אל תבלבלו לי ת'מוח…. פורים בסימן של אשליות, הסוואה, שעשועים וקסמי מדע תערוכה מחודשת 'אשליות, מבלבלים את המוח', סדנת התנסות על אשליות תפיסתיות, סדנת בנייה ומופע משעשע עם ד"ר מולקולה 'פורים במעבדה!'


בחג פורים "מותר" לנו להשתטות ולצחוק. במוזיאון המדע בירושלים יודעים את זה ומכינים לפורים שלל פעילויות מיוחדות ומרתקות שיעלו חיוך בכל גיל. בנוסף, מגוון של סדנאות בנייה מדעיות לבחירה שבסיומן יקבלו הילדים מתנה מדעית!תערוכה מחודשת – אשליות, מבלבלים את המוח
תערוכת אשליות, מבלבלים את המוח נפתחת לרגל פורים במתכונת משודרגת, מעוצבת, רחבה ומקיפה. 

אשליות, מבלבלים את המוח היא תערוכה עם מוצגים אינטראקטיביים שמזמינים את המבקרים לגעת בהם ולבדוק מה יוצר את האשליה? מה קורה במוח שגורם לנו לתפוס את המציאות כמשהו אחר… התערוכה מדגימה כי הראיה שלנו מושפעת ממה שנכנס לעינינו, אבל גם מהפירוש שהמוח נותן למידע.

אשליות, מבלבלים את המוח היא תערוכה שובת לב שמדברת אל לבם של צעירים ומבוגרים כאחד. בתערוכה עשרות מוצגים אינטראקטיביים, שמבוססים על אשליות ידועות יותר או פחות: אשליות של תנועה, אשליות עם דמויות ורקע ועוד.

בין המוצגים הבולטים והחדשים יוצג לראשונה קיר 'עליסה בארץ הפלאות' שבו קטנים הופכים לגדולים ולהיפך, מוצג ענק 'חסר לו בורג' שבו בורג ישר "מתעקם" ואף 'מדרגות לשום מקום', בהן המבקר עולה ויורד במדרגות דו ממדיות המפתיעות באשליית התלת ממד.

סדנת התנסות אשליות או לא להיות?!?

בסדנה זו נתנסה במגוון של אשליות אותן נבחן ביחד תוך שמיעת הסברים מדוע אנו מתבלבלים ומה קורה לנו במוח שמעוות את התפיסה שלנו לגבי מה שאנו רואים. בואו "לשבור" עפרון, לגרום לחפצים "לרחף" ובקיצור להבין כיצד אשליות מבלבלות לנו ת'מוח.

סדנת בנייה – מתנה לכל משתתף! חיות מתחפשות

בטבע כל יום פורים! בפורים אנו נוהגים להתחפש לאחרים, (לעיתים אפילו לבעלי חיים) וכך גם בעלי החיים "מתחפשים" כל יום באמצעות הסוואת צורתם האמיתית כחלק מהישרדותם בטבע. בסדנת הבנייה, חיות מתחפשות, שמיועדת לילדים והורים, ניצור חיות כיד הדימיון, נגזור, נצבע ונתנסה בהסוואות שונות.

הדגמה מדעית – צימוקי מדע

בפינת ההדגמות תוצג הדגמת 'צימוקי מדע' מרהיבה, צבעונית, משעשעת ומפתיעה. ההדגמה בשילוב ובהשתתפות פעילה של הקהל, תאפשר לשבת על כסא פקירים, להקפיא בלונים, להפריח בועות סבון ענקיות ולהשתובב עם צבעי היסוד בשלל של ניסויים מהנים ומפתיעים.

מופע תאטרון מדע – פורים במעבדה!

ד"ר מולקולה במופע פורימי מצחיק ופרוע לכל המשפחה. השנה דוקטור מולקולה החליט להכין משלוח מנות מיוחד במינו. משלוח מנות רגיל אבל בתחפושת מדעית. כוסות מכושפות, שיקויים מחופשים, כלי נגינה מאולתרים, משחת שיניים לפילים ועוד ניסויים שכל הילדים מוזמנים לנסות.

המופע בימים שבת, ראשון שני, 15-17.3.2014, בשעה 13:00 ׁ(בתשלום נוסף – 20 ₪ )

בנוסף עוד למעלה כ10 תערוכות אינטראקטיביות מהנות ומבדרות לכל המשפחה: משחקי אור וצל, קאפצ'ה, דרך המים, לונה פארק, מנוף לגילוי ועוד.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין ילדים והוריהם ללמוד על מדע בדרך פשוטה ואטרקטיבית, דרך סיורים בתערוכות המוזיאון וצפיה והשתתפות בהדגמות מדעיות, בסדנאות בנייה ובמופע אטרקטיבי. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל 4 ועד מבוגרים.

שעות פתיחה בפורים:
יום ראשון חג פורים 16.3.2014 10:00 – 18:00
יום שני שושן פורים 17.3.2014 10:00 – 18:00
חג שמח!

ימים ושעות פתיחת המוזיאון: 
שני -חמישי 18:00-10:00
שישי 14:00-10:00
שבת 15:00-10:00
מחירים:
ילדים עד גיל 5- חינם
כרטיס ילד/מבוגר: 45 ₪
כרטיס משפחתי (הורים וילדיהם עד גיל 18)- 160 ₪
כרטיס "ירושלמי" מבוגר/ילד- 36 ₪
הנחות נוספות לאזרחים ותיקים, חיילים, נכים, סטודנטים, שוטרים.

כתובת: שדרת המוזיאונים גבעת רם ירושלים, 91904, טל: 6544888- 02, mada@mada.org.il www.mada.org.il

לפרטים נוספים: טל בר-לב 050-6234877