פסטיבל תיאטרון הבובות הבינלאומי בירושלים מציג שלל הצגות ילדים ברוח עולם הרכבת והמזרח הרחוק


הפסטיבל הבינלאומי ה-22 לתיאטרון בובות בירושלים- במיוחד לילדים

 

** ארבעה מופעי בכורה לילדים במסגרת פסטיבל תיאטרון בובות בירושלים: 'גברת כלום', 'המסע הגדול של החייט הקטן', 'מי ומי ברכבת לירושלים' ו'על הפסים'

 

** תיאטרון צלליות, בובות ענק, בובות נייר עץ, בובות כפפה בסגנון קונג פו, סיפורי הרפתקאות ועוד…

 

** תיאטרון הקרון בירושלים מציג השנה מבחר גדול של הצגות ילדים ברוח "עולם הרכבת" והמזרח הרחוק

 

** סדנא ייחודית מעולם הרכבת שבה הילדים יחשפו לדמויות היסטוריות שנסעו ברכבת לירושלים, יעצבו אותם ולבסוף יעלו זאת כמופע לכל דבר

 

מעל ל-30 הצגות ישראליות ובינלאומיות בפסטיבל הבובות הגדול ביותר שנעשה,עד כה, בישראל היוצא לדרך, זו השנה ה-22.  הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים של תיאטרון הקרון מציג השנה ארבעה מופעי בכורה. עשרות בובנאים מובילים מהמזרח הרחוק, אירופה והארץ בחגיגה אמנותית יוצאת דופן, שתתקיים בין ה 4-8 באוגוסט בתיאטרון הקרון בירושלים ובמוקדי תרבות נוספים ברחבי העיר, כמו: מתחם התחנה המתחדש, תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון ועוד..

השנה, פסטיבל תיאטרון הבובות הבינלאומי של תיאטרון הקרון, עורך מחווה יוצאת דופן לנושא "הרכבת" ובמסגרתו יתקיימו מספר הצגות ילדים העוסקות בעולם "הרכבת". ההצגות משלבות בתוכנן את המקום בו הן מתקיימות והצופים בהצגות ייהנו מחוויה כוללת של ביקור במתחם ומופעים מיוחדים מעולם הרכבת ואף יחזרו אחורה בשנים באווירה קסומה ומרגשת.

בין הצגות הילדים שיועלו במתחם הרכבת:

ý     "מי ומי ברכבת לירושלים" ליאורה וייס, ישראל (הצגת בכורה)- פעם, מי שיכול היה, בחר להגיע לירושלים ברכבת: אישים חשובים מאוד כמו הרצל, סלמה לגרלף, קיסר אתיופיה ועוד מנהיגים ואישים חשובים רבים שכרגע נשמרים בסוד…. במופע והסדנא הייחודית הילדים יחזרו אחורה בשנים במכונת הזמן וייסעו יחד לירושלים עם האישים החשובים. הילדים יוכלו ליצור דמויות מנייר ולהפיח בהם רוח חיים תחת מצלמת וידיאו ולצפות במופע השלם על מסך ענק. "מי ומי ברכבת לירושלים" מתאים לילדים מגילאי 5 ומעלה.
פרטי המופע והסדנא:
הקומה השנייה בגלריית התחנה הראשונה, מחיר: 55 ₪ לאדם.
ימים ג'-ד' ה-6-7.8 בשעות 16:00 ו- 18:00

ý     "נסיכת הירח" מזל מרציאנו, ישראל- סיפורה המרגש של נסיכת הירח אשר נשלחה לכדור הארץ להביא אור ושמחה לבני האדם. זוהי אגדה יפנית בתיאטרון צלליות מבית ה"תיאטרון רחוק", המרכז לאמנות הצלליות, המתמחה מאז הקמתו ביצירה הנשענת על מסורת האור והצל, תוך שילוב אפקטים חזותיים. "נסיכת הירח" מתאים לילדים בגילאי 4-9.
פרטי המופע:
הגלריה בתחנה הראשונה, מחיר: 55 ₪ לאדם.
יום ה' ה-8.8 בשעות 11:00 ו- 12:30
http://www.fartheatre.com

