"אבירי הלילה בעתיקה 2011"


  • ·לראשונה בישראל, שיתוף פעולה בין פסטיבל ישראלי לקרנבל המסכות האיטלקי מוונציה. הניהול האומנותי של פסטיבל אבירי הלילה בעתיקה ישתף פעולה השנה עם אחד ממפיקי הקרנבל בוונציה.
  • ·בפסטיבל תופיע קבוצת אמנים גדולה מוונציה שתבצע לצד אמנים ישראליים מגוון מרהיב של הופעות, ריקודים עתיקים, קרבות אבירים ועבודה עם מסכות.
  • ·פסטיבל אבירי הלילה בעתיקה, יקרא השנה The City of Lions ויציב לצד האריה הירושלמי את חברו הוונציאני.
  • חגיגה תרבותית, צבעונית לכל המשפחה ברוח ימי הביניים בעיר העתיקה בירושלים
  • מוסיקה, אש ופעלולים, קרבות אבירים, ריקודי אבירים וגבירות, דמויות קסומות מימי הביניים בסמטאות העתיקות, הרכבים מוסיקליים המנגנים מוסיקה בניחוח ימי הביניים, משתה אבירים ועוד.

  • ·לדברי מוטי חזן , מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "פסטיבל

The City of Lions הינו חגיגה היסטורית צבעונית יוצאת דופן, שמהווה את יריית הפתיחה לארועי הלילה הסתוויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט. השנה בחרנו לשים דגש בינלאומי להביא את ניחוחות וונציה הקסומה לארץ ולפסטיבל.

  • ·הפסטיבל הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל".
  • ·המפיק והמנהל האומנותי של הפסטיבל ג'קי בכר.

הפסטיבל מיועד למשפחות, תיירים ומבקרים ולדוברי כל השפות.
אירועי הפסטיבל הינם חינם וללא תשלום!
פסטיבל 'אבירי הלילה בעתיקה' חוזר – והפעם בחוויה בינלאומית מעוררת השראה!!! אבירי ונציה מגיעים לעיר העתיקה בירושלים ומצטרפים לאבירי ירושלים במסגרת פסטיבל האבירים הבינלאומי הקסום The City of Lions" – אבירי הלילה בעתיקה", שיתקיים בכל יום חמישי במהלך חודש נובמבר 2011 החל מ- 3.11 ועד  24.11  בין השעות 18:00- 23:00.
לראשונה בישראל, יתקיים שיתוף יוצא דופן בין פסטיבל ישראלי לקרנבל המסכות האיטלקי מוונציה, ופסטיבל אבירי הלילה בעתיקה, יקרא השנה
The  City of Lions ויציב לצד האריה הירושלמי את חברו הוונציאני. האמן האיטלקי המפורסם מאסימו אנדראולי, אחד ממנהליו האומנותיים המובילים של פסטיבל המסכות בוונציה, מגיע לראשונה לארץ ולוקח חלק בניהול האומנותי של הפסטיבל.  מאסימו הינו גם המנהל האומנותי של פסטיבל ימי הביניים במונטריגגיאוני שבאיטליה, המנהל האומנותי של הפסטיבל המפורסם באורנס שבדנמרק, פסטיבל המסכות בטייואן, היועץ ההיסטורי של פסטיבל האבירים בפרבזה שביוון ועוד.
בפסטיבל תופיע קבוצת אמנים גדולה מוונציה שתבצע לצד אמנים ישראליים מגוון מרהיב של הופעות, ריקודים עתיקים, קרבות אבירים ועבודה עם מסיכות.
הפסטיבל הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל".
אבירים אמיצי לב, נסיכות בתלבושות מפוארות, בופונים, קוסמים, טרובדורים, ליצני חצר ורוכלים מתקופת ימי הביניים ייצאו הישר מדפי ההיסטוריה וימלאו את סמטאותיה הקסומות של העיר העתיקה בירושלים בפסטיבל אבירים צבעוני בהשראת הפסטיבלים הגדולים של וונציה.
במהלך הערבים הקסומים, בין חומות האבן העתיקות ופינות החמד המסתוריות ועל רקע מוסיקה אופיינית לתקופה יחוו המבקרים חוויה תרבותית, צבעונית ומרתקת ויקיימו פעילות אינטראקטיבית משעשעת עם דמויות מהעבר.
ברחבת הכניסה לשער יפו יתקיים מופע של אקרובטיקה אווירית המשלב מוסיקה, אבירים, אש ופעלולים, ובכיכר המורסיטאן שברובע הנוצרי יתקיים המופע המרהיב  של הלהקה האיטלקית מוונציה בתלבושות אותנטיות. כמו כן יתקיימו  מופעים של להקות מחול באווירה אוריינטאלית, אקרובטים מעופפים יערכו קרבות מבוימים על חומת מגדל דויד, הרכבים שונים ינגנו מוסיקה ברוח התקופה ושחקני תיאטרון רחוב ילבשו דמויות תקופתיות וישחקו סצנות אופייניות לימי הביניים.
במהלך המסלול יוכלו המבקרים להצטמרר מזירת פחד- זירה חשוכה עם דמויות מבהילות מימי הביניים שישחקו באינטראקציה עם הקהל.
המסעדות, בתי הקפה והשווקים באזור העיר העתיקה ושדרות "ממילא", מצטרפים אף הם לחגיגה הסתווית, יישארו פתוחים עד לשעות המאוחרות.
המסלול המעגלי  של הפסטיבל מתחיל  ומסתיים ברחבת הכניסה של שער יפו, ומיועד לכל בני המשפחה.

