שלום לכם!


 

 

 

שלום לכם,

בזמן האחרון עוברים עלינו ימים לא פשוטים. נכון לעכשיו יש נפילות טילים רבות באזור הדרום וילדים רבים יושבים בממ"ד במקום לבלות בקיטנה. זה מצב מתוח, מפחיד ולא נעים בכלל ואולי אפשר לשאוב מעט נחמה מהידיעה שצה"ל יוצא במבצע רחב היקף כדי להחזיר את השקט בכל גבולות מדינת ישראל. עיתון אותיות שולח לצבא עידוד וחיזוק שיצליח במשימותיו ושכל חיילינו ישובו בשלום הביתה!

המציאות הזאת, בה עם ישראל נאלץ להגן על השקט והגבולות שלו, לא התחיל לאחרונה ואפילו לא רק עם קום המדינה. יישובים רבים שהוקמו לפני תש"ח נאלצו להגן על עצמם בדרכים שונות, כי בואו נזכור, עדיין לא היה לנו צבא. יישובים רבים נעזרו בכוחות ארגון ההגנה ואף הפעילו שומרים וסיירים משלהם.

אחד מהמקומות הללו היה הקיבוץ הדתי הראשון שהוקם בארץ ישראל – טירת צבי. מייסדיו הקימו אותו תוך קשיים עצומים, בהתמודדות עם מזג אויר קשה ועם התנכלויות של ערבים. כיום טירת צבי וקיבוצים אחרים שקמו בעקבותיו הם סמל ומופת להפרחת שממה, להתיישבות ולחלוציות, מהצפון ועד לדרום.

השבוע ימלאו 77 שנה לייסוד הקיבוץ, ולכבוד התאריך המיוחד הזה החלטנו להקדיש גליון לקיבוץ הדתי ולקבל הצצה אל המפעל המיוחד והגדול הזה שמשלב בתוכו תורה עם יגיעת כפיים מתוך צורת חיים ייחודית. בגליון תוכלו להכיר קצת יותר את הקיבוצים הדתיים ולשמוע את קולם של ילדי הקיבוצים. הקדשה אישית ומיוחדת אני שולחת לדודים שלי, קדיש ובת ציון גולדברג, שבזכותם הכרתי, ולו במעט, את הקיבוץ, ולמדתי את משמעות האימרה 'אמור מעט ועשה הרבה'.

מזל טוב לטירת צבי ולקיבוץ הדתי, קריאה נעימה!

 

פנינה