מיצב משפחתי: החומרים מהם עשויה משפחה


הפרויקט הפיבני החדש והראשון מסוגו בישראל, מזמין משפחות ליצור את הדיוקן המשפחתי שלהן, תוך שימוש בחומרים הלקוחים מחיי היום יום שלנו. חומרים אלה יסייעו למשתתפים ליצור דימוי חזותי-אמנותי של עצמם, דימוי המיצג את הסיפור, ההווי והמנהגים שמגדירים אותם כיחידים וכמשפחה.לצד היצירה יספרו המשתתפים על עצמם, על משפחתם ובעיקר ינסו להגדיר מה מאפיין אותם כמשפחה.


בסוף סדנת היצירה מקבלים המשתתפים תמונת איכות של הדימוי המשפחתי שיצרו ובבית התפוצות יישאר העתק מהסיפור ומהדימוי המשפחתי. אלפי הדיוקנאות של המשפחות שישתתפו בפרויקט יהיו חלק במיצב האמנותי של חנוך פיבן. המיצב יורכב מ-3,600 פיקסלים, דיוקנאות משפחתיים, שיודפסו מדי יום על מכונות דפוס דיגיטליות HP Indigo באתר החברה בנס ציונה ויועברו לבית התפוצות. המיצב האמנותי הענק – 12 מ' רוחב x 3 מ' גובה, שיוצר פיבן במיוחד עבור הפרויקט בבית התפוצות, יוצג באולם הכניסה המרכזי של בית התפוצות ויהיה חלק מהסיפור שלנו כמשפחה, כקהילה וכעם.


העתק מהסיפור ומהדימוי המשפחתי. אלפי הדיוקנאות של המשפחות שישתתפו בפרויקט יהיו חלק במיצב האמנותי של חנוך פיבן. המיצב יורכב מ-3,600 פיקסלים דיוקנאות משפחתיים, שיודפסו מדי יום על מכונות דפוס דיגיטליות HP Indigo באתר החברה בנס ציונה ויועברו לבית התפוצות. המיצב האמנותי הענק – 12 מ' רוחב x 3 מ' גובה, שיוצר פיבן במיוחד עבור הפרויקט בבית התפוצות, יוצג באולם הכניסה המרכזי של בית התפוצות ויהיה חלק מהסיפור שלנו כמשפחה, כקהילה וכעם.


"בעשר השנים האחרונות בהן אני מנחה את סדנאות היצירה שלי, הבנתי שאני בעצם מלמד תקשורת בין-אישית ולא אמנות", אומר פיבן "שפת היצירה בחפצים, נגישה לכולנו ומאפשרת גם לכל מי שאין לו כישרון אמנותי, ליצור סיפור משפחתי ולספרו בחיוך. הפרויקט בבית התפוצות", מוסיף חנוך פיבן "הוא הזדמנות עבורי לחבוש את שני כובעיי: כובע האמן וכובע המורה המנסה לאפשר לאחרים ליצור. בעיני הדיאלוג הפנימי שכל משתתף ינהל עם עצמו, התקשורת והאנרגיות שתיווצרנה בין בני משפחה אחת בזמן היצירה ובין המשתתפים לביני, הם המהות האמנותית של הפרויקט, לא פחות מאשר היצירה שאט אט תצמח על קיר בית התפוצות."

יוזמת הפרויקט: שלי קידר, מנהלת חטיבת התוכן בבית התפוצות

מנהלת הפרויקט: חן סער-כהן

עיצוב וליווי אמנותי: חנוך פיבן

הפרויקט התאפשר באדיבות חטיבת אינדיגו של HP, אגודת ידידי בית התפוצות בישראל וקרן נדב


חנוך פיבן, יליד אורוגוואי, שעלה לישראל בשנת 1975, הוא אמן בעל סגנון ייחודי, העושה שימוש בחפצים יומיומיים ליצירת דיוקנאות. יצירותיו מתפרסמות קרוב לשני עשורים במיטב כתבי העת בעולם, מ"טיים" ו"ניוזוויק" בארצות הברית, ל"דר שפיגל" ו"הגרדיאן" – באירופה. בישראל קנה פיבן את פרסומו דרך טור הדיוקנאות האישי, בעיתון "הארץ", ובספרי הילדים ("נוצה סגולה"). לאחרונה, יצר את תכניות הטלוויזיה "חפצים מתלוצצים" לערוץ "הופ" ואת "סדנה עם חנוך פיבן" – לטלוויזיה החינוכית.
יצירתו של חנוך פיבן הקנתה לו גם מעמד של אמן ישראלי ובינלאומי ייחודי. הוא הציג את יצירותיו בתערוכות במוזיאון "סקירבול" בלוס אנג'לס, במרכז התרבות בפראג ובבית התפוצות.

"מיצב משפחתי: החומרים שמהם עשויה משפחה"
החל מיום ראשון, 5.8.12 – 23.8.12
י"ז אב – ה' אלול, תשע"ב,ימים א' – ה' 10:00 – 19:00
מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 4
מחירים מיוחדים למשפחות: 75 ₪, למשפחה עד שלושה אנשים (15 ₪ לכל משתתף נוסף)
פרטים והזמנות: 03-7457808