עונה של גיבורות בתיאטרון המדיטק


 

ארבע הפקות חדשות לעונת ההצגות של 2015, שבמרכזן ילדים ומגדר;

במסגרת פסטיבל ישראל לילדים, יקיים התיאטרון גם כנס בנושא

רוני פינקוביץ',מנהלו האמנותי של התיאטרון: "בחרנו להתמקד בנושא המגדר מתוך הכרה שאת המודעות לנושא יש להנחיל כבר מהגיל הרך… תיאטרון בהחלט יכול לעורר מודעות ולשנות מציאות, לכן, בחרנו לשים במרכז גיבורות שמצליחות לשנות מציאות"

אלון ספן, מנכ"ל המדיטק: "כ-300,000 ילדים והורים רואים במהלך השנה את הצגות תיאטרון המדיטק"

 

העונה תפתח עם ההצגה "הנקה ופיט", המבוססת על סיפורן האמיתי של שתי ילדות במלחמת העולם השנייה, אשר שמרו על חברותן המיוחדת עד היום.

הגיבורות אמורות להגיע יחד להצגת הבכורה

 

תיאטרון המדיטק בחולון, תיאטרון רפרטוארי לילדים הפועל למעלה מעשר שנים, יעלה עונה שלמה שבמרכז ההצגות תעמודנה ילדות גיבורותהמשנות מציאות, המשפיעות על סביבתן ומעוררות השראה. בעונה החולפת, היתה זו ההפקה של "היידי בת ההרים" שהעמידה במרכזה ילדה המייצרת לעצמה מציאות ומובילה לשינוי בסביבתה. נושא המגדר בחינוך ובאמנות לילדים ילווה כמסגרת את ההצגות ואת הפעילות בעקבותיהן.

 

הפקות תיאטרון המדיטק בעונה זו, כמו בקודמותיה, מממשות הלכה למעשה את חזון התיאטרון ובבסיסו חשיבה על הילד, עולמו וצרכיו, אמירה חינוכית וערכית מעמיקה וכן מורכבות הפקה, ששמה דגש על שילוב אמנויות ואיכות בלתי מתפשרת.

לראשונה, בחר תיאטרון המדיטק להכתיר את עונת ההפקות השנתית בנושא. את הבחירה במגדר כחלק מעולמם של ילדים, ובדגש על דמויות של גיבורות, מסביר רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של התיאטרון:

"את החינוך למגדר צריך להתחיל בגיל צעיר. דרך ההצגות ננסה להסתכל על מציאות מפלה, מקובעת וחונקת, המשפיעה על כל תחומי החיים של הילדים והילדות. מדוע, למשל, קיימות טריטוריות של בנים ושל בנות ואיך קורה  שהמצב הזה לא משתנה במשך דורות.

תיאטרון בהחלט יכול לעורר מודעות ולשנות מציאות. בחרנו לשים במרכז גיבורות שמצליחות לשנות מציאות. אנחנו רוצים להדגיש לצופים הצעירים שלנו, וגם להוריהם ולמערכת החינוך, את כוחן ועוצמתן של נשים צעירות, לשנות סטיגמות ולערער על תוויות ותפיסות שגויות".

 

בעונה הקרובה יועלו ארבע הצגות: "הנקה ופיט", על פי ספרו של רן כהן אהרונוב, "מופע זוגי", על פי ספרה של ג'קלין ווילסון, "מושלמת", על פי ספרה של ג'קלין ווילסון "נערות בלחץ", "לא דובים ולא יער", עיבוד עכשווי לסיפור זהבה ושלושת הדובים. ההצגות מיועדות לילדים מגיל שלוש ועד לנוער בגיל 18.

לצידן של ההצגות יתקיימו פעולות משלימות בנושא מגדר: שיחות עם קהל, הכנה לצפייה ודיונים שלאחר צפייה.

במסגרת פסטיבל ישראל יקיים התיאטרון, זו השנה השנייה, כנס מקצועי בנושא אמנות לילדים, שיעסוק השנה בנושאי המגדר ועולמות הילדים.

הצגות תיאטרון המדיטק מועלות באולם הבית במדיטק חולון, ומוצגות ברחבי הארץ במסגרת מערכת החינוך וסדרות לילדים בהיכלי התרבות.

 

אלון ספן, מנכ"ל המדיטק, מציין כי "כ-300,000 ילדים והורים רואים במהלך השנה את הצגות תיאטרון המדיטק. למצוינות של התיאטרון יש היענות הן בביקוש להצגותיו ברחבי הארץ במסגרות השונות, והן בהענקת למעלה מ35 פרסי הבמה לילדים ונוער  בהם זכה עד היום. אנחנו מקווים שגם השנה הקהל ייתן בנו אמון ויצפה בהנאה בהצגות החדשות".

