חנוכה לכל המשפחה ביפו העתיקה – סיורי בוקר מיוחדים לחנוכה ביפו- נס גדול היפו


בימים שני – רביעי , 2-4 בדצמבר , כח'-ל' כסליו , החל מהשעה 10:00 בכל שעה עגולה .
יוצאים מכיכר קדומים ליד מרכז המבקרים . מחיר למשתתף 40 ₪ , למשפחה מ- 5 נפשות ומעלה – 150 ₪

סיורי חנוכיות ביפו העתיקה
לאחר הדלקת הנרות, נצא לסיור חנוכיות ואור ברחובותיה הציוריים של יפו הלובשים חג , נפסע בין הגלריות וסדנאות האמנים שבימים אלה של חנוכה יוצרים ומציגים חנוכיות בשלל צורות וגדלים.. הסיור יתובל בסיפורי התקופה היוונית – הלניסטית וכמובן החשמונאים שיפו היתה עיר הנמל החשובה עבורם.

במהלך הסיור החגיגי לא נוותר על ביקור במרכז המבקרים המחודש של יפו העתיקה "תמונות יפואיות" בו נמצאים מבנים יוונים ורומיים בהם הוצבו חנוכיות לראשונה לאחר יותר מ2000 שנים. המרכז הממוקם מתחת לכיכר קדומים, בו תזכו להציץ אל סיפורה המרגש והמגוון של יפו ולקבל במקום אחד טעימה מהנמל, מהשוק ומהסמטאות. ירידה אל עומק של כ-3 מטרים מתחת לאדמה, מחזירה את המבקר , בחלל התת-קרקעי המרווח והממוזג , 4500 שנים אחרונה בזמן.
. לאחר הליכה על גשר צף מעל שרידים שמורים היטב של מבנים ציבוריים מהתקופה ההלניסטית והרומית, מוקרן סרט נוסף על גבי מסך פנורמי ענק, כ-16 מטרים רחבו ועוד שני מסכי זכוכית מיוחדים אליהם "קופצות" דמויות מהסרט. זהו סרטון תלת מימד המעורר לחיים את יהודה אגרונימוס (דני שטג), איש יפו בן המאה הראשונה לספירה, שגר בבית העתיק בלב מרכז המבקרים. הסרטון מוקרן על רקע שרידים ארכיאולוגים, בחלקם מתקופת בית המקדש השני, ומעניק חוויה רב חושית של המיית הגלים, צווחות השחפים ואפילו התזות מים.

החנוכיות של אילנה גור- מוזיאון אילנה גור שוכן במבנה עתיק ששימש במאה ה – 18 כחאן יהודי הראשון לעולי רגל בדרכם לירושלים. באגפי המוזיאון, בין הקשתות והקימורים של הבניין העתיק, מוצגות עבודותיה של אילנה גור לצד יצירות אמנות מישראל ומהעולם. העבודות במוזיאון שואבות את השראתן וחומרי הגלם שלהן ממשאבים ישראליים אותנטיים ואתניים כלל-עולמיים. ההדרכה במוזיאון תתמקד בחנוכיות פרי עבודתה של האמנית.

יפו בתקופת החשמונאים
יפו, אחת מערי הנמל העתיקות בעולם ידעה אין ספור שליטים וכיבושים, אולם בשנים האחרונות נחשפים עוד ועוד פרטים אודות אחת התקופות העלומות והמרתקות בעברה של יפו- תקופת החשמונאים.
יפו בתקופה ההלניסטית וכמובן גם בתקופות אחרות, היתה גורם מכריע באסטרטגיה ההגנתית של השליטים השונים בארץ ישראל וכן גם בתקופה הסלווקית. העיר היתה במעמד של "פוליס" והוטבעו בה מטבעות. ערב המרד החשמונאי ישבו ביפו לצד הקהילה היהודית הקטנה מאות מתיוונים.
ביפו ניהלו החשמונאים 3 מערכות של קרבות, במהלך של כ-20 שנה עד שהשתלטו לחלוטין על העיר וצרפו אותה למדינת החשמונאים. בפעם הראשונה נלחם ביפו יהודה המכבי, ממש עם תחילת מרד החשמונאים בשנת 163 לפני הספירה. יהודה המכבי ועמו צבא רב, פשט על יפו, השמיד את הנמל והספינות שבו. הוא הגיע בלילה ובפעולה מבריקה הצליח להצית את הנמל ולהפיל עשרות יוונים.
ספר המכבים מספר, כי פעילות מלחמתית זו של יהודה המכבי, היתה בתגובה לכך, שההלניסטים הטביעו כמה מאות מיהודי יפו בים. היהודים בעיר לא השתתפו במרד וספר החשמונאים מספר כי ההלניסטים התנכלו ליהודים ובעורמה הובילו אותם לים על סירות והטביעו 200 מהם.
הכיבוש השני של יפו, התרחש כבר לאחר מותו של יהודה המכבי וזאת ארע על ידי יורשו, אחיו יהונתן הוופסי בשנת 147 לפני הספירה. יהונתן, כבש את מידי אפולוניוס שר הצבא של סוריה הסלווקית ונעזר בכיבוש זה באחיו שמעון.