ý     "ים של בובות", טיוואן- בובות כפפה רבות רושם מציגות את הדמויות השונות של התיאטרון הטיוואני: הליצן, המלומד הצעיר, העלמה הנאווה, לוליינים ואמני לחימה. מתוך מבנה תיאטרון עץ מגולף משתלבות כל הדמויות לעלילה בקצב מהיר. תנועה אלגנטית, הומור וקטעי פעולה בסגנון קונג פו עם סוף טוב. ההצגה בתמיכת משרד התרבות והחוץ הטיוואני ומתאימה לילדים מגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
הגלריה בתחנה הראשונה, מחיר: 55 ₪ לאדם.
ימים ב'-ג' ה- 5-6.8 בשעות 11:00 ו- 12:00

 

ý     "הקרקס הגיע העיירה!" Claire de Lune Théâtre , בלגיה- כאשר המסך עולה קרקס הצלליות מגיע ועכשיו הכול אפשרי. צללים ואור מתערבבים זה בזה, משחקים, מדלגים ומקפצים לצלילי מוסיקת צעצועים, מתערבלים לכדי מעשייה מצחיקה ופואטית. "הקרקס הגיע העיירה!" מתאים לילדים מגילאי 3 ומעלה.
פרטי המופע:
הגלריה בתחנה הראשונה, מחיר: 35 ₪ לאדם.
יום א' ה- 4.8 בשעות 16:00 ו- 17:00
ימים ב'-ה' בין התאריכים 5-8.8 בשעות 16:00, 17:00 ו-18:00
http://www.clairdelunetheatre.be

 

במסגרת פסטיבל תיאטרון הבובות יועלו הצגות ילדים נוספות ובניהם:

ý     "גברת כלום" הצגת בכורה בתיאטרון הקרון, רינת שטרנברג, ישראל (הצגת בכורה)- עיבוד חדשני ומרענן לאגדה "הדייג ודג הזהב". גברת כלום, ברחוב מתגוררת ושלא תטעו היא דווקא מאושרת עם כולם היא מדברת, סיפורים היא מספרת.בעזרת תיאטרון חפצים משעשע ובקצב ליצני היא מחייה את האגדה על הדייג, אשתו ועל דג הזהב שמגשים את משאלותיהם עד ש… ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.
יום א' ה-  4.8 בשעות 16:00 ו- 17:30
יום ב' ה- 5.8 בשעות 16:00 ו-  18:00
www.traintheater.co.il

ý     "המסע הגדול של החייט הקטן" הצגת בכורה בתיאטרון הקרון, אורנן ברייר, ישראל (הצגת בכורה)- בבוקר רגיל אחד, חייט קטן מקבל פתק ובו כתוב: "נא לתפור מעיל עד חצות. המידות אינן משנות, העיקר שיתאים בדיוק…"בדיוק בחצות החייט משלים את המשימה, אבל אז…לאן ממהרת מכונת התפירה? למה המספריים לובשות חצאית? לְמָה הופך האצבעון?בואו הצטרפו למסע קסום במתפרה וגלו למי באמת תפר החייט את המעיל.הצגה ללא מילים המשלבת תיאטרון בובות, חפצים, טקסטיל ומוסיקה. ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 5-10.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.
יום ג' ה-  6.8 בשעות 16:00 ו- 17:30
יום ד' ה- 7.8 בשעה 11:00
www.traintheater.co.il

ý     "ליקוי ירח- אגדה תאילנדית מסורתית", תאילנד- אגדת ליקוי הירח נפרשת לפנינו באמצעות טכניקות תיאטרון בובות מסורתיות. 18 רקדנים– בובנאים על במה אחת מקימים לתחייה את ממלכת השמיים התאילנדית על האלים והשדים שבה. הרמוניה מופלאה של בובה, גוף ותנועה יוצרת עושר ויזואלי נדיר שבשילוב עם הסיפור המיתולוגי לוקח את הקהל למזרח הרחוק.המופע מתאים לילדים מגילאי 6 ומעלה.
פרטי המופע:
אמפיתיאטרון גן הפעמון, מחיר: 90 ₪ לאדם.
יום א' ה- 4.8 בשעה 20:30 (ערב פתיחת הפסטיבל- למוזמנים בלבד).
ימים ב'-ג' ה- 5-6.8 בשעה 19:45
http://www.joelouistheatre.com

ý     "קרקס על חוטים", Viktor Antonov, רוסיה- ליצן עם ציפור מדברת; פאקיר שמחליף פרצופים ומגדל פרחים מול עיני הקהל; משפחת קופים מאולפים, לוליינים ואקרובטים; איש – שרירים שרוכב על חד-אופן והודף משקולות; גמל מעופף ויורק אש; רקדנית בטן שרוקדת על ראשו של איש מעשן…

