משפחת פעמון – קייטנת ילדים


ID-100282561

בסלון משפחת פעמון המזגן עובד במלוא עוצמתו וילדי המשפחה רובצים על הספות. יעל שוכבת על הבטן וקוראת ספר, אלעד מרכיב דגם מסובך בלגו ודניאל ספק יושב ספק שוכב וראשו בתקרה. "למה אתה יושב ככה?" שאלה אמא את דניאל. "תעשה משהו".

"אין לי מה לעשות", התעצבן דניאל, "אין לי סבלנות לקרוא או למחשב".
"מה עם החברים שלך?", אמא הוציאה בקבוק מים קרים מהמקרר ומזגה לילדים. "כל אחד עסוק עם האח או האחות הקטנים שלהם. אין עם מי לדבר", רטן דניאל. "זה מזכיר לי", הגישה אמא כוס לאלעד העסוק עד מאוד, "אני צריכה לצאת לשעתיים. תעשה משהו נחמד עם האחים שלך".
"אין לי כח להיות בייביסיטר. ואין לי סבלנות אליהם", דניאל התנגד. בתגובה קיבל מאחותו כרית בפרצוף. "תנסה להסתכל על זה אחרת", הציעה אמא, "אתה כל כך יצירתי, אני בטוחה שתחשוב על משהו מעניין…"ובמילים אלו נפרדה מהילדים והתכוננה ליציאה מהבית. יעל הניחה סימניה בספר שלה והתקרבה לדניאל, "תגיד, דניאל". דניאל המהם משהו. "בני כמה האחים של החברים שלך?". "את יודעת, לאיתמר, מיכאל ויובל יש אחים בגיל שלך, אבל יש להם גם קטנים יותר – יותר קטנים מאלעד."
"אז בוא נעשה משהו מגניב!", קפצה יעל בישיבה על הספה, "בוא נארגן קייטנת ילדים ע-נ-ק-י-ת".
"אוי, אין לי סבלנות לקטנטנים האלה". "מה אכפת לך?", יעל החלה להתרגש מהרעיון שלה, "נתחלק ביחד באחריות: גם לנו יהיה מה לעשות וגם אתה תוכל להיות גם עם החברים שלך". הרעיון החל להשמע טוב יותר באוזניי דניאל. "מי יפעיל את הילדים?", התעניין. "כל אחד במה שהוא טוב בו", החליטה יעל. "למשל, אני יכולה לעשות עבודות יצירה עם הבנות ועם הקטנים". "יש גם בנים שאוהבים יצירה", הוסיף לפתע אלעד ממקום מושבו על הרצפה. "כל מי שרוצה יכול ליצור!", הכריזה יעל ברוחב לב. "אני יכול לארגן איזו פעילות בחצר", החל לחשוב דניאל, "נגיד כדורגל או טורניר סטנגה". "מעולה", מחאה יעל כפיים, "אז אתה מתקשר להציע את הרעיון לחברים שלך?".
"רגע", עצר אותם אלעד, "מאיפה יהיה לנו כסף לכל הדברים?" "איזה דברים?", שאלה יעל. "הוא צודק", הסכים דניאל, "חומרי יצירה ואוכל ושתיה…". "אז בוא נחליט על סכום שכל ילד יביא. זה לא צריך לצאת הרבה – יש די הרבה ילדים ואין לנו הרבה הוצאות", חישבה יעל, "יש לי מלא רעיונות לדברים פשוטים שאפשר להכין". אמא חלפה בסלון בדרכה לצאת מהבית, ושמעה את דברי הילדים. "מצוין", חשבה לעצמה, "עכשיו הילדים יהיו עסוקים, יגלו יצירתיות וגם יעזרו להורים".
"להתראות ילדים", נפרדה מהם ליד הדלת, "תהנו בקייטנת הילדים!"

הרעיון של משפחת פעמון:

רווח הוא לא רק כספי: ניתן להרוויח הנאה, זמן ופיתוח כישורים שונים גם בדרכים שאינן עולות כסף. משפחת פעמון מצאה דרך להנות ולהרוויח זמן משותף, וגם לחסוך כסף ודאגות להורים.

קוראים חוסכים:

טליה זיו (בת 8 מרמת בית שמש) סיפרה לנו שלקראת חתונת דוד שלה, היא משאילה שמלה חגיגית ויפיפייה מגמ"ח לשמלות שושבינות, וכך היא גם חוסכת כסף וגם מרוויחה בגד יקר ומיוחד לאירוע חד פעמי. טליה זוכה בערכת "גאון בחיסכון".

תמונה: freedigitalphotos.net/