נהר של שוקולד


בוטיק השוקולד 'דה קרינה' עלה לישראל מארגנטינה והתמקם ברמת הגולן. עם שיטות ייצור ייחודיות וסדנאות חוויתיות, המקום הפך לאטרקציה מתוקה במיוחד. כתבתינו, חובבת שוקולד מושבעת, קפצה לסייר וממליצה לכם להגיע לבקר בין מעיין לתצפית
קרדיט: נעמה רודריגז גארסיא
"שוקולד קטן ושוקולד גדול
שוקולד יקר ושוקולד בזול
שוקולד אגוזים ושוקולד סתם:"
תנו לי אחד מהם, ואני מסודרת.
שוקולד זה דבר מגניב, אין ספק. לוקחים פרי מריר ומוזר והופכים אותו לממתק הכי פופולרי שיש. מכאן הבדיחה ששוקולד הוא בעצם סלט, ובריא לאכול אותו. הבדיחה הזו התנגנה לי בראש כשנסענו להשתתף בסדנא בבוטיק השוקולד "דה קרינה" בעין זיוון. 'דה קרינה' הוקם לפני קצת יותר מ-10 שנים ע”י קרינה וגיורא צ’פלינסקי , זוג עולים מארגנטינה. קרינה היא שוקולטיירית ודור שלישי למשפחת שוקולטיירים והחלום שלה היה לעלות לארץ ולהמשיך את מסורת השוקולד שלה בארץ ישראל. שיטת העבודה היא ידנית, ובמפעל הקטן משמרים את שיטות הייצור המשפחתיות.
את המקום אני מכירה מאז שאני קטנה. אבא שלי חובב שוקולד מושבע, והיינו קופצים לשם בכל הזדמנות (ככה זה כשגרים בגולן. שווה). תמיד אהבתי לבדוק את חלון הראווה היפה, ששם הוצגו יצירות מפוסלות משוקולד: איש שלג משוקולד לבן עם כפתורי שוקלד מריר, בקתה קטנה ביער שוקולדי ואפילו תיבת נח עם זוגות חיות משוקולד, מצופות באבקת קקאו. כי בשוקולד גם המראה קובע.
מה אומר הזיגוג?
הסדנה מתחילה מסרט קצר וחמוד על השוקולד, מקורו, ועל דה קרינה. רבע שעה לאחר מכן עוד ראיתי בראשי את השוקולד הנשפך מגלגל אחד לשני, נוזלי, חום, ויפיפה. תענוג לכל חובב שוקולד אי שם. אחר כך, לקחו אותנו למפעל עצמו. שם ראינו איך יוצרים את השוקולדים שלנו. בחיים לא תתארו לעצמכם איך נוצרת מקופלת. במפעל ספרו לנו גם על סוגי השוקולד שהם מוציאים. ראינו איך טובלים קצה של שוקולד חום דמוי הר לתוך גלגל ענק מלא בשוקולד לבן מומס, ויצרו עשרות חרמון – שוקולדים קטנטנים. ראינו כיצד יוצרים מעטפות שוקולד קטנות וקריספיות שימולאו אחר כך בכל טוב. במפעל גם הסבירו לנו על שיטת המיון של דה קרינה. שוקולד בצורה או בזיגוג כזה או אחר מצביע על טעם מסוים. מרובע לבן עם קו חום ישר שווה קרם ברנדי. לב חום עם צ'ופצ'יק לבן אומר נוגט. (כמובן שאפשר גם לאטום אוזניים בשלב הזה ולקחת סיכון טעים.) אחרי המפעל לקחו אותנו לחדר טעימות. הייתם חושבים שזה החלק הכי טוב בסיור, נכון? כל קבוצה קיבלה מגש מלכים עם שוקולדים מסודרים כמו חיילים במסדר. עמוד, נח, וקפוץ לפה. אבל למרות מה שאתם בוודאי חושבים, יש יותר טוב מזה. התחנה האחרונה: תחנת היצירה.
שוקולד בטעם וויסקי
ברגע שאתה נכנס לחדר מכה בך הריח. ריח של שוקולד. אני ואבא שלי עצרנו בכניסה לרגע ורחרחנו את האוויר, תוהים אם ככה מריח גן עדן. קיבלנו כובעי שף קטנים, שלשמחתי הרבה, אפשר לשמור. (נחשו מי הכינה פסטה עם כובע טבח שלושה ימים רצוף?) קיבלנו תבניות קטנות, בקבוקי שוקולד בשילוש המנצח – מריר, חלב, ולבן. תבניות לפרלינים, טראפלס ומילויים ככל אשר לבך האפל ורודף השוקולד יחפוץ. התחלנו לדחוף צימוקים, קוקוס, שוקולד מגורד, אגוזים ועוד לפרלינים ולטראפלס שלנו. יצרנו עיצובים של שוקולד (טוב, עיצובים זו מילה חמקמקה מאוד. קשקוש של ילדים בגן גם כן עובר.) ונשנשנו בין לבין. לבסוף, הפקדנו את המגשים העמוסים לעייפה בידי עובדת חביבה וחיכינו שיתקשו. את הזמן הזה העברנו בהתבוננות בשוקולדים המקסימים שעיטרו את כל החנות. מטעם וויסקי למבוגרים ועד שוקולד בצורת פילון על מקל לקטנטנים. או, לחלופין, למבוגר שמתלהב באופן מוגזם מהדברים האלה. (ראה, אני בעוד עשרים שנה.)
סגולות הקקאו
שוקולד הוא לא סתם טעים. אני מניחה שרובכם שמעתם על שוקולד הפלא במבחנים. (תירוץ שאגב, אני חבה לו הרבה). לפולי קקאו יש יתרונות: הם בין האנטי-אוקסידנטים הטובים בטבע. שוקולד טוב לבריאות המח, הלב וכלי הדם. הוא תורם להורדה במשקל (מריר, כמובן. אם זה היה נכון לגבי כל סוגי השוקולד, הייתי הרזה ביותר בתבל). השוקולד מגן בפני השמש (תודו שאת זה לא ידעתם, לא משנה כמה מומחים אתם לשוקולד.) ובאופן כללי הוא טוב לעור. כל אלה כמובן נמצאים בשוקולד מריר, ורק בכמות נכונה ממנו. הלב שלכם לא יתייעל אם תדחפו שוקולד עד דלא ידע. לעומת זו, העולם לא ייחרב אם תרשו לעצמכם קובייה ביום.
שוקולד תמיד עובד!
אני ממליצה ללכת ל"דה קרינה". בתור חוויה משפחתית, או לבד. שוקולד תמיד עובד. במיוחד אני ממליצה על הסדנה, אבל גם פשוט לשבת בבית הקפה עם כוס ענקית של שוקו מקופלת יעשה את העבודה. אנשים אומרים להנות מהחיים ולמצות אותם עד הסוף. אם לאכול שוקולד זה לא להנות מהחיים, אני לא יודעת מה כן.