חדשות האביב מהספארי


האביב הגיע ואיתו פריחה לבלוב והתחדשות. גם בספארי ניכרת ההתחדשות הזו. בשטח הפתוח של האריות, נולדו שלוש גורות ללביאה סוריני. בימים האחרונים הלביאות הקטנות, סוואנה, סהרה וסמבורו (שקיבלו את שמותיהן מגולשי אתר וואלה), כבר יוצאות לשטח הפתוח מסתובבות ומקפצות ומשרות אווירה עליזה ונעימה.
בהתחלה הן היו מפוחדות מעט אולם עם הזמן התרגלו וכעת הן יוצאות עם אמם המסורה לשטח הפתוח עולות על הגבעה הגדולה ומשתובבות שם עם הפרטים הבוגרים. הרבה שמחה הביאו הגורות לגבעה וגם תקווה חדשה לעתיד הקבוצה שמנתה בעיקר זכרים (לאחרונה היו בקבוצה חמישה זכרים וארבע נקבות).
בשנים האחרונות נולדו בעיקר זכרים ורמי תם ראש מחלקת השטח האפריקני הפתוח חשש כי בעתיד נצטרך להביא נקבות מגני חיות אחרים.
אלא שכעת המצב השתנה ונראה כי הקבוצה הנוכחית יציבה ובעלת עתיד טוב לריבוי.
למעוניינים: קראו עוד
שתיים מהגורות של סוריני. צילום: טיבור יגר

הפתעות לקופי האורנגאוטן
מחלקת האימון והעשרה של הספארי הכוללת את נתי קובץ-תם וגלי ברקוביץ לא מפסיקות להפתיע. לאחרונה הן הגו מתקן משחקים מיוחד ומתוחכם לקופי האורנגאוטן.
מדובר בבול עץ שתלוי על שרשראות שלתוכו נקדחו חורים קטנים. החורים מכוסים בפרוסות עבות של צינור שחור, אלא שהצינור לא מכסה את בול העץ לחלוטין.
מידי בוקר יוצאים הקופים הג'ינג'ים מבית הלילה שלהם ומתקרבים בשמחה אל המשחק החדש. בתוך החורים מטמינים להם המטפלים בכל פעם הפתעה חדשה. פעם מדובר בדבש פעם בסילאן ולעיתים בקטשופ, גרנולה או חמאת בוטנים.

הקופים נדרשים להזיז את פרוסות הצינור בכדי לגלות את החורים ועל מנת להוציא מתוכם את ההפתעות הם תרים בחצר אחר מקלות דקים אותם הם נועצים בתוך החורים וכך שולפים את ההפתעה היומית.
בקרוב מתכננות להם נתי וגלי מתקן משחקים מאותו סוג אך מתוחכם ומסובך הרבה יותר.

כאמור, בשנים האחרונות הספארי משקיע רבות באימון והעשרת בעלי החיים. צוות המאמנות והמטפלים משקיעים זמן רב וחשיבה לא מעטה במציאת דרכים למלא את זמנם הפנוי של בעלי החיים. בדרך זו ניתן להקטין באופן משמעותי את רמת החרדות והסטרס של בעלי החיים ולהפוך את חייהם למלאים יותר ומעניינים יותר. כמובן שכך הם גם בריאים הרבה יותר.

טוסי מתנסה. צילום: טיבור יגר

שלישיה בחצר
גם בחצר של הלמורים חגיגה. החודש נולדו בחצר שלושה גורים. אחד לאלישבע הצעירה בת ה-3 בתה של אמי ושניים לסבתא אמי השלטת.
אלישבע מגדלת את הגור שלה באופן מעורר השתהות בעיקר לאור העובדה שהיא גם צעירה מאוד וזו גם ההמלטה הראשונה שלה ואמי הותיקה והשלטת עושה זאת כרגיל בהצלחה מרובה.
כל הנקבות האחרות לוקחות חלק בגידול של הקטנטנים ולא פעם אפשר לצפות גם בזכרים נהנים מנוכחותם.
כמובן שהגורים הופכים את החצר היפה לתוססת ועליזה.

אלישבע והקטן. צילום: טיבור יגר

סיפורים מבית החולים
לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים הגיעו בתקופה האחרונה הרבה מאוד בעלי חיים.
מאחר ומדובר בעונת הבקיעות, מגיעים אלינו גוזלים מכל קצוות הארץ. לעיתים הם מגיעים בתוך הקינים שלהם לעיתים עם גוזלים נוספים וגם כבודדים.
הם מקבלים טיפול מסור והקטנים שבהם שזקוקים לטיפול סביב השעון מטופלים בבתיהם של המטפלים עצמם.

אך לא רק גוזלים מגיעים לבית החולים, לאחרונה הגיעו שתי גורות דורבן מקסימות להפליא.
השתיים נמצאו על ידי עופר יעקב, פקח רשות הטבע והגנים שמצאן באחד מהלילות הגשומים, בסמוך לאימן הדרוסה על הכביש לפקיעין.
האם מצאה את מותה באותו לילה ומעוצמת המכה, נפערה ביטנה והשתיים נפלטו החוצה. עופר, חתך את חבל הטבור ולקח אותן לוטרינר מקומי שקבע מיד כי על פי המראה שלהן הן היו עתידות להוולד ממש בימים הקרובים.
מיד לאחר מכן העבירן עופר, לעינת מטלון מבית החולים.
עינת מיהרה לחטא את אזור הטבור ובמשך שבועות אחדים האכילה אותן מבקבוק. השתיים שקיבלו את השמות רודה ודורה, שהו בביתה במהלך הלילות ובבקרים היא הביאה אותן לספארי.
עינת הקפידה כל העת לא להחתימן כדי שניתן יהיה בעתיד להשיבן לטבע. גם העובדה שמדובר בשתיים מקלה עליהן מאוד. הן מתקשרות בינן לבין עצמן וללא ספק מסיבה זו תהליך ההשבה לטבע יהיה קל יותר. בקרוב יעברו לחוות אקלום בסמוך למקום בו נמצאו ומשם ישובו אל הטבע.

הדורבניות הקטנות. צילום: טיבור יגר