האמן ויקטור אנטונוב פועל בהשראת מסורת תיאטרון הבובות הקלאסי ואמני המופע והבובנאים הרוסים של המאה ה-19. "קרקס על חוטים" הוא מופע של קסם תיאטרוני. המופע מתאים לילדים מגילאי 3 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון החאן – במה 2, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום א' ה- 4.8 בשעות 16:30, 18:00

יום ב' ה-5.8 בשעות 11:30, 16:00 ו-17:30

יום ה' ה- 8.8 בשעות 11:30, 16:30ו- 18:00

ý     "יד ביד" Valeria Guglietti, ספרד- באמצעות ניגוד פשוט בין אור וצל, האמנית ולריה גוגלייטי משלבת את היכולות המופלאות של ידיה על מנת ליצור את מופע הצלליות הסיניות – "יד ביד". אווירת הסרט האילם, הבובות, ההומור והמוסיקה לוקחים אותנו לעולם קסום בו הסיפורים והדמויות המרצדים על המסך קמים לתחייה במלוא תפארתם.ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 3 ומעלה.
פרטי המופע:
אולם החאן, מחיר: 55 ₪ לאדם.
יום ב' ה- 5.8 בשעות 16:00 ו- 17:30

יום ג' ה- 6.8 בשעה 11:30ו- 16:00
http://www.sombraschinas.com

ý     "סינבד- כשספינות הדרקון הגיעו", אוסטריה- סיפורי מסעותיו המרתקים של סינבד (ג'נג חה), האדמירל הסיני הנודע, בין ארצות ועמים קסומים. בליל של שפות, מראות ותרבויות נפרשות בפני צי ספינות הדרקון המרשים; מלומד ערבי, דייג אפריקאי, חיות פרא ואשת עסקים מסיאם מצטרפים להרפתקה של גילוי עולם חדש, מפתיע ולא נודע.

תיאטרון ויזואלי עכשווי המשלב בובות, אנימציה, מוסיקה ווידאו היוצרים חוויה יוצאת דופן ורב חושית. ההצגה בתמיכת פורום תרבות אוסטרי, זכתה בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים ומתאימה לילדים מגילאי 6 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון החאן, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ד' ה- 7.8 בשעות 11:30 ו- 16:00

יום ה' ה- 8.8 בשעות 11:00ו- 16:00
www.figurentheater.at

 

ý     "רגל פה, רגל שם" Teatro di Piedi, איטליה- אמנית הגוף הבינלאומית, לאורה קיבל, הופכת רגל לראש, ברך לפנים ובטן לפרצוף.

מצעד ססגוני של דמויות משעשעות שלהרף עין מצליחות להפתיע את הקהל בסיפורים ומשלים מצחיקים ומרגשים.

כפות הרגליים מככבות לאורך ההצגה בקטעים שונים. בחן הייחודי לה מצליחה לאורה ליצור קסם פשוט וגאוני שכובש קטנים וגדולים כאחד.המופע מתאים לילדים מגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
אמפיתיאטרון גן הפעמון, מחיר: 45 ₪ לאדם.

יום ד' – ה' ה- 7-8.8 בשעה 19:00
http://www.laurakibel.com

ý     "נקודת אור" סיפורו האמיתי של לואי ברייל, ממציא כתב הברייל, פטריסיה אודונובן, תיאטרון הקרון, ישראל- בן שלוש היה לואי ברייל כאשר איבד את מאור עיניו. האם אי פעם יוכל לקרוא ולכתוב? בזכות אומץ ליבו ותשוקתו האינסופית לידע ובזכות סביבתו הקרובה והתומכת, מגיע לואי להמצאה נפלאה – כתב הא'-ב' לעיוורים. בתוך ארגז חול, מלא בגזירי נייר, עפרונות, מקלות וצלליות – מצליחה פטריסיה להביא את סיפורו המרתק והנוגע ללב של הילד לואי ברייל. הצגה פיוטית ומרגשת המשלבת דרמה, אהבה והומור, שזכתה להצלחה חסרת תקדים והוצגה מעל 2500 פעמים ברחבי העולם. ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 5 ומעלה.
פרטי המופע:

תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ב' ה- 5.8 בשעה 11:00
www.traintheater.co.il

 

