הפנינג ספורט חוויתי ייחודי מסוגו בעולם – "להרגיש נגישות"


              איך קולעים לסל בכיסא גלגלים?

איך מזהים טעם של גלידה בכיסוי עיניים?

האם עיוור יכול לרכב על אופניים?

איך הולכים עם כלב נחייה? ואיך מציירים גרפיטי רק באמצעות הפה?

 

הפנינג ספורט חוויתי ייחודי מסוגו בעולם – "להרגיש נגישות" של עמותת נגישות ישראל

ייתן את התשובות לסוגיות אלו ועוד רבות.

אירוע שחוזר לרגש ולהפתיע זו השנה ה-5 עם אינספור חוויית והתנסויות עוצמתיות

להכרות ולהגברת המודעות לאנשים עם מוגבלויות

 

יום שישי, 23.5.2014- נמל תל אביב

9:30-15:00 – הכניסה חופשית!

 

עמותת "נגישות ישראל",הפועלת לקידום  ושיפור הנגישות ואיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות כבר 15 שנה בתחומים רבים בארץ, תקיים זו השנה ה-5 הפנינג ספורט חווייתי היחיד מסוגו בעולם,בשיתוף הוועד הפראלימפי והתאחדות ספורט הנכים : "להרגיש נגישות- באוויר, בים וביבשה" שיתקיים ביום שישי, ה-23.5.2014 בדק הצפוני של נמל תל אביב, בין השעות 9:30-15:00, ופתוח לקהל הרחב ללא תשלום!

כולם מוזמנים להפנינג הזדהות חווייתי, בו כל החושים ייפתחו ויתחדדו, באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות עד כמה שניתן את תחושת המוגבלות – תחת הסלוגן " עד שלא תחווה – לא תבין"

מטרת העל של ההפנינג היא להגביר את המודעות לנושא הנגישות של אנשים עם מוגבלות וספורט נכים בדרך מהנה ולהביא לשוויון ביניהם לבין שאר האוכלוסייה ובכך להיחשף לפוטנציאל הענק הגלום בהם.

המבקרים בארוע אותו ינחה דליק ווליניץ,יתנסו וייהנו ממגוון חוויותעוצמתיות וחינוכיות שיתרחשו באוויר, בים וביבשה שימחישו בדרכים מקוריות איך אנשים בעלי מוגבלויות מרגישים ביום יום, בכך להעלות את המודעות בקרב המשתתפים.

מה צפוי לקהל המשתתפים:

  • תחנות ההתנסות חושים ונגישות: טעימה עיוורת של גלידה וניסיון לאתר את טעמה מבלי לראות בניצוחו של השף חיים כהן, יצירת קעקועים בשפת הסימנים וחשיפה לעולם החירשים, מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, הליכה עם כלבי נחייה לעיוורים, יצירת גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים בעזרת צייר פה מקצועי ועוד..
  • התנסות במשחקי ספורט נכים באופן שמעולם לא חוו, בשילוב משחקי ראווה שונים כגון: כדורסל בכיסאות גלגלים בהשתתפות דורון ג'מצ'י, כוכבה לשעבר של מכבי ת"א בכדורסל,טניס בכסאות גלגלים, כדור שער, רוגבי כסאות גלגלים, אופני טנדם לעיוורים, פינג פונג בישיבה ועוד…
  • טיסת מבנה לאורך חוף הרצליה ותל אביב בחסות מונאייר, שתצא בכל שעה עגולה החל מהשעה 10:00 עם ילדים עם מוגבלויות שיציצו מגבוה על ההפנינג.
  • משט קיאקים, יאכטות ומפרשיות לאורך החוף למטרת הזדהות.

בשעה 12:30-13:00 יתקיים טקס חגיגי בציון 15 שנות פעילות לעמותת "נגישות ישראל" ובו יכריזו על המסע למציאת "הכוכב הבא" של הספורט הפראלימפי המאגד את הפעילות התחרותית לנכים.

לאחר הטקס, בשעה 13:00, הראפר הישראלי איזי- EZ יארח את הראפר החירש האמריקאי Sean Forbes שיגיע ארצה במיוחד לאירוע יחד עם חברו Prof. Mike Liebler ויופיעו במופע מרגש על במה משותפת.

האירוע בשיתוף: עמותת נגישות ישראל, הועד הפראלימפי, ההתאחדות הישראלית לספורט נכים וארגונים למען אנשים עם מוגבלות, עיריית תל אביב יפו, משרד התרבות והספורט, שרים, ח"כים, מנכ"לים, איש ציבור ואורחים.

 

לפרטים נוספים: www.israelparalympics.org, www.aisrael.org