סיורים אביביים בחג הפסח, עם יד יצחק בן-צבי


 

במהלך חוה"מ פסח יתקיימו סיורים בירושלים באווירה חגיגית ומיוחדת. הסיורים  המגוונים מיועדים לכל המשפחה וכוללים:

 

ü     סיור בעקבות מסורות לקראת חג הפסח, סיורים בנתיבי אביב ופריחה, סיפורים מרתקים בפינות מוכרות ונסתרות של העיר, סיור בשכונה הקסומה טלביה בעקבות הוגים וסופרים, סיור בעקבות גבורתם של פורצי הדרך לירושלים וסיור חוויתי בארמון הנציב.

 

ü     מסלולי הליכה חווייתיים ברחובות העיר ירושלים, תיאטרון חוצות בלב ירושלים בעיצומם של ימי העלייה לרגל, חשיפת סודות נסתרים ותעלומות רבות החבויים בחומת העיר העתיקה, סיור ברובע הנוצרי ביום הראשון של פסח, מיסות חגיגיות, סמטאות מקושטות ועוד…

 

ü     מרכז אריאל לתולדות ירושלים בימי בית ראשון, של יד יצחק בן-צבי, ייכלל ברשימת האתרים הייחודים אשר מאפשרים לקהל לבקר בהם ללא תשלום במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים.

הסיורים מתקיימים בחוה"מ בין התאריכים 22.3.13-2.4.13

פרוט הסיורים:

 

מרכז אריאל לתולדות ירושלים בימי בית ראשון – המרכז מאפשר למבקרים בו לחוות חוויה יוצאת דופן וייחודית ולשוב באמצעותו כשלושת אלפים שנה לאחור, לפגוש את האנשים הפשוטים שעשו את ההיסטוריה, להציץ על חיי היום-יום של ירושלים בימיי התנ"ך ולהכיר ערכים וחלומות שנרקמו בימים עברו על גבעת הרובע היהודי ומלווים אותנו עד היום. במרכז- דגם של העיר ירושלים בתקופת התנ"ך, חיזיון אור-קולי והדרכה פעילה בתצוגה ארכיאולוגית (ההדרכה מתבצעת בכל שעה עגולה).

איך להגיע: רחוב בונה החומה פינת פלוגת הכותל, הרובע היהודי, העיר העתיקה ירושלים. רחוב בוני החומה יוצא מתוך רחבת 'החורבה' ברובע היהודי, ליד בנק המזרחי.

שעות פתיחה בחול המועד פסח בימים רביעי וחמישי: 09:00-18:00.

יום שישי + ערב חג שני (יום ראשון) 09:00-13:00

כניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים

'קריאה לסדר' בחברה החרדית– נסייר ברחובות העיר בעקבות מסורות לקראת חג הפסח ונגלה מי שומר על 'מצה שמורה',

מי חוששים 'ממים שלנו' וכיצד 'מגעילים' כלים. יש להגיע בלבוש צנוע,  מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום שישי, י"א בניסן 22.3.13 משעה 9:00 עד 12:00.

תיאטרון חוצות בלב ירושלים– בעיצומם של ימי העלייה לרגל נפגוש קבצנית, עולת רגליים ואת אשת הנציב הרומי שיספרו את סיפורה של העיר

מנקודת מבטן האישית, הנוקבת ומלאת ההומור. הסיור מיועד למשפחות, מדריכה שחקנית: צביה מרגליות.

הסיור מיועד למשפחות,  מחיר למשתתף 60 שקלים. 

מתקיים ביום רביעי, א' חוהמ"פ, ט"ז בניסן 27.3.13 משעה 10:00 עד 13:00.

 

אביב בדרך לירושלים- רכס שיירות– נטייל בנתיב אביב ופריחות, בעקבות גבורתם של פורצי הדרך לירושלים, במסלול נוח וחוויתי להליכה. יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה, בכובע ובשתייה. הגעה לנקודת היציאה למסלול ברכבים פרטיים. הסיור מיועד למשפחות,  מדריך: דורון פוקסמן.