ý     "בלילה חלמתי חיות" נטליה רוזנטל, תיאטרון הקרון, ישראל- בהשראת הספר "פעם היה ילד שלא רצה לישון לבדו" מאת מירה מאיר

אפרים הילד פוחד לישון לבדו. הוא מוצא נחמה בחיות שבחדרו, המצטרפות למיטתו בזו אחר זו: הדובי, הארנב, הנחש ואפילו משאית הצעצוע. לאפרים עכשיו נעים יותר… צפוף יותר… אך הוא מתגעגע למיטה שהייתה פעם רק שלו. הצגה מתוקה על חלומות, פחדים וחיות אחרות, בשילוב שחקניות, בובות וצלליות. המופע מתאים לילדים בגילאי 3-6.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ג' ה- 6.8  בשעה 11:30
www.traintheater.co.il

ý     "קורדרוי- הרפתקאות דובון בקניון", שחר מרום, תיאטרון הקרון, ישראל-בהשראת הספר "קורדרוי" מאת דון פרימן.תיאטרון חפצים מלא הפתעות עם צעצועים, בובות ומנגנונים מכאניים.מה מתרחש בלילה כשהקניון סגור? שומר הקניון טוב הלב שאוהב צעצועים,יוצא להרפתקה בעקבות דובון שאיבד כפתור במכנסיו.האם יימצא הכפתור עד הבוקר?

בואו לבקר בקניון ותגלו בעצמכם! ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 3 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון החאן, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום א' ה- 4.8 בשעות 16:00ו- 18:00
www.traintheater.co.il

ý     "ארוך, קצר ומפותל", תיאטרון הקומקום, ישראל- חבלים, חוטים וסרטים הם הגיבורים של הצגה זו. הם יכולים להיות ארוכים, קצרים, חזקים, חלשים או מפותלים, כמו החיים. כמו בחיים, אפשר לשחק בהם, לקפוץ בעזרתם, ללכת, לרוץ ואפילו לרקוד איתם. סיפורי חוטים במופע בובות, ליצנות  ומוזיקה חיה לכל המשפחה. ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 4-10.
פרטי המופע:
תיאטרון החאן- במה 2, מחיר: 55 ₪ לאדם.
יום ג' ה-6.8 בשעה 11:00

ý     "תופר החלומות", אורית ליבוביץ נוביץ ורוויטל גריך, ישראל-  מתוך מתפרה לכריות מתגלה ממלכה מנומנמת, בה כולם ישנים שנת ישרים וחולמים חלומות מתוקים. רק את הנסיכה פוקדים חלומות מפחידים. האם כפתור עגול וקצה חוט ארוך יובילו אותה אל תופר החלומות? לפרום את הפחד מהחלום עם חוט, כפתור והמון דמיון. הצגה ויזואלית של בובות וחפצים המתאימה לילדים בגילאי 4-10.
פרטי המופע:
תיאטרון החאן – במה 2, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ג' ה- 6.8 בשעות 16:00ו-17:30

ý     "חכמים בלילה", גליה לוי גרד, תיאטרון הקרון, ישראל- סיפורי חלם זוכים עתה לעיבוד בימתי ייחודי בתוך ספר ענק, אשר הופך לבמת תיאטרון, בטכניקה של "פופ-אפ" ובשילוב בובות וצלליות. גליה מובילה בין דפי הספר את למך, לייזר ושאר "החכמים בלילה", היוצאים לחפש ירח חדש לחלם, במקום זה שנגנב…את ההצגה מלווה פס קול שהלחין אייל תלמודי מלהקת "אוי דיויז'ן", ברוח מוסיקת הכלייזמרים. ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ב' ה-  7.8 בשעות 16:00ו- 17:30

 

ý     "כשהכול היה ירוק", תיאטרון המפתח, ישראל- מתוך ספרים ישנים, כריכות ממוחזרות ודפים מצהיבים מסופר סיפור על ילד ועץ. סיפור על ילדות והתבגרות, על מרחבי טבע שנעלמו בין בניינים אפורים ועל ניצן אחד ירוק של תקווה. הצגת בובות ללא מילים בהשראת "העץ הנדיב" מאת של סילברסטיין ו"הלורקס" מאת ד"ר סוס, בליווי מוסיקת פסנתר חיה. ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 5 ומעלה.
פרטי המופע:

תיאטרון החאן – במה 2, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ד' ה- 7.8 בשעה 11:00
www.key-theatre.com

 

