גן סיפור חדש ייחנך בחולון – גן "הזיקית"



בשבוע הבא יחנך גן סיפור חדש בעיר חולון –  גן "הזיקית", הממוקם בגן השומרון (מאחורי תיאטרון חולון). הגן  מבוסס על ספרו של אליעזר ויסהוף, שגם אייר את הספר, המספר על שני אחים – יותם ותובל –  שיצאו לחצר הבית של סבא וסבתא, בחצר פגשו זיקית נבונה שגם מדברת. בעזרתה הם לומדים על עולם החי שמסביב לבית.

בניגוד לגני הסיפור האחרים בעיר, הסופר והמאייר גם תכנן ופיסל את העבודות בגן, שכן וייסהוף הינו אמן רב תחומי: צייר, פסל, מעצב גרפי וכמובן – סופר.
עבודות הפיסול כוללים מספר ספסלים וחמישה פסלי זיקית צבעוניים ומרשימים וכן קיר צבעים, שההולך לאורכו יכול להבחין בהשתנות הצבעים בו.
גן הספור החדש ממוקם בגן ותיק בעיר, שגודלו כ-7 דונם מול חלקו האחורי של תיאטרון חולון. בגן בוצעו עבודות שיקום ושידרוג הכוללים גינון, התקנת ריהוט גן, ריצוף חדש ועוד.  בגן מוצב שלט שמספר על הספר, על הכותב והאמן.

עם פתיחתו של גן זה מסתכם מספר גני הסיפור בחולון ב-35 גנים, הפזורים ברחבי העיר.
פרויקט "גן סיפור", אשר החל בחולון לפני כשבע שנים,  הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בחולון, שהביאו לביסוס מעמדה של העיר כ"עיר הילדים",  לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד.
במרכזו של הפרוייקט פסלי סביבה, אותם עיצבו אמנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, המוצבים ביותר מ-30 גנים ציבוריים ברחבי העיר. הגנים מציעים לילדים חוויה המגבירה את האהבה לספרים, במקביל לחשיפתם לעבודות אמנות פלסטית ברמה גבוהה. מאז פתיחת השלב הראשון של הגנים    ב-2004 ועד היום הם הפכו  לאבן שואבת למבקרים רבים מהעיר ומהארץ, ובחופשות החגים והקיץ נערכות בהם פעילויות לילדים סביב הסיפורים המפוסלים.
בשנת 2009 זכה הפרוייקט  ב"פרס עזריאלי לתכנון אורבני" .

הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום ופרטים עליהם ניתן למצוא באתר העירוני www.holon.muni.il
טקס חנוכת הגן ייערך ביום ראשון, 18.9.11, בשעה 17:00, כניסה דרך רח' הגלעד או הגליל בחולון.