"אנימיקס" 2012 – פסטיבל האנימציה הקומיקס והקריקטורה הבינלאומי ה -12 יוצא לדרך



פסטיבל "אנימיקס" לאנימציה קומיקס וקריקטורה הבינלאומי יתקיים השנה בסינמטק ת"א בתאריכים 12-8  אוגוסט 2012.
הפסטיבל מופק בשיתוף עיריית תל אביב-יפו- המחלקה למופעים, סינמטק תל-אביב ובחסות המועצה הישראלית לקולנוע- משרד התרבות.
המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא ניסים (נוסקו) חזקיהו, אוצר האנימציה הוא דודו שליטא, המפיקה: גלית ברסקי.
בפסטיבל עשרות אירועים, תערוכות, מאות סרטי אנימציה, מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים ויריד דוכני קומיקס.
"מאז היווסדו הפך הפסטיבל לאירוע החשוב והיחיד בישראל המרכז את העשייה הישראלית והבינלאומית בתחומים של האנימציה,קומיקס וקריקטורה ומאפשר לקהל הישראלי ליהנות ולהתעדכן בסוגי יצירה קסומים אלה".

כבכל שנה פותח פסטיבל "אנימיקס" את שעריו בכל בוקר בהקרנות סרטי אנימציה לילדים והורים, סדנאות ומפגשים עם יוצרים מהתחום.
כמה מתוכניות האנימציה בפסטיבל הן מקבצי סרטי אנימציה קצרים המוגשים ברצף, ללא הגשה או הנחייה ותוכניות נוספות ילוו במגישים, מנחים, שיעזרו לילדים הצעירים להתחבר אל התכנים, בעיקר בסרטים שיש בהם טקסטים מתורגמים.
הדגש בבחירת התוכניות לילדים אומר דודו שליטא , אוצר תוכנית האנימציה של הפסטיבל הם חומרי איכות שהולכים ונעשים נדירים בשידורי הערוצים המסחריים. אנו משתדלים להחזיר לתודעה סרטי איכות מהעולם ומישראל, המבוססים על יצירות ספרותיות איכותיות ומבוצעות באנימציה מהסוג של פעם, עם תשומת לב לפרטים, לעיצוב איכותי, דיאלוגים אמינים ופסקול ואנימציה מושקעת.

בתוכנית :
"סבא טוביה אוהב אנימציה" תוכנית מיוחדת לפסטיבל עם טוביה צפיר בה הוא מגיש את מופע הילדים המצליח שלו כשהם מלווים בפרשנות אנימציה המפיחה בהם חיים חדשים מלאי צבע ותנועה.

קובי מחט וחברים מצויירים כוכב תוכניות הילדים ייקח את הקהל לטיול עם הגיבורים המצוירים של הילדות ובהם: באגס באני, הפנתר הוורוד, טום וג'רי ואחרים.

השחקן עידו מוסרי, מי שעושה את הדיבוב לבוב ספוג יגיש תוכנית מיוחדת "על סודות האנימציה של סדרות ערוץ ניקולודיאון" ובהן בוב ספוג, דורה, מרקו, אוואטר ועוד רבים.

האנימטור ניר מולד יגיש את "גוגי ומגוגי", סדרה שיצר לערוץ לוגי המספרת על גוגי ומגוגי, אח ואחות המעלים בכל אפיזודה סוגייה מסקנת בדרך מצחיקה ומשעשעת.

יובל בינדר, המוכר מהתוכנית "צינור לילה", יגיש תוכנית על פייסבוק, סרטים ויראליים ודיבוב יצירתי – "רץ ברשת"

"חיות בסרט" הווטרינר הידוע, אהוב הקהל,  ד"ר רפי קישון, יהיה אורח תוכנית האנימציה "חיות בסרט" . התוכנית  מוקדשת לבעלי החיים הקטנים והאהובים החיים איתנו סביבנו, בתוך הבית וגם לעתים בתוך המיטה שלנו. כלבים, חתולים, תוכים ודגים, וגם כמה חיות מחמד בלתי שגרתיות שהופכות לכאלה. בין לבין יתייחס לחיות המככבות בסרטים.

