בזכות אהבת חינם


מה קורה כאשר קבוצה של נערים ונערות בוגרי כיתה ח' מחליטים לחשוב על הזולת? רק דברים טובים. תשאלו את חניכי שבט הרא"ה החיפאים, שיזמו והקימו במו ידיהם הפנינג שהכנסותיו קודש לילדים נזקקים

מאת לאה קפלן

הימים – ימי בין המְצרים. לפנינו צום תשעה באב על חורבן שני בתי המִקדש. חכמינו אמרו כי לא נחרב בית המקדש השני – אלא בעבור שנאת חינם, ולא ייבנה הבית השלישי – אלא בעבור אהבת חינם.

קבוצה של חניכים בשבט הרא"ה – בוגרי כיתה ח' – החליטו לעשות משהו כדי לזרז את הגאולה, או לכל הפחות להביע את אהבתם לעם ישראל. ותודו שזה לא בדיוק בילוי שבני נוער חולמים עליו לקראת החופש. אבל חניכי "בני עקיבא" מסניף נווה שאנן שבחיפה, חשבו אחרת, ואיזה מזל. לאחרונה הם קיימו הפנינג ענק לכל תושבי השכונה, לציון תחילת החופשה הגדולה. ההכנסות שהתקבלו מהאירוע, נתרמו לסניף "פאר" – סניף קטן במורדות הר הכרמל, שמרבית חניכיו הם עולים חדשים מאתיופיה ומרוסיה.

לא מוותרים על אף חניך

סניף "פאר" הוקם על ידי חניכי סניף נווה שאנן, שאף אימצו אותו. מִדֵי שבת צועדים המדריכים מביתם שבשכונת נווה שאנן לסניף הנמצא מרחק כשעה הליכה – כדי להעביר פעולות לחניכים, ולהחדיר בהם את ערכי התורה והעבודה. ידם של חניכים רבים מסניף "פאר" איננה משגת לשלם את העלויות הגבוהות של פעילויות הקיץ, הכוללות נסיעה ל"סופרלנד", מחנה, מסעות ועוד. לפיכך החליטו חברי שבט הרא"ה לעשות הכל על מנת שחניכי סניף "פאר" יצאו לאותן פעילויות ככל חניכי התנועה באשר הם.

החליטו – ועשו. האירוע נערך בתחילת החופשה הגדולה, בשעות אחר הצהריים, וקדמה לו הכנה רבה. חברי שבט הרא"ה נחלקו לקבוצות, וכל קבוצה היתה אחראית על הקמה ותפעול של תחנה, ממִגוון התחנות: פיינטבול, יצירה, קליעה למטרה, קליעה לסל, פינג-פונג ועוד. החניכים שיתפו פעולה, והודות לעבודת צוות, אף השיגו את יעדיהם.

כל משתתף רכש כרטיסייה בסכום של 15 ₪, שאִפשרה כניסה לתחנות השונות. חברי השבט הפעילו "קיוסק" מאולתר, שמכר שתייה קלה, חטיפים, צ'יפס בפיתה ואף קרפים מתוקים.

הצלחה סוחפת

תושבי השכונה – דתיים וחילוניים כאחד – הגיעו בהמוניהם ל"הפנינג", וחברי שבט הרא"ה מספרים כי הופתעו מעוצמת ההיענות. המשתתפים הרגישו כי מעבר להנאה מהמִתקנים השונים, הם מקיימים את מצוות מתן צדקה ועשיית חסד.

בסוף ההפנינג הוקרן על גבי מסך ענק הסרט "שרק", המיועד לכל המשפחה, ובתום הערב, לאחר פירוק התחנות וניקוי המִתחם – התברר לחברי השבט כי ההכנסות מההפנינג היו מעל ומעבר למצופה. הם הצליחו לאסוף כמה אלפי שקלים. כעת יוכלו חניכי שבט "פאר" לצאת למחנה "בני עקיבא".

אחיה קפלן, שהוא גם בְּני וגם חבר שבט הרא"ה וממארגני ההפנינג, אומר: "החוויה הזו לימדה אותי ואת חבריי לתת ללא תמורה; לחשוב על האחר, ולא רק על עצמי. לדעתי, אנו – חברי השבט – נהנינו אף יותר ממשתתפי ההפנינג! טוב להתחיל את החופש במשהו טוב, וההרגשה הכי טובה היא לעשות למען הזולת".

"בהפנינג השתתפו ילדים רבים, והיה עלינו לתת תשומת לב לכל ילד", מוסיפה מוריה פרנקו, אף היא חניכה בשבט. "כל אחד רצה בלון בצבע אחר, וזה היה קשה פיזית… כאבו לי הידיים, אבל היה שווה! חשתי סיפוק כשעשיתי משהו למען הכלל. אני חושבת שבני נוער יכולים ללמוד מאתנו – כל אחד יכול לתרום, וכל תרומה מתקבלת בברכה".

ובינתיים, חברי שבט הרא"ה בסניף נווה שאנן אינם שוקטים על שמריהם. הם ממשיכים להתנדב בקביעות מדי שבוע בגמ"ח השכונתי, הנקרא "נותנים באהבה", וכבר שוקדים על פרטי מִבצע החסד הבא שהם מתכננים.