כל אחת יכולה

לסיכום, רציתי להציע לכולן לעבור את החוויה המדהימה הזאת. זו אינה בעיה גדולה, אתן צריכות רק שלושים סנטימטר שיער, אומץ וכוח רצון. רשימת המספרות שמשתתפות בפרויקט, מופיעה באתר של "זיכרון מנחם". ברגע שאתן מחליטות שאתן עושות את זה, אתן רק צריכות לקבוע תור למספרה הקרובה ולהתחדש בתספורת קצוצה ואופנתית.