אירועי חנוכה ברחבי הארץ: צפון מרכז ודרום – 2012


צפון

פסטיבל 'טעם כנרת' השמיני, 6-16.12.2012

פסטיבל האוכל האזורי המרתק מסוגו בארץ, חוגג את שנתו השמינית ויתקיים כמדי שנה בחנוכה בתאריכים 6-16.12.2012, ביוזמת המועצה האזורית עמק הירדן מחלקת התיירות ובשיתוף משרד התיירות.

הפסטיבל גדוש בטעמים ריחות ותכנים, מושקע ומסקרן, והוא מושך אליו המוני מבקרים מרחבי הארץ. הפסטיבל מתקיים במטרה להביא למודעות את ההיצע הקולינארי והתרבותי העשיר, המגוון ובעיקר יצירתי שיש לאזור להציע. השנה יחבר הפסטיבל בין הצבעים ליצירות האוכל, תחת הכותרת "כל גווני העמק וטעמיו". הפסטיבל מקשר את טעמי המסעדות עם ערכי היופי, הצבע והטבע שהעמק התברך בהם, ויבטא את ייחודו של העמק, מורשתו, תוצרתו ומטבחו. אל המסעדות המובחרות המגישות סעודות פסטיבל עשירות בטעם וצבע, יצטרפו פעילויות רבות הקשורות באוכל ו"סביבתו", וכל אלה ייצרו יחדיו פסיפס מרגש ומפתיע. כך יהיו ארוחות עם מנות בניחוח נוסטלגי מן המטבח הקיבוצי של פעם, סעודות בהשראת התנ"ך לצד ארוחות מלכים בהשתתפות שפים אורחים מהטובים בארץ. בעוד בפסטיבל תתקיים האליפות המסורתית של מלך הפויקה, חווית שיט דיג, סדנאות בישול ואפיה, ארוחות המשלבות את חומרי הגלם של העמק, שוק אקולוגי, טעימות של מרקי חורף עשירים ומחממים, תחרות קינוחי שוקולד ועוד אין ספור חוויות קולינריות מרגשות עין וחיך.

לפרטים נוספים – 04-6752727 ובאתר האינטרנט www.kinneret.info

 

אירועי חנוכה בעמק יזרעאל

ברחבי העמק יתקיימו שפע פעילויות לכל הגילאים. בדבורת התבור בשדמות דבורה ייצרו נרות ויבקרו באולמות הדבש והמשי. בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית יפעילו סדנאות שוקולד, לביבות, וסופגניות עם כל המשפחה. במוזיאון המרציפן בכפר תבור יכינו סביבונים ושאר מטעמים ממרציפן. בסינדיאנת הגליל שבכפר מנדא יתקיימו סדנאות קליעה מהנות וב"קטופותי" יקטפו תותי שדה ושאר גידולים חקלאיים אחרי טיפוס על טרקטור ענק. בבית הבד ריש לקיש בציפורי ידגימו כיצד ייצרו שמן למאור בעת העתיקה וביחד ידליקו חנוכיות של פעם. במרכז המבקרים של תנובה בכפר תבור יכירו את הפרות המזמרות ויחלקו טעימות ממעדנים. אירוע מיוחד יתקיים בזהר בדשא שבקיבוץ דליה, שם קבוצת מטפלים מארגון 'אהבתה ישראל' תציע טיפול תרמי ללא תשלום להקלת מתחים, לטיפול בכאבים ופצעים. בכפר קדם יציעו שיחזור של החיים בתקופת החשמונאים וטיול על כלי הרכב של המכבים. במוזיאון וילפריד יחגגו את חג האור עם סדנאות יצירה של תמונות זוהרות בחושך, ומופעי תיאטרון צלליות. משפחות הרפתקניות יוכלו להצטרף לטיולי ג'יפים עם ג'יפ בכפר, גם עבור אלה שאין להם רכב שטח.