לדברי מוטי חזן מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, "פסטיבל The City of Lions– אבירי הלילה בעתיקה, הינו חגיגה היסטורית צבעונית יוצאת דופן, שמהווה את יריית הפתיחה לאירועי הלילה הסתוויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט. השנה בחרנו לשים דגש בינלאומי להביא את ניחוחות וונציה הקסומה לארץ ולפסטיבל. העיר העתיקה בירושלים הפכה בעת האחרונה לשוקקת חיים בשעות הערב והלילה ולמוקד משיכה אטרקטיבי לתיירים ומבקרים ישראלים".

לדברי אלעד קנדל מנהל אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים היוזמת את האירוע, "פסטיבל The City of Lions – אבירי הלילה בעתיקה, שמעניק למבקרים ערך תרבותי- היסטורי גם מעבר לערך החוויתי הנראה לעין, הינו חלק מהאסטרטגיה הכוללת של הרשות לפיתוח ירושלים, ממשלת ישראל  ועירית ירושלים לפיתוח אירועי תרבות חווייתיים ולהעשרת המגוון התיירותי הלילי למבקרים בעיר העתיקה כגון פסטיבל האור, פסטיבל טעמים וחמשושלים. המטרה הניצבת לנגד עיננו היא להעשיר את חיי הלילה, התרבות והבילוי ברחבי העיר העתיקה  כך שמיליוני התיירים והמבקרים בה יוכלו ליהנות מאיכויותיה ומהמגוון הרב הן בשעות היום והן בשעות הלילה ".

לדברי ציון ת'ורג'מן מנכ"ל החברה העירונית אריאל, "העיר ירושלים עומדת כבר זמן רב בשורה אחת עם ערים חשובות בעולם, ששמו דגש על פיתוח התרבות הלילית. בעיר ירושלים מושקעים כספים רבים במטרה לפתח את התיירות הלילית ולחשוף בפני קהל המבקרים המקומי ובפני התיירים את נפלאותיה של העיר גם בשעות הערב והלילה. אנו צופים כי, כמו בשנה שעברה, יגיעו לעיר העתיקה בירושלים מבקרים רבים על מנת ליהנות  מפסטיבל תרבותי ועשיר, שיחזיר את המבקרים אחורה בזמן" .

האירועים הינם חינם וללא תשלום!

פסטיבל The City of Lions– אבירי הלילה בעתיקה

יתקיים מידי יום חמישי בחודש נובמבר,

החל מתאריך 3.11 ועד  24.11, בין השעות בין השעות 18:00- 23:00.

לפרטים נוספים: המוקד העירוני  106  או 02-5314600

אינטרנט:

www.jerusalem-oldcity.org.il