חגיגת קיץ בבית התפוצות – "כחול לבן בצבעים"


מה צבע העתיד שלנו?

צובעים את העתיד עם אמן ציורי הקיר מקס לוי פרידר

כ"ח אב תשע"ג – ט"ז אלול תשע"ג, 4.8.2013 – 22.8.2013

 

מקס לוי פרידר, אמן ציור קהילתי מניו יורק, שהקים תנועה מהפכנית המשלבת אמנות ועבודה קהילתית סובבת עולם, יגיע בחודש אוגוסט לבית התפוצות, להנחות פרויקט מיוחד  "כחול לבן בצבעים" שיחל ביום ראשון 4.8.13 ויימשך שלושה שבועות עד ה-22.8.13

משפחות מוזמנות להגיע לבית התפוצות ולצייר, על גבי בד קנבס ענק, את העתיד שהיו רוצים לעצב, באמצעות  הרבה דמיון וצבע *. מדי יום ישלימו המשתתפים ציור ענק, המשתרע על 40 מטר בד קנבס. יצירה בחמישה שלבים, כאשר כל קבוצת משתתפים יוצרת את שכבת הצבע עליה מציירת הקבוצה הבאה. זו עבודה אומנותית משותפת שכולם חוברים יחד לטובת היצירה השלמה.

במהלך כל יום יגיעו משפחות שיחולקו לחמש קבוצות, יקבלו סינרים, מברשות, רולרים וצבעי סופרקריל.

הקבוצה הראשונה , תחל פעילותה בשעה 10.00 והיא האחראית על כיסוי בד הקנבס בצבעים  שיהוו את הרקע ליצירה. הקבוצה השנייה תעסוק באיור דימויים המייצגים את העתיד. הקבוצה השלישית תמלא בצבע בעזרת פלטות, מכחולים ומברשות את הדימויים כיד הדמיון. ושתי הקבוצות האחרונות יעבדו על הפרטים, ההצללות וקווי המתאר, כדי לתת לציור את המגע הסופי. כל שלב מתבצע בהנחיית האמן.

חן סער כהן, מנהלת פרויקט הקיץ בבית התפוצות מציינת "החוויה המשותפת של המשתתפים, בתהליך היצירה, הופכת אותם לקבוצה אחת שמדמה קהילה החולקת עתיד משותף. הפעילות מאפשרת למשתתפים לבטא את השאיפות הכמוסות שלהם, את התקוות ואת החלומות הפרטיים לגבי העתיד שלהם בתוך הקהילה ומאפשרת להם ליצור אמנות משל עצמם  ולמען עצמם" .

"והעיקר –  אין צורך בניסיון קודם!" מוסיף מקס לוי פרידר.

מקס לוי פרידר יצר פרויקט דומה עם קהילות ברחבי ארה"ב, ניו זילנד וקוסטה ריקה משכבות אוכלוסייה שונות ובעלי רקע שונה, התוצאה שהתקבלה ציורי ענק בעלי מסר חיובי לעתיד טוב יותר.

* הצבעים – תרומת חברת "טמבור", שהינם צבעי סופרקריל על בסיס מים, ללא ריח לוואי, אינם מכילים עופרת וכרומטים וניתנים לרחיצה (נושאים את התו הירוק של מכון התקנים הישראלי).

יצירת האמנות המשותפת "כחול לבן בצבעים" תוצג, עם סיומה, לקהל הרחב בבית התפוצות.

הפעילות מתקיימת בשיתוף עם "טמבור" ובחסות אגודת ידידי בית התפוצות בישראל וקרן נדב.

 

"כחול לבן בצבעים"

 

מתאים לגילאי 4 – 100

משך הפעילות כשעתיים

 

כ"ח אב תשע"ג – ט"ז אלול תשע"ג, 4.8.13 – 22.8.13

ימים א' – ה', בין השעות 19:00-10:00

להזמנות נא להתקשר: 03-7457808

 

מחיר ליחיד 25 ₪; מחיר הפעילות בשילוב בגלריה למשפחה א-ב-גע-דע: 50 ₪.