לפרטים נוספים – 04-6520013/095, /www.emek-tour.org.il/

 

מרכז

 

שוברים שיא גינס ב12.12.12 בשעה 12:12 – גן המדע, רחובות

שיא העולם בסיבוב סביבונים נקבע בהונג קונג כאשר 377 איש סובבו בו זמנית סביבונים. בגן המדע שבמכון דוידסון לחינוך מדעי ישברו השנה את השיא והם צריכים למעלה מ-500 סביבונים שינועו בו זמנית. ב-12.12.2012, בשעה 12 בצהריים ו-12 דקות בדיוק, יינתן האות ומאות משתתפי האירוע שהגיעו מכל רחבי הארץ, יחלו לסובב ויהיו שותפים לשבירת שיא גינס בסיבוב סביבונים, בגן המדע ברחובות! משתתפים שירצו להשתתף וביחד לשבור את השיא יכולים להירשם מראש באתר האינטרנט של גן המדע, הכניסה חינם לאירוע – בהרשמה מראש באתר האינטרנט.  עוד בגן המדע: מדריכים יסבירו את המדע שמאחורי המשחקים שאנחנו כל כך אוהבים: איך בונים יו-יו וכיצד עפים מטוסי נייר ? איך בונים מגדלים לגובה בלי דבק ומסמרים, ומה גורם לסביבון לעמוד במקום מבלי ליפול. במקום תוצג תערוכת משחקים– NAMASTOY. התערוכה מציגה מגוון צבעוני ומושך של צעצועים "חכמים" השייכים לאוסף הצעצועים של אפרת שקד, מעצבת, צלמת ומפתחת צעצועים. כל הצעצועים הוכנו בהודו, בעבודת יד, במקצועיות רבה ומחומרים פשוטים. הצעצועים מפתים לגעת ולהתנסות, לחשוב ולגלות, ומעוררים את הדמיון ואת יצר הסקרנות. בנוסף לצעצועים המציגים מנגנונים מתוחכמים ומפתיעים יוצג בתערוכה אוסף של סביבונים צבעוניים, עשויים מחומרים שונים הממחישים גם הם את העולם המחבר בין הצעצוע ועולם המדע.

תאריכים – 9 עד ה-16 לדצמבר. שעות פתיחה: ראשון-חמישי, שבת : 09:00-16:00 | שישי : 09:00-14:00

מחיר – מבוגר-40 ₪. ילד (גילאי 5-18) -35 ₪. כרטיס משפחתי-150 ₪.

לפרטים ולהרשמה –  08-9342381 | http://davidson.weizmann.ac.il/science-garden

פסטיבל בעקבות המכבים – חנוכה בחבל מודיעין

שושלת המקבים המפוארת, שלימים שובש שמה ל'מכבים', פעלה חיה ונקברה סביב הישוב הקדום מודיעים וכאן אף הרים מתתיהו הכהן את נס המרד ביוונים, אשר חג החנוכה מסמל את נס הניצחון בו. עם הקמת מדינת ישראל הפך אזור מודיעין סמל לגבורת ישראל ולמאבק העם על עצמאותו. במהלך החג עמותת התיירות החדשה חבל מודיעין תקיים סיורים מודרכים ללא תשלום לכל המשפחה בשיתוף קק"ל באזור קברות המכבים, לפענוח התעלומה – היכן מסתתר מבנה הקבר המפואר שבנה שמעון המכבי לאביו ואחיו ומוזכר בכתבים העתיקים. הסיורים המיוחדים ילוו במופע של תיאטרון אספלט "אחרוני המרד" – מפגש קומי עם שלושה לוחמים יהודים מימי מרד המכבים. ביום שישי 14/12 בשעות 9:00 ו-12:00. חינם, בהרשמה מראש בלבד. עוד בחינם ובהדרכת קק"ל: סיור רגלי בתל חדיד ב10/12ב 10:00 וב11/12, מסלול רכוב באתרים השונים של יער בן שמן בשעה 10:00. עוד ברחבי האזור: דמויות מתקופת החשמונאים בתלבושות מרהיבות יחיו את סיפור חג החנוכה במופעים שונים בשילוב הקהל, פעילויות לכל המשפחה בהן קטיף קלמנטינות במשק אלטמן במושב גמזו, היכרות עם יצורי האור והחושך שחיים מתחת לאבנים ובתוך סדקים ומחילות עם ההרפטולוג ד"ר בעז שחם, טיולי באגי וטרקטורונים ביער בן שמן ואל המקומות בהם חיו לחמו ונקברו המכבים. 'חוות אלאדין' בכפר רות מזמינה ילדים ומשפחות לקטוף צמחי תבלין, להכין זעתר וחליטת צמחים, ולצפות בתהליך הפקת שמן זית בבית הבד. בכפר האפריקאי שבפארק הקופים יכינו סופגניות בשיתוף המשפחות וילמדו להכיר קופים אפריקאיים, אסיאתיים ודרום אמריקאיים. בנאות קדומים ישברו שיא גינס ויטגנו את הלביבה הגדולה בעולם, בתוך המחבת הגדולה בעולם ! לחובבי תחרויות ומלאכות קדומות מציעים בכפר חשמונאי סיור משוחזר בכפר, מטווח חץ וקשת, כתיבה בקולמוסים וייצור נרות שמן מחימר. עוד בחבל מודיעין: חוויות משק, חליבה וייצור גבינה, טווית צמר.

