החופש קורא לי


ID-100101805

כתבה: עדי במברגר

 

תנועת נוער אם במהלך השנה לא מצאתם תנועת נוער קרובה, זה הזמן לחפש! בתנועה יהיו פעילויות שוות כמו טיולים, מחנות, התנדבויות, פעולות כיפיות באמצע שבוע ובשבת, חפש ת'מדריך, לימוד ועוד פעילויות כיפיות ומטורפות.

 

ים ובריכה קצת מים בימים החמים ממש קורצים, אז לכו להנות עם החברים או המשפחה. אמנם תחזרו קצת מלאים בחול, אך גם מלאים בחוויות חדשות! רק אל תשכחו קרם הגנה, כדי שלא תחזרו אדומים ולא תוכלו לעשות כלום במשך כמה ימים.

 

לטייל פעילות ספורטיבית, כיפית ודרך להכיר את הארץ ולהתחבר אליה. אפשר לעשות טיול של יום, יומיים או יותר, תלוי לפי החשק, הזמן והרצון. אפשר לטייל עם החברים, עם המשפחה או עם הכלב. גם הליכה בתוך העיר יכולה להיות נחמדה. בימים חמים טיול בשמש הקופחת לא כל כך קורץ, ולכן עדיף לתכנן את הזמן נכון כך שלא תצאו בדיוק בשעות החמות. אני ממליצה בחום ללכת למעיין מוצל, בעיקר כשחם. וכמובן לא לשכוח- כובע, מים ונעליים!

 

קייטנה הפתרון הפשוט והקולע. אם אתם גדולים מספיק, אולי אתם יכולים לעבוד או להתנדב בקייטנה, או אפילו להפעיל קייטנה משלכם! הבעיה היחידה היא שזה רק בחודש הראשון של החופש, ואחרי שהיא נגמרת- צריך לחשוב על פעילויות נוספות.

 

בני דודים יש לכם בני דודים רחוקים שהרבה זמן לא ראיתם? או בני דודים שגרים קרוב שראיתם לפני לא הרבה זמן? בעצם, מה זה משנה בכלל? כל עוד יש לכם בני דודים בגילכם שכיף לעשות איתם שטויות, סעו אליהם לכמה זמן בחופש.

 

לקרוא או לכתוב להשאיל ספרים מחברים או מהספריה, ולקרוא בלי הפסקה. בכל שבת, עיתון אותיות גם ממלא את הזמן. אלו שאוהבים לכתוב יכולים להתאמן בחופש. אם יש לכם חבר שגם אוהב לכתוב, אתם יכולים להחליף מדי פעם, לקרוא את מה שהחבר כתב, להנות ולתת עצות.

 

סרט אמנם אנחנו לא רוצים לרבוץ מול המסך, אבל מה לעשות שאי אפשר לברוח ממנו… כדי להפוך את החוויה ליותר כיפית ופחות מאכזבת במבט לאחור, אתם יכולים ללכת לראות סרט בקולנוע. אפשרות אחרת היא להזמין חברים אליכם הביתה, ולראות איתם את הסרט.

 

לארגן פעילויות לחברים, למשפחה, לאחים ולעצמך. לארגן משהו זה תמיד כיף,  ואתה יכול להרשות לעצמך להיות יצירתי בדיוק איך שאתה רוצה.

להתנדבבסופו של דבר, זה הכי מספק. התנדבות זה משהו שאחרי החופש תסתכלו עליו בסיפוק ותאמרו לעצמכם שטוב שעשיתם את זה. שאלו חברים או חפשו בגוגל מקומות קרובים לביתכם, ולכו לתת ולתרום לחברה! כל זה רק אם אתם בגיל המתאים.

 

שיעורים לחופשלא נחמד להזכר בזה, אבל אחרי שהחופש נגמר- מתחילה שנת לימודים חדשה. יש כמה מורים שהחליטו ששנת הלימודים לא מספיקה להם, וגם את החופש הם רוצים. לדחות את הכל לסוף החופש זה לא רעיון כל כך טוב, בעיקר כשיומיים לפני תחילת הלימודים פתאום מגלים שהעבודה הזו שאמרת לאמא ש"אני בטח אגמור אותה בשתי שניות, היא לא באמת קשה", יש בה בעצם מאה עמודים. שתי שניות, שתי דקות ואפילו שתי שעות לא יספיקו כדי לגמור אותה. אולי שני ימים.

 

אז שיהיה לכולנו חופש מהנה ומספק, שנדע לנצל את הזמן נכון!

 

תמונה: freedigitalphotos.net