עיריית תל אביב-יפו מזמינה את הציבור לחגוג 70 שנה להקמתו של "הגן במתנה" – גן מאיר


האירוע יתקיים בתל אביב, בגן מאיר (בין הרחובות המלך ג'ורג' וטשרניחובסקי) ביום שישי 28 במרץ, בין השעות: 11:00–15:00. הכניסה חופשית!!!

בין הפעילויות: סיורים מודרכים בעמותת התיירות בגן והסביבה סיור מודרכים במרכז הגאה. הקרנה ומצגות סרטים אותנטיים של תל אביב. משנות ה- 30 לכל אורך האירוע, מחרוזת ריקודי עם בשיתוף י"ע להקת מחול ישראלי הורה. הצגה: "תל אביב שלי", של תיאטרון אורנה, פעילות לילדים: מתחם רכיבה על סוסים, סדנאות יצירה בנושא הגן, שעת סיפור, מגנטים של מצלמת פולוארוייד+ שחקן דמות צלם של פעם, בשחור לבן שירי משוררים של שנות ה-30, הופעה של הזמרת האחת והיחידה דפנה ארמוני שתשיר את שירי ת"א וכן 30 פסלים אנושיים של דמויות משנות בולטות מהתקופה: השמן והרזה, צ'רלי צ'פלין דיזנגוף ועוד….

ידידה בר צבי, מנהלת פרויקטים ואירועים בעיר: "75 שנה חי מאיר דיזנגוף (1861), ראש העירייה המיתולוגי של העיר תל אביב וכשמלאו לו 70 שנה ( ב-1931), יצאה תל אביב מעורה על מנת לחגוג את יום הולדתו. וועדת חגיגות מיוחדת הוקמה לכבודו, ימי חג הוכרזו בתל אביב ועל מרפסת בית העירייה ברחוב ביאליק הוצבה הכרזה "יחי ראש העיר מר מאיר דיזנגוף". לא מעט שברו פרנסי תל אביב את ראשם איזו מתנה יעניקו לראש העיר המסור שלהם עד שלבסוף בחרו לתת לו "גן במתנה". כיאה לאותה תקופה, פרסמה מועצת עיריית תל אביב תחרות נושאת פרסים, בין האדריכלים השונים. 30 לירות ארץ ישראליות הובטחו לזוכה במקום הראשון, 15 לירות למקום השני, ועשר לירות לתוכנית שתבחר במקום השלישי. בראש ועדת השופטים עמד אליהו קראוזה מנהל מקווה ישראל באותם ימים. הגן תוכנן לראשונה על ידי אדריכל הנוף אהרון הלוי, אך תוכניתו לא יצאה לביצוע והגן נבנה לפי תכנון של הגנן העירוני אביגדור משל ומהנדס העיר יעקב בן-סירה (שיפמן).

כידוע, הקמת הגן התעכבה זמן רב, ובשנת 1936, זמן קצר לפני פטירתו, הביע דיזנגוף את זעמו ותבע שלא לקשור את שמו עם הגן. בסופו של דבר נחנך הגן במלאת 83 שנה להולדתו של דיזנגוף יותר מעשור לאחר ההחלטה על הקמתו, על ידי ראש העיר ישראל רוקח.

עד מהרה הפך גן מאיר למוקד איזור הבילויים של ילדי תל אביב וגם אתר התבודדות לילי של זוגות אוהבים. טקסי נטיעת השתילים של ילדי הגנים בט"ו בשבט וחגיגות הביכורים של ילדי בית הספר פארו אותו. בסופי השבוע הרבו תושבי העיר להגיע לגן, עת הוצבה במקום תזמורת ריקודים ססגונית. ביום כ"ט בנובמבר, יום הכרזת המדינה על ידי העצרת הכללית של האו"ם היה גן מאיר מוקד של חגיגות, ואלפים מתושבי העיר שחגגו קודם לכן ברחבה מול קולנוע מוגרבי הגיעו לגן להמשך החגיגות עד האור הראשון של הבוקר. כעת, ובמלאת 70 שנה להיווסדו של הגן חוגגת עיריית תל אביב יפו את יום הקמתו ומצדיעה לראש העירייה הראשון שלה".

*התכנית ניתנת לשינויים.
*הכניסה חופשית.

קרדיטים:

הפקה וניהול אמנותי: ידידה בר צבי, מנהלת פרויקטים ואירועים בעיר.
במו דודי הרשקו.
עיריית תל אביב, דיזנגוף יוצר.
טלפון: 03-5223633.

 

צילום: ארכיון עיריית תל אביב יפו.