ניצוץ הקסם/ שגית אפיק



איורים-חיים כהן

 

"כשהייתי ילדה החלום הכי גדול שלי היה לכתוב ספרים.. כילדה, הייתי שולחת סיפורים קטנים שכתבתי לסופר הנערץ עליי פוצ'ו ולדבורה עומר. פוצ'ו היה עונה לי עם הערות קטנות לצד הסיפור והוא תמיד עודד אותי שהוא בטוח שכשאהיה גדולה אכתוב אגדות מיוחדות. עם השנים, המשכתי לכתוב אבל לעצמי ובעיקר התמקדתי בכתיבת עבודות לתארים שלי במשפטים..

כשנולדו ילדיי התחלתי לספר להם סיפורים מומצאים כל ערב לפני השינה. ומיום ליום הסיפורים השתכללו והם התחילו להוביל לאותו כיוון. היינו ממשיכים לדבר עליהם לפעמים במהלך היום. מבחינתי, לסיפורים האלה של לפני השינה היתה מטרה- לנטוע בילדים שלי ביטחון, לתת להם את ההרגשה שזה בטוח לחלום ושזה אפשרי להגשים.. וראיתי שהילדים שלי ממש משתמשים ביום- יום בכלים שהסיפורים האלה העניקו להם, וזה היה כיף גדול מבחינתי.

לילה אחד, הבן שלי אמר לי אולי תכתבי את הסיפורים לכדי ספר.. התיישבתי וכתבתי.. כעבור זמן מה,

הספר נולד מתוך האמונה שלכל אחד מאיתנו יש יחוד משלו.

פעמים רבות הורים מבקשים להכניס קצת יותר מודעות לחיי ילדיהם ולחייהם שלהם, וחשבתי שהספר יוכל לעזור בכך. הספר מחולק לשני חלקים:

החלק הראשון הוא הסיפור על הממלכה שעברה שינוי צבעוני שיש לו הרבה משמעויות, אבל הוא קרה קצת מעצמו.. ופתאום הכל נראה שם אחרת ומתחילים לקרות לתושבים כל מיני קסמים. אולי זה מה שקורה כשאנחנו מגלים את עצמנו..

החלק השני- סוף הדבר של הספר מזמין את ההורים ואת הילדים ללמוד עוד קצת על הדרך שבה ניתן להתחבר לצבע האמיתי של עצמך ובדרך זו לעשות לעצמך קסמים יומיומיים.. הרצון שלי הוא שעם החלק השני הילדים יוכלו להמשיך לעבוד עם המסרים של הספר- לחפש את הצבע המיוחד שלהם, למצוא את מה שהם הכי טובים בו, לחלום.. סוף הדבר מכיל מעין דמיון מודרך שהורים וילדים יכולים לעשות ביחד והוא גם פותח פתח לילדים לצייר ולכתוב על ניצוץ הקסם ועל החלומות שלהם. ניצוץ הקסם הוא בעצם היהלום הקטנטן שמתחבא אצל כולנו עמוק בתוך הלב ושכשאנחנו מאפשרים לו לנצוץ את הצבע המיוחד שלנו- אנחנו בעצם מאמינים בעצמנו יותר.

בהתחלה, הילדים שלי ואני היינו מפעילים את ניצוץ הקסם שלנו בערב לפני השינה- באמצעות החשיבה עליו, דמיון שלו ואז היינו מנסים להמיר את הפחדים שלנו למשאלה ואז התחלנו להשתמש בניצוץ הקסם גם באמצע היום- פשוט להגיד לו- אני מפעילה אותך עכשיו ניצוץ שלי ולהרגיש איך אני מתמלאת בצבעיו.

היום, הילדים שלי ואני משתמשים בניצוץ הקסם כדי לפתוח פקקים כשאנחנו תקועים בכבישים, למצוא אבידות, להיכנס לשקט כשלפעמים הומה לנו בחוץ ובפנים, ובעיקר להאמין בעצמנו ובחלומות שלנו קצת יותר..

הסיפור בספר מתאים לילדים מגיל 4 בערך, אבל אני כתבתי את הספר למבוגרים לא פחות מאשר לילדים, כי אני חושבת שעצם הקריאה של השינוי שהממלכה הזו עוברת מסייעת לכל אחד מאיתנו להיות שלם עם הייחוד שלו. לכן, הספר מיועד מבחינתי לילדים עד גיל 99 שרוצים לגלות את הניצוץ המיוחד שלהם..

אני רוצה לומר לכל הילדים שיקראו את הספר שלי- כמו שאני הבטחתי לעצמי כשהייתי בת 9 בערך שאני אכתוב ספרים- ככה גם אתם, כולכם יכולים להגשים לעצמכם כל חלום שיש לכם. אתם רק צריכים לחלום, ולהמשיך להאמין בעצמכם.