כל צבעי הקשת – פורים צבעוני בגן המדע


הסוואת צבע בטבע, תחרות תחפושות, ניסויים במעבדות הכיף ויצירת גלגלון צבעים

 

80 מוצגי מדע, תערוכת משחקים אינטראקטיביים, סיורים מודרכים, הפעלות והתנסויות

גן המדע על שם קלור, מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע, רחובות

פורים 15-17 למרץ ובשבתות

 

כשהטבע מלבלב, גן המדע שבמכון ויצמן, רחובות, נצבע בשלל צבעים שמחים. בחג פורים הקרוב ובשבתות חודש מרץ מדריכי גן המדע ע"ש קלור יציגו את המדע שמאחורי הצבע. כמה צבעים יש באמת? איך אפשר לפרק את האור? מדוע צמחים הם ירוקים? וכיצד צבעים עוזרים לנו לזהות חומרים שונים ? ביחד עם המבקרים מדריכי הגן יחקרו את קרני האור מכל זווית אפשרית, ויסבירו מה ניתן ללמוד מקרן אור. בכיפת האקולוגיה והצמחיה של גן המדע, האקוספירה, יציגו את החיות הזעירות ואת הצמחים  שמתרברבים בשלל צבעים דווקא כדי להתחבא וכדי לשרוד בטבע.  בסדנאות היצירה יכינו 'גלגלון צבעים' – צעצוע המאחד צבעים וגם יוצר אותם לנגד עינינו ובמעבדות הכיף של גן המדע יבצעו ניסויים מרתקים למדידת תכונות כימיות של חומרים שונים, וכיצד שינוי צבע משפיע עליהם.

אחרי שסיימנו לשחק עם הצבע, אפשר לצאת אל הגשר העילי או להכנס לחדר התערוכות, ולשחק ב-PLAY – תערוכת משחקים מחוץ לקופסה. לצד 80 מוצגי המדע הקבועים הוצבו בחדר התערוכות עמדות משחק מאתגרות אשר דורשות קואורדינציה, יכולת שיתוף פעולה ופתרון בעיות בזמן אמת. העמדות האינטראקטיביות מבקשת מהשחקן להשתמש בכישוריו המוטוריים כדי להוביל כדור מתכת אל גומה במשטח, בדומה למשחקים שהכרנו בילדותנו, אך ברמת משחק גבוהה. מתקני המשחק מסדרת VECTOR BALL נוצרו על ידי אביגדור בנטוב, נגר-אומן מבנימינה.

על הגשר העילי הצופה על גן המדע מגבוה הוצבו משחקים מתוחכמים פרי יצירתו של האמן יהודה קולטון, שיצר את התערוכה האינטראקטיבית "לצאת מהפלונטר" –  סדרה של משחקי הגיון תלת-ממדיים מעץ, בקנה מידה גדול במיוחד, המאפשרים שיתוף פעולה קבוצתי לפתרונם. עמדות המשחק השונות מנצלות עקרונות פיסיקלים כמו איזון, גרביטציה, כוח מגנטי, פגיעה והחזרה. אזור מיוחד בתערוכה יוקדש לקטנטנים בו יתאפשר להם להתנסות בפתרון מבוכים ובפגיעה למטרה. במקביל למשחקי החשיבה הייחודיים, המבקרים מוזמנים להתחרות ביניהם במשחקי חשיבה מוכרים ואהובים כמו שח-מט ודמקה.

בימי החג תתקיים תחרות תחפושות נושאת פרסים, בשעה 12:00. המנצחים יזכו במשחקי חשיבה ייחודיים מעץ, עבודת יד של האמן יהודה קולטון!

הפעילות מתקיימת בתאריכים 15-17 למרץ ובשבתות חודש מרץ בשעות 17:00-09:00

הגן פתוח גם בימי חול לקבוצות ובתיאום מראש. כרטיסים: מבוגר-40 ₪. ילד (5-18) –53 ₪. ילד מתחת לגיל 5 – חינם. משפחתי-150 ₪. אזרח ותיק-20 ₪. עדכונים שוטפים על הפעילויות ומידע נוסף יפורסמו באתר האינטרנט של גן המדע בכתובת http://davidson.weizmann.ac.il/science-garden    טלפון לבירורים 08-9344528