להסתכל לכריש בעיניים


אילוסטרציה הדמיית - בריכת הכרישים 1

השנה תהיה לכם סיבה נוספת להדרים לאילת: פארק המצפה התת ימי באילת פותח את שערי הפרויקט החדשני והמסקרן, "מפרץ הכרישים", מתחם עצום המשתרע על שטח של 1,000 מ"ר, הכולל מרכז מבקרים אינטראקטיבי וגולת הכותרת – בריכת אקווריום ענקית, הגדולה במזרח התיכון, שתהיה ביתם של לא פחות מ-18 כרישים, עד ארבעה מטרים אורך כל אחד. את הבריכה תחצה מנהרה אקרילית שקופה והמבקרים, שיעברו דרכה, יוכלו לראות במרחק נגיעה את הכרישים החגים מעל, ויזכו לחוויה עוצרת נשימה, המדמה שהייה נדירה במעמקים. הפרויקט הייחודי והמרתק יעסוק כולו ביצורים הימיים והמסתוריים ויהיו בו גם אולמות צפייה ומיצג אינטראקטיבי מודרני וחווייתי להיכרות אישית עם הכרישים, כולל הצגת דגמים ריאליסטיים של המינים שבבריכה, וגם של כריש הלווייתן, שחי אף הוא בים סוף.

בדומה לכל האקווריומים בפארק, גם בבריכה החדשה הוקם מערך אקולוגי מורכב, המדמה בשלמות את מימי מפרץ אילת, מקום מחייתם הטבעי של הכרישים. יחיו בה שישה מינים, חלקם בסכנת הכחדה וגם נדירים באקווריומים: כריש נמר, כריש פטיש, כריש לבן קצוות, זנבתן מנומר, שחור סנפיר וכריש לבן סנפיר, שישחו לצד מאות דגי מים פתוחים, מעל שונית אלמוגים אמיתית וססגונית.

יוסי אני, מנכ"ל פארק המצפה התת ימי באילת: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים למהלך היסטורי. זוהי הפעם הראשונה מזה שנים, שאטרקציה מובילה בארץ, מוסיפה נדבך חווייתי ולימודי כה משמעותי, פרי חלום, מחקר ותכנון בני שנים. לצוות המקצועי של הפארק שם עולמי בזכות הידע המעשי, הטיפול והשיקום של כרישים פגועים, וזהו שלב נוסף בהעמקת הקשרים עם מרכזים ביולוגיים בינלאומיים אחרים יחד עם הפעילות הקבועה שלנו, לשמירה וטיפוח החיים התת ימיים. אני יודע, שמרכז המבקרים החדש והבריכה, יספקו למבקרים הצצה נדירה והיכרות מעמיקה יותר עם מלכי הים. השקענו משאבים רבים כדי ליצור בבריכה מערך אקולוגי מושלם ואני בטוח שהכרישים ירגישו בנוח מאוד בביתם החדש והמרווח".

 

בתהליך התכנון, העיצוב והבנייה לקחו חלק משרד "פלג אדריכלים" יחד עם צוות חברתCORAL WORLD ומומחים שונים מהמובילים בעולם בטיפול בבעלי חיים ימיים. תהליך התכנון התמקד בהתאמת הבריכה לצרכי המחייה הייחודיים של הכרישים והתאמתה לצרכיהם, תוך מתן אפשרות צפייה מקורית למבקרים.

 

הכניסה למרכז המבקרים החדש ולבריכת הכרישים כלולה במחיר הכניסה לפארק המצפה התת ימי, ללא תשלום נוסף. תוקף הכניסה לשלושה ימים רצופים.

מחיר כניסה מבוגר: 99 ₪. ילד: 79 ₪. הפארק פתוח מידי יום בין השעות 08:30-17:00

 

 אילוסטרציה הדמיית - בריכת הכרישים 2 (1)