דודו שליטא, אוצר האנימציה של הפסטיבל יקיים כמדי שנה מפגש אינטימי בו הוא צופה עם הילדים הוריהם, או סביהם, בסרטי אנימציה מיוחדים, מובחרים, תוך שהוא משוחח על הסרטים ומפנה את תשומת ליבם לדברים הקטנים שעושים את הסרט למה שהינו.

עוד לילדים וכל המשפחה:
סרטי אנימציה על גיבורי סיפורי המופת הישראלים לילדים: מיץ פטל, הכינה נחמה, דירה להשכיר ושמוליק קיפוד.
"צלילים מצויירים" : מקבץ סרטי אנימציה מוסיקלית בהגשת ברכהל'ה שליטא
"סרט שנולד מספר" – תכנית מיוחדת של סרטים לילדים המבוססים על ספרים נודעים: "ד"ר דה סוטו" מאת ויליאם סטייג, "הרשימות של וואלאס" עפ"י ברברה בוטנר וג'ראלד קרוגליק "הארנב ובובת הזפת" על פי סיפורי הדוד רמוס.

"מנחש גן העדן עד שמוליק קיפוד" – סרטי אנימציה מסיפורי התורה ועד ימינו
"מצויירים ללא מילים" – מקבץ סרטי אנימציה לילדים מהעולם – ללא מילים
"תרגום בגוף הסרט " – בעזרתה של מתורגמנית לשפה העברית  יוכלו ילדים בגיל הרך לצפות בסרטי אנימציה מהעולם ללא צורך בקריאת תרגום .
"הנסיך ולדימיר" – סרט אנימציה באורך מלא (עלילתי) מרוסיה.  המספר על דמותו האגדית של הנסיך ולדימיר השני ששלט ברוסיה במאה ה – 12 (הסרט יוקרן בתרגום לעברית).

בתוכנית הקריקטורות לילדים:
כמיטב המסורת , גם השנה יתקיימו סדנאות קומיקס ומפגשים עם יוצרים מהתחום :
השחקנית אורנה כץ תעביר סדנא על סגרת הקומיקס BONE מישל קישקה יספר לילדים על ביקורו בסין והקומיקס שנולד בעקבותיו. דובי קייך ילמד את הילדים כיצד הופכים דינוזאור לדמות קומיקס. אורי פינק חוגג השנה 25 שנה ל"זבנג" עם תחרות טריוויה נושאת פרסים . רחל אחונוב תעביר סדנא בנושא אימה ומסתורין בקומיקס, עמוס אלנבוגן יחוד חידות מצוירות לילדים. מחווה לדמות "לאן נעלם מיסטר טי?" דמות הקומיקס שיצר מישל קישקה במגזין לשעבר "משהו".
הקומיקסאי נמרוד רשף ינחה שתי סדנאות העוסקות ב "קומיקס נגד מאנגה", בה יסביר לילדים כיצד מאיירים גיבורים בשיטה המקובלת וכיצד מאיירים בסגנון היפאני שכבש את העולם. "מציירים גיבורים" – כיצד מציירים את דמויות הקומיקס שאתם אוהבים באופן מקצועי משלב הסקיצה , דרך הצביעה ועד הוספת בלוני הדיבור.

עוד במסגרת תוכנית סרטי הילדים בפסטיבל יוקרנו סרטי אנימציה אהובים בנושאי: כלבים, פילים, דובים, ארנבונים ועוד.

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיים ברחבת סינמטק תל-אביב "שוקומיקס" – יריד הכותרים המצויירים (קומיקס) הגדול ביותר בישראל בהשתתפות עשרות יוצרים המציגים את מרכולתם ויצירתם ושלל מוצרים נלווים (merchandize)

מחירים : סרט 27 ₪, סדנא 42 ₪

טלפון לרכישת  כרטיסים : 03-6060800, שלוחה 1
www.animixfest.co.il (אתר הפסטיבל יהיה פעיל החל מה 20/7/12 ועד סוף הפסטיבל).