הכיבוש השלישי והאחרון, היה , ב-142 לפנה"ס והוא נחשב לדרמטי ביותר. שמעון התרסי אז המנהיג החדש של החשמונאים, שב לעיר כאחד המטרות הראשונות שלו עם עלייתו לשלטון. הוא כובש אותה לחלוטין ומושיב בה יהודים. אז יפו הופכת גם למשך כ-130 שנה לחלק מהמדינה החשמונאית והייתה לנמל חשוב בממלכת החשמונאים, כנמל היהודי הראשי, ששימשה רבות אלכסנדר ינאי ואשתו שלומציון המלכה שהרחיבו את שטח ממלכת החשמונאים

סיורי חנוכיות ביפו העתיקה 30/11-4/12 בשעה 19:00
מחיר למשתתף 49 ₪ , לקבוצות החל מ- 15 נפשות 46 ₪ למשתתף
מרכז תיירות יפו 03-6037686 , tourism@oldjaffa.co.il

ספיישל חנוכה לכל המשפחה בתערוכת "טוי סייקל"
30/11/13 – 5/12/13 מוזיאון יפו העתיקה
יוזמת ואוצרת לימור מרגוליס

תערוכת צעצועי המיחזור במוזיאון יפו העתיקה, תחגוג את חג האורים עם סדנאות תיאטרון צלליות "מחושך לאור" סדנאות מיחזור, הצגות ילדים בכרטיס משולב עם מרכז המבקרים ומגוון פעילויות לכל המשפחה.

תערוכת טוי סייקל Toy Cycle, המציגה צעצועים ממוחזרים בחיבורים מפתיעים, בהשתתפות יוצרים בינלאומיים וישראלים, תקיים ספיישל חנוכה במתכונת נרחבת שתכלול שלל תכנים ופעילויות איכותיים לכל המשפחה:

תערוכה + סדנת תיאטרון צלליות (ללא עלות נוספת)
פעילות הכוללת סדנת תיאטרון צלליות לילדים לכבוד חג חנוכה, בשיתוף ההורים. במסגרת הסדנה "מחושך לאור – צלליות לחג החנוכה", יתנסו הילדים ביצירת בובות צללית מחומרים שונים כגון: בריסטול, קרטון, נוצות, בד, נייר צלופן ועוד, ולאחר מכן יפעילו את הבובות מאחורי מסך לבן, בליווי מוסיקה ובהנחיה קצרה לגבי דרך ההפעלה של הבובות.
הסדנה בהנחיית צוות תיאטרון הבובות באמבולה
2/12/13 עד 5/12/13 שני – חמישי
הסדנה תחל בשעה 16:30 ותתקיים למשך שעה.
עלות כניסה ב 30 ₪ לאדם

30/11 + 1/12 – שלוש אטרקציות בכרטיס אחד! 69 ₪ בלבד
תערוכת טוי סייקל ותאטרון יפו השוכן בסמוך למוזיאון ו "תמונות יפואיות" מרכז המבקרים המחודש של יפו העתיקה הטמון במעבה האדמה, מציעים כרטיס משולב ל-3 אטרקציות לכל המשפחה.