הסיור מיועד למשפחות, מחיר למשתתף 45 שקלים.

הסיור מתקיים ביום חמישי, ב' חוהמ"פ, י"ז בניסן 28.3.13 משעה 10:00 עד 13:00. 

 

שכונת טלביה- הוגים, סופרים ומה שביניהם– סיור בשכונה הקסומה טלביה בעקבות מראות ירושלים של חיים הזז, חוגי התנ"ך של מרטין בובר, דוד שחר ו'הכלים השבורים', וש"י עגנון ובית החולים למצורעים. כל זאת ועוד ברחובותיה של שכונת טלביה/קוממיות ,על מבניה המרשימים,ההיסטוריה המרתקת. מסלול: בית החולים למצורעים, בית ראובן מס, בית מרטין בובר, בית יד למורשת חיים הזז ועוד.  מדריכה: רותי מגל. מחיר למשתתף 95 שקלים.

הסיור מתקיים ביום חמישי, ב' חוהמ"פ, י"ז בניסן 28.3.13 משעה 16:00 עד 19:00. 

 

סודות מן החומה– חומת העיר  העתיקה של ירושלים היא מונומנט נפלא שמושך את תשומת לב המסיירים בעיר כבר כמעט 500 שנה. אין הרבה מקומות בעולם, ובטח בישראל, שאפשר לראות בהם חומת עיר ברמת שימור כל כך גבוהה. אך מה שלא כולם יודעים, היא העובדה שעל החומה, לידה, ומתחתיה מסתתרים אוצרות ארכיאולוגיים, סודות נסתרים, תעלומות רבות ועוד. נגלה בית מרחץ חבוי, כתובות נסתרות, סימונים משונים וקברים עתיקים, המסתתרים בסמוך לחומות ירושלים. מדריך: ארז ברטמן. מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום שישי, ג' חוהמ"פ, י"ח בניסן 29.3.13 משעה 9:00 עד 12:00. 

 

עיר בהר- אל בטן האדמה בארמון הנציב– סיור חוויתי בטיילת ארמון הנציב במהלכו נגלה פינה לא מוכרת של טבע, תצפית מרהיבה, צמחים מיוחדים, מנהרה עתיקה ועוד.. יש להצטייד בפנסים. הסיור מיועד למשפחות, מסלול: טיילת ארמון הנציב ואמת המים של ארמון הנציב

מדריך: דורון איש שלום.  הסיור מיועד למשפחות, מחיר למשתתף 57 שקלים.

הסיור מתקיים ביום שישי, ג' חוהמ"פ, י"ח בניסן 29.3.13 משעה 10:00 עד 13:00.

 

יד יצחק בן-צבי הינו מוסד ממלכתי על שם הנשיא השני של מדינת ישראל, יצחק בן-צבי, אשר הוקם במטרה להמשיך את פועלו הציוני, התרבותי, החינוכי והמחקרי של הנשיא יצחק בן-צבי.

המוסד הייחודי פועל ממקום משכנם של הנשיא ורעייתו רחל ינאית (ז"ל) בירושלים, בניהולו של המנכ"ל יעקב יניב. מוסד יד יצחק בן-צבי מתמחה בחקר תולדות ארץ ישראל והנחלת תרבותה ומורשתה, חקר ירושלים לדורותיה וחקר קהילות ישראל במזרח.

ביד יצחק בן-צבי, בשכונת רחביה בירושלים, נמצאים מכוני המחקר, הספרייה וההוצאה לאור של ספרים במגוון תחומי העיסוק של יד בן-צבי.

יד יצחק בן-צבי מוציאה לאור במהלך השנה גם את כתבי העת:"קתדרה", "פעמים" ו"עת-מול".

במקום פועל גם המרכז ללימודי ארץ ישראל המקיים עשרות קורסים סיורים וכנסים למבוגרים ברחבי הארץ.