ריכוז אירועי שבועות 2015 ברחבי הארץ


  פסטיבל חלב ודבש- צילום עמרי אילת (1) 

בצפון:

"פסטיבל חלב ודבש " –  21-24/5

חגיגה של חקלאות וטבע, בה משולבים מופעים מוסיקליים עם מיטב היוצרים והמבצעים בניחוח ארץ ישראל הישנה והטובה כגון: המופע המרכזי  "לו הייתי פיראט" שיוקדש לחגיגות 75 לירון לונדון במופע ייחודי עם מיטב שירו ובהשתתפותו ועשרות אמנים,  עברי לידר במופע "האהבה הזאת שלנו", יום הולדת 100 לסשה ארגוב – מופע בהנחיית יענקל'ה מנדל ועד מגוון מופעי תרבות ומחול, הרקדות, ערבי שירה וזמר.

כמדי שנה, יתקיים גם טקס הבאת הביכורים המרכזי בכפר יהושע בכניסה חופשית עם תצוגת ענפי המשק השונים, ירידים חקלאיים, טיולים בנופי העמק הקסומים, סדנאות ופעילויות לילדים בנושא שבועות, תערוכות אמנות, תיקון ליל שבועות, ירידי אמנים ומגוון אטרקציות לכל המשפחה באתרי התיירות של עמק יזרעאל.

מחיר: מופעים ופעילויות בתשלום וחלק מהפעילויות בכניסה חופשית!

לפרטים על כל אירועי הפסטיבל: www.eyz.org.il  או במוקד הפסטיבל: 04-6520734

  

מגוון אירועי שבועות באתרי עמק יזרעאל:

באתרי התיירות בעמק יזרעאל יחכו למבקרים שפע פעילויות וסיורים במהלך חג השבועוץת: קבלת שבת, הכנת לחם, סיור, קציר וסדנאות ב"מוזאון עין דור", שוק איכרים ואמנים יוצרים במוזאון העמק ביפעת, סיור סגווי שטח בעקבות השיבולים עם "רווה אתגרים" בנהלל, סיפורים ריחות וטעמים במרכז המבקרים של "תנובה", סיור מודרך בעקבות אנשי בראשית עם טלי זייד, קטיף עצמי של פטל במשק ז"ק, גלריית הציורים של בבי במושב היוגב, חוויה רב חושית בבית בד גלילי בבית לחם הגלילית, חקלאות וקרקס בעמק יזרעאל, פסטיבל הקולעים ה-9 בחוות דרך התבלינים, קטיף עצמי ותצוגה חקלאית ב"קטופותי" בבית לחם הגלילית, סדנאות קרקס מלהיבות בבית הספר הישראלי לקרקס בכפר יהושע, סיור רכיבה ברפת ובשדות קיבוץ רמת דוד עם אופניים חשמליים, מסיבת פרידה למבוך החיטה של מבוך בעמק, טעימות יין ודבש עם תערוכת אמנות במרכז המבקרים של יקב יפתחאל ועוד.

לפרטים נוספים: http://www.emek-tour.org.il/

 

במרכז:

שבועות בעמק יזרעאל- צילום מוזיאון עין דורפסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין

פסטיבל 'חגיגה בלבן בחבל מודיעין' מתקיים זו השנה הרביעית ומציע מגוון נופים קסומים במרכז הארץ, באווירה כפרית שקטה ומאפשר למשפחות ליהנות מחיבור אמיתי לטבע ולאדמה.

הפסטיבל יפתח ב-icaffe שבכפר דניאל בערב קוקטייל חגיגי מלא ביינות מיקבי חבל מודיעין, הופעת ג'אז, תערוכת צילום ושף הבית שידבר על הדרך האישית שעבר "המחלה שהפכה למתנה". בפארק נאות קדומים ייערכו סיור קציר חגיגי למשפחות, וסיורים מרתקים למבוגרים המשלבים טבע, היסטוריה ואוכל בהדרכת שלוש מהנשים אשר קשרו את גורלן בשמורת נאות קדומים. בפארק הקופים יתקיים ג'ימבורי ענק, הופעה של להקת אפריקנה ושיחה אישית עם מנהלת הפארק על מקום הקופים בחייה.יקב נטוף ויקב גינתון ישתפו בסדנאות טעימות יין מיוחדות ויספרו על הקשר בין אופי הבעלים לטעם היין שנוצר, הגבן של מחלבת מרקוביץ ישתף כיצד הגיע לעולם הכנת הגבינות ומהי הגבינה המושלמת בעיניו, בחוות החקלאיות חוות גלעד וחוות אלאדין, וכן בכפר חשמונאי, משק חי ובית האיכר יציעו בין היתר מפגשים עם החיטה ותנובתה, עם בעלי החיים המניבים חלב ושלל פעילויות נוספות ברוח החג.