30/11 – מופע הבועות של שושי בושי
שתי הצגות בשעות 12:00 ו 14:00 – מספר המקומות מוגבל!
מופע ליצנות בועתי, המדהים את הקהל במגוון להטוטי בועות סבון: כוכב שבתאי מבועות, כדורגל, פינג פונג, כדורסל בועות, מקלחת בועות, בועות בידיים, בועות ענק ועוד.
במהלך המופע יצפו הילדים במגוון רחב של תרגילים המשלבים בועות וכלים מיוחדים במופע תיאטרלי ומשעשע.
אורך המופע:45 דקות

1/12/13 – הצגת הצללים "דרקון? אין דבר כזה..".
שתי הצגות בשעות 12:00 ו 14:00 – מספר המקומות מוגבל!
גילי מנסה להראות לאימו את הדרקון שגילה בביתם, אך אימו אינה רואה את הדרקון ואינה מאמינה בקיומו/ סיפור מופלא על עולמם מלא הדמיון של הילדים ועל ידידות עם בעל חיים דמיוני.
משך הצגה : 45 דקות
מתאים לגילאי 10-3
ההצגות מתקיימות בתיאטרון יפו השוכן בסמוך למוזיאון – רח' טיילת מפרץ שלמה 10.

אגף הסדנאות:

אזור עשייה פעיל להתנסות ביצירה מחומרים וטכניקות שונות, סדנאות מיחזור ופעילויות מגוונות משתנות.

סדנת "יצורי טבע"- מיחזור ושימוש בחומרים מהטבע ליצירת חיות ודמויות, פרי דמיונם של הילדים(וגם ההורים). 10 ₪ ליצירה
סדנת צעצועי קרטון: ילדים המעוניינים בערכת יצירה להרכבה אישית בתערוכה או בבית, מוצעות להורים ערכות יצירה לצעצועי קרטון איכותיים ו 100% ממוחזרים. 25 ₪ ליצירה
סדנת סביבונים – הרכבת וצביעת סביבונים 15 ₪ ליצירה
סדנת צעצוע קליידסקופ – הכנת צעצוע קליידסקופ 10 ₪ ליצירה
יצירת עץ משאלות – יצירת עץ משאלות אישי 10 ₪ ליצירה
פרטים נוספים אודות הסדנאות ניתן לקבל בעמוד הפייסבוק של התערוכה: toy cycle
קישור לעמוד:
https://www.facebook.com/pages/Toy-Cycle/150859995107293?fref=ts

"טוי סייקל" יוצרת מפגש בעל ערך מסוג אחר עם צעצועים באשר הם. היוצרים, מעניקים ערך ופרשנות אישית למושג צעצוע, לחפצים הקיימים סביבנו וגם לתרבות הצריכה העולמית. חומרים שאנו מתייגים כפסולת, ממוחזרים והופכים לצעצועים פונקציונאליים וליצירות אמנות ייחודיות ומקוריות, המעוררות השראה ודיאלוג על יחסי האדם וסביבתו.
בתערוכה נחשף לראשונה בארץ, מיזם המיחזור הייחודי מסוגו בעולם ocean – sole מאפריקה. תוצרי צעצועים ופיסול העשויים מכפכפים שנפלטו מהאוקיאנוס ההודי.
המציג זווית הסתכלות חדשה ומלאת הגיון וקסם על מיחזור.

ימים ושעות פעילות:

חנוכה:

נר ראשון- יום ה' 28.11 – 10:00-20:00
נר שני, יום ו' 29.11 – 10:00-14:00
נר שלישי יום שבת 30.11 – 10:00-20:00
נר רביעי 1.12 יום א' – 10:00-20:00
נר חמישי 2.12 יום ב'- 10:00-20:00
נר שישי 3.12 יום ג'- 10:00-20:00
נר שביעי 4.12 יום ד'- 10:00-20:00
נר שמיני 5.12 יום ה' – 10:00-20:00

עלויות:
קבוצה בת 4 אנשים ומעלה: 30 ₪ לאדם.
מבוגר: 40 ₪, ילד מעל גיל 3/ גמלאי/ חייל/ אזרח ותיק/ תושב תל אביב: 35 ₪,
חלק מהיצירות מוצעות למכירה כחלק מגיוס המשאבים למען רווחת ילדי 'וראיטי'
תערוכת Toy Cycle, עד ה-31 בדצמבר ,רח' טיילת מפרץ שלמה 10, ,מוזיאון יפו העתיקה. לפרטים נוספים, הוראות הגעה והסדרי חניה: www.toysycle.co.il