לפרטים נוספים – 03-9728999 | 'תיירות חבל מודיעין' בפייסבוק או www.thm.org.il

דרום

 

סודותמנע נחשפים! – חפירות ארכיאולוגיות בפארק תמנע

ממלכת הנחושת הקדומה מזמינה משפחות וילדים להצטרף לצוות הארכיאולוגים של רשות העתיקות, ולהפוך לארכיאולוגיים אמיתיים ליום אחד. לחפור, לנפות את האדמה, לתעד את הממצאים, למיין אותם ולגלות יחד את הסודות המסתוריים שעדיין מסתתרים במכרות הנחושת העתיקים בעולם: שרידי תנורים קדומים ששימשו להתכה של מטילי נחושת, סיגי נחושת, חרסים, חרוזים מכתשי אבן וממצאים נוספים שטרם נחשפו. בנוסף, אורחי הפארק ייהנו  מצפייה במיצג מרהיב במרכז החווייתי החדש וסדנאות יצירה ברוח החג באזור האגם.

בערבים, תתקיים הדלקת נרות משותפת במתחם האגם, ולאחר מכן ייצאו סיורי לילה אל עמודי שלמה, אל מקדש האלה המסתורית חתח'ור, אל גבעת העבדים ועוד. על צוקי ההרים יוקרן מיצג ענק בשילוב משחק מהפנט של אורות, צללים, ותאורה עוצרת נשימה. עוד בפארק (בתוספת תשלום) – שיט בסירות פדל באגם, השכרת אופניים, ביקור מודרך ב"אוהל מועד" המשוחזר, מסעדת חאן המלך שלמה ואתר קמפינג..

מחיר – 49 ₪ לאדם (מגיל 3)

תאריכים – 11-13/12 בשעות 10:00-15:00. כניסה החל מ 08:00 בבוקר ועד 16:00.

לפרטים והרשמה– 08-6316756 | www.timna-park.co.il

מאירים את המדבר – חנוכה בערבה

חוגגים את חג האור במקום שבו תמיד יש אור שמש, שפע פעילויות מחכות בערבה התיכונה ובערבה הדרומית: לראשונה יחגגו שם השנה את פסטיבל הסרטים הראשון בערבה. בחוות התנינים קרוקולוקו שבעיר אובות מזמינים ילדים לבוא וללטף תינוקי- תנין,  בעין יהב יש חממה אורגנית חמימה המאפשרת הצצה אל פירות וירקות בצבעים ובטעמים שלא תמצאו בחנויות. במרכז לתיירות חקלאית בחצבה יציגו תותים שגדלים במדבר, ודגי 'נמו' באקווריום ענק. לחובבי טיולים מחכים שפע אפשרויות טיול שייצאו מבית ספר שדה בחצבה, ובצוקים יכינו סבונים בצורות ובניחוחות משכרים. בערבה הדרומית משפחות וילדים יוכלו להכיר את הפרות ההולנדיות ולטעום מפירות ההדר שגדלים במדבר בקיבוץ אליפז, לרכב על גמלים בטיול מדברי אותנטי עם רוכבי הגמלים של שחרות. לשחקנים בנפשם, סמינר תיאטרון והתבוננות בבית האומנים המרהיב בנאות סמדר. בלוטן, הקיבוץ האקולוגי, יסיירו בין בתים הבנויים מקש ואדמה, ילטפו גדיים ויקנחו בכוס תה עם תבלינים מהגינה האורגנית. ביקור בשדה הסולארי הראשון בארץ בקטורה, האכלת טורפים בשמורת החי-בר, וחווית שוקו וגלידה בקיבוץ יוטבתה.

לפרטים והרשמה– 1-800-225-007 | http://www.goarava.co.il