הופכים לכם ת'מקרר


שרה בר-אשר

שרה שלום,

שמי הראל סדומי. אני בן שמונה וחצי. אני גר ביישוב צופים שבשומרון, ולומד בבית הספר 'לפידים' ביישוב קרני-שומרון. אני מאוד אוהב לצייר קומיקס, לשחק בכדורגל, לקרוא ספרים ולקרוא בתורה בבית הכנסת בשבת בבוקר.

בבית הספר שלנו יש הזנה של ארוחת צהריים, אך אני מביא ארוחת צהריים מהבית. חשוב לי לספר שאני אוהב לאכול אבוקדו, אך לא כממרח בכריך.

יש לי שלוש שאלות:

1. איך אפשר לגוון את הארוחות במשך היום?

2. כמה ממתקים מותר לאכול במשך היום?

3. מה כדאי לאכול בבוקר לפני שאני יוצא להסעה בשעה 7:20?

תודה,

הראל

זה מה שאכלתי אתמול:

בוקר עוגייה
ארוחת עשר כריך עם חמאה, גבינה צהובה ופרי
צהריים פתיתים וקציצות
אחר הצהריים ביסקוויט
ערב סלט, חביתה, גבינה ופרוסת לחם
שעות שינה 21:00­-7:00
פעילות גופנית במשך השבוע משתתף בחוג קפוארה פעמיים בשבוע ורוכב על אופניים ביישוב. בבית אני עושה כפיפות בטן ותרגילים על המתח.

הראל, כל הכבוד לאמא שלך שמשקיעה ושולחת אותך לבית הספר עם ארוחת צהריים. הרבה אמהות מעדיפות  את הדרך המהירה יותר, שהיא לשלם כסף עבור ההזנה. אך מה לעשות שברוב המקרים (למזלנו לא בכולם) ההזנה לא ממש מזינה. היא אולי משביעה וטעימה, אך היא לא מזינה. אני מקווה מאוד שאתה מעריך את זה. זאת גם השקעה לטווח רחוק, מכיוון שהאוכל שאתה אוכל כעת ישפיע עליך גם בעתיד. רק תגיד לאמא המשקיענית שלך שתוסיף ירקות למנה. זה יוסיף לך ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים (תרופות טבעיות שנמצאות בצבע של הירקות).

בארוחת עשר אתה לא צריך לאכול גם חמאה וגם גבינה צהובה. זה שמן מדי. גם אם אתה לא סובל מעודף משקל, אין שום סיבה בעולם שתאכל כריך עם הרבה אחוזי שומן. זה לא מועיל לאף אדם בעולם. במקום זה אתה יכול למרוח אבוקדו כפי שאתה אוהב.

לגבי כמות הממתקים שמותר לאכול במשך היום, התשובה היא שככל שתאכל פחות ממתקים, כך תהיה חזק ובריא יותר. ההמלצה שלי אמנם תפגע בפרנסה של רופא השיניים שלך, אך אנחנו לא יכולים לדאוג לכולם.

לגבי ארוחת הבוקר, כדאי שתאכל עוגייה שעשויה דגנים מלאים ותוסיף לה כוס שתייה.

שיהיה לבריאות!

גם אתם רוצים להשתתף במדור? שילחו דוא"ל לכתובת:

barasher@zahav.net.il