לפרטים נוספים: עמותת תיירות חבל מודיעין –www.thm.org.il

 

שבועות בחבל בנימין

שבועות בחבל בנימין-הגמעת גדיים במעלה לבונה -צילום שחר כהןבארץ גיבורי התנ"ך מחכים למשפחות עם פעילויות ייחודיות לשבועות ברחבי חבל בנימין:

חגיגות ראשית הגז במעלה לבונה עם סיורים מודרכים בפינת החי וחליבת עזים. באסרו חג שבועות, ה25/5 יתקיים הטקס המרכזי של הבאת ראשית הגז לכהן ומיד אחריו מופע לכל המשפחה. במרכז המבקרים "תפילין בית אל" ניתן יהיה לגלות ולהתנסות בכתיבת ספר תורה אמיתי ולהיפגש עם סופר סת"ם, בית ספר שדה עפרה יציע טיול משפחות

משפחות במסלול מעיינות באזור שילה וניתן יהיה  לקנח ב"קרפיאדה" עם מגוון קרפים וופלים בלגיים לצד משקאות חמים ושוקלדיים במיוחד.

לפרטים נוספים: www.gobinyamin.org.il ,  1-800-34-54-54

 

שבועות בפארק נאות קדומים

אחד הדברים הבולטים ביותר בפארק נאות קודמים הוא שדות החיטה הגדולים הקיימים בו, אשר מושלמים לקציר של חג השבועות.  השנה יתקיימו בחג חגיגות קציר וביכורים לכל המשפחה, וסיור מרתק בעקבות החיטה, החל מהתקופה המקראית ועד ימינו, כולל הכנת מנות קדומות וטעימות.

לאכול כמו בתנ"ך – סיור לחג השבועות בנאות קדומים בהנחיית ד"ר טובה דיקשטיין. 21/5

לכבוד חג השבועות – שבו נקצרת החיטה לראשונה – ייערך סיור מיוחד אשר יכיר למטיילים את סוגי הקמח והחיטה הקדומים של ארץ ישראל. בסיור לומדים להכיר מינים עתיקים של חיטה, ויחד מכינים מאפים וגבינות כמו בימי התנ"ך.

חגיגות הקציר והביכורים בנאות קדומים. 25/5

במהלך החג ייערכו חגיגות הקציר המסורתיות בפארק, במהלכן המבקרים יקצרו את החיטה בשדה, יבצעו את עבודות הגורן, יטחנו את גרעיני החיטה לקמח ובסופו של התהליך גם יאפו פיתות טריות וטעימות על הסאג'. את חגיגות חג הביכורים יקיימו בפארק עם תהלוכה חגיגית, בה כולם יהיו לבושים בשׂלמות (בגד קדום) ויאחזו בכלי נגינה ובטנא הביכורים, וכך יעלו אל "בית המקדש", כאשר את הדרך יוביל ה"שור" עם קרני הזהב.

לפרטים נוספים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

 

בדרום:

שבועות בחבל יתיר

במפעל עשבי קדם, לייצור צמחי מרפא וטיפוח מן הטבע מקיימים, ללא תשלום,  סדנאות להכנת בשמים משמנים מצמחי ארץ ישראל (הדס, אתרוג, אזוב) לילדים, וסיורים למבוגרים ומשפחות בחלקת הגידול ותצפית תנכי"ת מרתקת בעקבות דוד המלך. הפעילות מתקיימת ביום שני 25/5 הסיורים והסדנאות – בכל שעה עגולה בין השעות 9:00-18:00.

לפרטים: WWW.GOYATIR.CO.IL

 

צברים אדומים וכתומים - צילום חוות צברי אורלישבועות בהר הנגב

החוות החקלאיות סיימו להכין את התוצרים הטריים והחדשים וכעת הם מציעים לכולם לבוא לראות, לטעום ולהנות מכל הטוב של המדבר. בחוות נאות תוכלו להצטרף לסיורי חליבה אחרי הצהריים, ולטעימות של גבינות עיזים משובחות שהם מכינים במקום – ללא תשלום. בחוות צברי אורלי ייצא סיור מודרך בין הקקטוסים וטעימות מהפירות המתקתקים על 'רכבת הצבר', בעלות עשרה שקלים בלבד. חוות אשב"א תפתח יריד מיוחד לחג בחצר המועצה המקומית בו יימכרו כל המוצרים של החווה: שמן זית אורגני, יין אורגני, תבלינים וצימוקים.

לפרטים: www.negevtour.co.il או בפייסבוק 'תיירות הר הנגב'