איך נמנע מהמלפפון להרטיב את הסנדביץ?


 

ID-100172719

הירקות מרטיבים את הסנדביץ' והורסים אותו ובמהלך היום הפירות הופכים עיסתיים…

עם החזרה לבי"ס- איך בכל זאת נשמור על הירקות והפירות שאנחנו

שמים לילדים בתיק ונעודד הרגלי תזונה בריאים?

איך בוחרים אותם ושומרים עליהם ביציאה מהבית?

מי מאיתנו לא נתקל באכזבה הקשה של הזאטוטים אחרי שגילו שהבננה שחלמו עליה כל המסלול נמחצה לגמרי, או שהתפוח הקשה והעסיסי, שנראה מזמין ומפתה בתחילת היום, נראה עכשיו כמו מחית? כדאי לדעת שעם מעט מאמץ, יצירתיות, ובעיקר מודעות, עבורנו ועבור הילדים פירות וירקות עשויים להוות אלטרנטיבה מצוינת לחטיפים עתירי הקלוריות בעלי הערך התזונתי הנמוך. פיני שטרית, מבעלי רשת "אפונה וגזר" המתמחה בפירות וירקות, מסביר כיצד ניתן לשמור על טריותם של הפירות והירקות בתיק בית הספר.

 

חשוב לזכור כי לאופן שבו פירות וירקות ארוזים ומאוחסנים, ישנה השפעה מכרעת על המרקם, הטעם ואף על ערכם התזונתי.

 

דרכי אחסון מומלצות:

 

כאשר מדובר בירקות קשים כמו מלפפון או פלפל , כדאי לעטוף אותם בעטיפה חזקה (כמו נייר כסף), ולאחסן אותם באמצע התיק, על מנת למנוע פגיעה בהם עד כמה שאפשר.  כאשר מדובר בעגבניות ההמלצה היא לאחסן אותן בכלי אחסון הניתן לסגירה.

 

מומלץ לארוז את הפירות והירקות בקופסאות פלסטיק שנסגרות היטב, שכן אחסון פירות וירקות בשקיות פלסטיק לאורך זמן יאיץ את ריקבונם כיוון שהגזים הלכודים בתוך השקיות יהפכו אותם לאסורים לאכילה תוך זמן קצר.

 

 

כאשר אורזים בקופסאות כדאי להניח בין הפירות והירקות ומעליהם שקיות ניילון מנופחות קלות שיתפסו את החלל הפנוי. השקיות מיועדות לשמש כריפוד, בכדי שהפירות והירקות לא ימחצו או יקבלו מכה. המבחן להצלחה הוא שבעת ניעור הקופסא, כמעט ולא תהיה תזוזה.

 

כיצד נשמור על הפירות והירקות קרירים:

 דרך הפשוטה יותר, היא לעטוף את הפירות והירקות בנייר עיתון מקומט, שכן מדובר בחומר מבודד טוב ולכן שומר על טמפרטורה נמוכה ומונע מהירקות והפירות להתחמם.

 

דרך אחת לשמור על פירות וירקות הינה אידוי נוזלים להורדת הטמפרטורה: אחסון הפרי או הירק (למשל תפוח או תפוז) בתוך בד  או אריג גס רטוב, ותלייתם על התיק כך שהרוח תוכל להגיע אליהם ולצנן אותם.

כאשר אורזים תפוחים חשוב שהם יאוחסנו במארז קשיח שגם נושם, ויוצאו מהאריזה בסוף כל יום.

 

 

וכשהילדים יוצאים לטיול איך נתאים את הפירות והירקות לסוג הטיול?

 

כאשר מדובר בטיולים יתאימו פירות וירקות שאינם מצריכים קירור כלל: תפוזים, תפוחי עץ

אשכוליות, גזר, פלפלים..

 

בטיולים הכרוכים במאמץ פיסי, פירות יבשים יכולים לשמש כחטיפי אנרגיה שיעזרו לצלוח מסלולים קשים במיוחד. ריכוז הסוכר הגבוה בהם מעניק אנרגיה, מינרלים וויטמינים חיוניים שעשויים להיות שימושיים בעת מאמץ גופני.

 

לטיולים קצרים של כמה שעות עד יום, יתאימו כל סוגי הירקות, בהנחה שישמרו ויארזו בצורה הנכונה.

 

תמונה: freedigitalphotos.net