 

 

ואלה ההצגות לעונת 2015 של תיאטרון המדיטק, חולון:

הנקה ופיט

הצגה ראשונה 28.2.2015, בנוכחות המחבר וגיבורות הספר וההצגה

על פי ספרו של רן כהן אהרונוב

מאת: ליאור גרטי

בימוי: נועם שמואל

לגילאי 6 ומעלה

 

בפברואר 2015 תעלה בבכורה ההצגה "הנקה ופיט", המבוססת על ספרו של רן כהן אהרונוב, המספר את סיפורה האמיתי של אמו הנקה וחברתה פיט בהולנד בתקופת מלחמת העולם השנייה. ספר הילדים המצליח עובד להצגה על ידי ליאור גרטי ובבימויו של נועם שמואל מגולל סיפור יוצא דופן בין הנקה, ילדה יהודייה שבשנות מלחמת העולם השנייה התחבאה בביתה של פיט, ילדה הולנדית בת אותו הגיל.

בגיל 7 הגיעה הנקה (חנה) לביתם של ווים וסופי פרימוויס באמסטרדם. הימים היו ימי הגירוש של יהודי הולנד אל המחנות בפולין. מה שהיה אמור להיות זמני – הסתתרות ללילה אחד או שניים, הפך לסיפור הישרדות מדהים שנמשך שלוש שנים בהן הסתתרה הנקה בבית משפחת פרימוויס.

במסתור פגשה הנקה את פיט, בתם של בעלי הבית. לפיט לא היה קל לקבל את האחות החדשה שהכירה בין רגע,  אך ככל שהזמן עבר, והתופת השתוללה בחוץ, נרקמה בתוך הבית חברות חזקה יותר מכל מלחמה.

יותר משישים שנה אחרי המלחמה שתי הילדות כבר הפכו לסבתות, אך הן עדיין בקשר קרוב. הקשר המיוחד ימשך גם בהצגת הבכורה, כאשר פיט תגיע מהולנד, בהזמנתה של חברתה חנה (הנקה) לצפות יחד בהצגה.

 

מופע זוגי

על-פי ספרה של ג'קלין ווילסון

הצגה ראשונה: 28/3/15

מאת: נגה אשכנזי

בימוי: רוני פינקוביץ'

לגילאי 8 ומעלה

רובי וגרנט בנות העשר הן תאומות זהות, בלתי-נפרדות. אמן נפטרה, ועכשיו לאבא שלהן יש חברה חדשה שהתאומות ממש לא סובלות. יום אחד, רובי משכנעת את גרנט להשתתף באודישן לסדרת טלוויזיה על אחיות תאומות הלומדות בפנימייה. לרובי זוהי הגשמת חלום, אך גרנט הביישנית נתקפת בחרדה, והאודישן הופך למבצע מסובך.

האם ימשיכו התאומות להתקיים כמופע זוגי לעד, או שמא יגלו שכל אחת מהן היא אדם בפני עצמו, וילמדו להשלים עם השינויים שהחיים זימנו להן?

 

מושלמת

על-פי ספרה של ג'קלין וילסון "נערות בלחץ".

הצגה ראשונה: 2/5/15

מאת: נועה לזר ויעל טילמן

בימוי: יעל טילמן

לגילאי 10 ומעלה

אלי היא נערה כשרונית ומלאת חיים. יש לה חברות קרובות, משפחה חמה וחוש הומור מפותח.  רק דבר אחד חסר לה – גוף רזה. כשחברתה הטובה מתקבלת לתחרות יופי והיא נשארת בחוץ, מחליטה אלי לעשות שינוי ולפצוח בדיאטה.

הדיאטה התמימה הופכת למסע מפרך נגד גופה, כשבדרך מאבדת אלי לא רק את התיאבון, אלא כמעט את כל מה שהיה יקר לליבה.

בעולם שבו מודל היופי משדר מסר חד וברור – תהיי רזה – האם יש לאלי סיכוי להינצל מהמערבולת אליה נסחפה?

 

 

 

לא דובים ולא יער (שם זמני)

מחזה מוזיקלי בעקבות 'זהבה ושלושת הדובים'.

הצגה ראשונה: 13/6/15

מאת: אלי ביז'אווי

בימוי: רוני פינקוביץ'

לגילאי 4 ומעלה

 

סיפור הילדים המפורסם בלבוש חדש, מפתיע, מרענן, מצחיק ומתוחכם. מסע בעקבות חלומהשל ילדה שיוצאת לחפש מקומה.

'ומה אם אותה אגדה

הייתה רק חלום של ילדה

שעולמה המוכר באחת השתנה

מיום שנולדה אחותה הקטנה?'

 

 

 

 

 

כמו כן, יעלו בעונה זו מיטב ההצגות מהרפרטואר העשיר של תיאטרון המדיטק ובהן: "הכבש השישה עשר" מחזה מוזיקאלי על פי ספרו של יהונתן גפן מאת מיכאל גוריביץ' ובבימויו של משה קפטן, "אריה הספריה" שכתב אלי ביז'אווי ובבימויו של רוני פינקוביץ', "עושה הנפלאות" על פי המחזה של וויליאם גיבסון בעיבוד של עינת ברנובסקי ובבימויו של זיו מאיר, ו"היידי בת ההרים" מחזה של עידן ריקלין ובבימויו של רפי ניב, על פי ספר הילדים המפורסם של יוהנה ספירי.

 

 

 

תיאטרון המדיטק

 

שדרות גולדה מאיר 6 חולון

טל' להזמנת כרטיסים: 03-5021552

http://www.mediatheque.org.il

 

Keves16-promoיוסי צבקר-צלם (24) ????????????????????? ?????????????????????? ??????????????????????