ý     "קרקס קוביות", גליה לוי גרד, תיאטרון הקרון, ישראל- האף של הליצן עגול או מרובע? ואיך מאלפים כלב קובייה? בקרקס הקוביות הכול יכול להיות. זוג ליצנים / רקדנים נעים ומניעים עולם של קוביות. הם לובשים קוביות ורוקדים איתן. מתקוטטים, מתפייסים, מתאהבים ויוצרים עולם פלאי ושמח. מופע המשלב בובות, אמנות פלסטית ותיאטרון מחול. ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
הגלריה בתחנה הראשונה, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ד' ה-  7.8 בשעות 11:00ו- 12:30

ý     "בגדי המלך החדשים", נילי דביר, ישראל- חפצים מעולם התפירה הם הדמויות בהצגה. חוטי תפירה הם נתיני הממלכה, החיים בחוסר כל, בתוך קופסת כלי תפירה. המלך, העשוי חוטי זהב, עסוק בקניות. שר האוצר הוא גם קופת הממלכה, צנצנת מלאה בכפתורי זהב, ההולכת ומתרוקנת לעיני הקהל ושרי הממלכה המודאגים. זוג החייטים, המגיעים מנאפולי על גבי מגהץ – מכונית ספורט, מציעים למלך "דיל": בגדי קסם, שרק חכמים יכולים לראותם, תמורת כל אוצר הממלכה. ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 5-10.
פרטי המופע:

תיאטרון החאן – במה 2, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ד' ה- 7.8 בשעות 16:30ו- 18:00

 

ý     "ציפור הגשם- אגדת נייר", גליה לוי גרד, תיאטרון הקרון, ישראל-מה קורה כשכפר קטן הופך לעיר גדולה? כשהסיפור והשיר נשכחים? ומה יקרה, אם ילד אחד יאמין שיש מקום לציפור בעולם שכזה?

בשפה תיאטרונית ייחודית, המשלבת את אמנות האוריגאמי (קיפול הנייר היפני) עם אמנות הסיפור, השחקנית מפיחה חיים בחומרי הנייר. הגיבורים המקופלים לוקחים חלק בעלילה דרמטית רבת תהפוכות וקסם. ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ה' ה- 8.8 בשעה 11:30

 

ý     "פיראט באמבט", ציפור פרומקין ומירים זלצברג, תיאטרון הקרון, ישראל- סְמִי הוא פיראט שמשייט באוקיינוסים בתוך האמבטיה שלו, עם ברווזיו האהובים. יום אחד הוא מקבל שיחת טלפון מפתיעה מהאגודה הבינלאומית לפיראטים. על מנת לקבל תעודת פיראט מוסמך, הוא חייב להתחיל להתנהג כפיראט. סְמִי מנסה, אך מגלה שהדבר קשה הרבה יותר משחשב…

הצגה משעשעת ומרגשת, העושה שימוש מפתיע בסביבה היומיומית ביותר – חדר האמבטיה, על חפציו ואביזריו, ומוציאה את קהל הצופים למסע הרפתקאות מותח ורב דמיון. ההצגה מתאימה לילדים מגילאי 3 ומעלה.
פרטי המופע:
תיאטרון הקרון, מחיר: 55 ₪ לאדם.

יום ה' ה- 8.8 בשעות 16:00 ו- 17:30
www.traintheater.co.il

ý     "איפה גברת גבאי", יצירתו של ג'ק שוילי, רעיון וכתיבה: שמיל מעיין, תיאטרון סמטאות בימין משה, תיאטרון הקרון, ישראל-  שכונת ילדותו של ג'ק שוילי היא התפאורה להצגה ברמזים, בסמטאות ימין-משה: משחקים ושירים של פעם, ניגונים שעולים מבתי-הכנסת. העלילה בהצגה מתחקה אחר עקבותיה של גברת גבאי, דמות מיוחדת שידעה לשלוט בעונות השנה ובמצבי-הרוח. תיאטרון המשלב משחק נפלא וחם, בובות, שירים, סיפורים ופרפראות בנופים רבי-יופי. המופע מתאים לילדים מגילאי 4 ומעלה.
פרטי המופע:
נקודת מפגש: מול הקונסוליה הצרפתית ברח' אמיל בוטה 5, מחיר: 60 ₪ לאדם.
ימים ג'-ד' ה-6-7.8 בשעה 11.30

www.traintheater.co.il

אתר הפסטיבל

 

http://www.traintheater.co.il/puppets_festival/f_about.php