"בטהובן הקפדן היה פעם קטן" – סיפור ילדותו של לודויג ון בטהובן


המופע הקרוב בסדרת "צלילי קסם" 11-13 בינואר

בבית האופרה-המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

סדרת " צלילי קסם" של בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה ת"א,

בהנחייתה ועריכתה של ניצה שאול היא הסדרה היחידה בארץ שמגישה את סיפורי הילדות של גדולי המלחינים. הסדרה, שזוכה להצלחה רבה מזה 14 שנים, מציגה השנה חמישה מופעים חדשים של מוסיקה מגוונת מתקופת הבארוק, אירופה הקלאסית ומוסיקה לטינית מקובה.

המופע הבא בסדרת "צלילי קסם" מספר את סיפור ילדותו של המלחין הנודע לודוויג ון בטהובן ויתקיים בין התאריכים 11-13 בינואר בשעות 17:00 ו18:30 בבית האופרה בתל אביב.

לודוויג ון בטהובן  נולד בעיר בון שבגרמניה. אביו, היה זמר ומוסיקאי בחצר הארמון, אדם קשוח וחם מזג. הוא הכריח את לודוויג הקטן להתאמן בפסנתר ובכינור מבוקר עד ערב מפני שרצה שיהיה כמו מוצרט הקטן, ילד פלא שמופיע בקונצרטים ומרוויח כסף.  ללודוויג הייתה שכנה בשם קאסיליה ושניהם נהגו לבלות זמן רב יחדיו, והדבר שקאסיליה אהבה יותר מכל היה כשלודוויג ניגן לה מנגינות. בוקר אחד, לודוויג הגיע נרגש לקאסיליה וסיפר לה כי נפה, שהיה מורו והאורגניסט הראשי בחצר המלך, מינה אותו, את לודוויג בן העשר להיות סגנו.

כשהיה בן שבע עשרה פגש במוצרט שכל כך העריץ וניגן בפניו. מוצרט מאד התרשם ואמר לחבריו – "הלודוויג ון בטהובן הזה, יהיה מישהו שכל העולם ישמע עליו".

בין יצירותיו של בטהובן שישולבו במופע: חמישייה לכלי נשיפה, סונטה לקרן, סונטה לפסנתר ועוד.

משתתפים יחד עם ניצה שאול, נגנים מ"אנסמבל תל אביב" ורקדנים מסטודיו "זרמים" נתניה. כוריאוגרפיה: דינה תלם.

ניצה שאול על הסדרה:

"…זו חוויה מיוחדת במינה עבורי לראות מה קורה לילדים בכל עונה מתחילתה ועד סופה. מגוון הסגנונות כל כך מסעיר את הקהל הצעיר – הסיפור על ילדותם של המלחינים מקרב את הילדים של היום לילדים של פעם. השילוב של מחול ותלבושות מרהיבות יוצרים גירוי חזותי. כל זאת, עם הסיפור שאני מספרת, הופכים את המופע לחוויה כזו שילד יכול להכיל ואפילו להישאר רעב לעוד."

המופעים מיועדים לגילאי 4 – 10 ומתקיימים בסטודיו בית האופרה

יום שלישי  11.1.11 בשעות: 17:00 ו- 18:30,

יום רביעי 12.1.11 בשעות: 17:00 ו- 18:30,

יום חמישי 13.1.11 בשעות: 17:00 ו- 18:30.

מחיר כרטיס: 85 ₪, משך המופע: כשעה

טל להזמנת כרטיסים: 03-6927777

בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א

ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט:

www.israel-opera.co.i\