פסטיבל בין-לאומי לתרבות מונגשת חוצה גבולות בכפר סבא


ילדים ובוגרים עם וללא מוגבלויות מישראל וממדינות באזור, יגיעו לכפר סבא במסגרת פסטיבל מיוחד בחול המועד סוכות – לחוויית תרבות משותפת.

הפסטיבל, שיתקיים לראשונה בעיר בשיתוף עמותת "תו המשווה" והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, יכלול הצגות, מופעים וסדנאות
לראשונה בכפר סבא: בחול המועד סוכות יתקיים בקריית ספיר ובהיכל התרבות העירוני פסטיבל ייחודי במינו – פסטיבל תרבות מונגשת, במסגרתו הוזמנו לעיר עשרות ילדים עם מוגבלויות והוריהם מישראל ומדינות האזור.
מטרת הפסטיבל, המתקיים ביוזמת עמותת "תו המשווה" ובשיתוף המשרד לשיתוף פעולה אזורי, להפגיש ילדים ובוגרים עם ובלי מוגבלויות, לחוויית תרבות משותפת. בפסטיבל מופעים מוזיקליים, הצגות וסדנאות בעברית ובערבית, ולהם ערך משותף – קבלת האחר והנאה מהשונה. הכניסה לפעילויות בחינם (או בתשלום סמלי) – בהרשמה מראש.
בנוסף, במסגרת האירוע יתרמו 50 מכשירי שמיעה לילדים כבדי שמיעה ומעוטי יכולת באדיבות "מדטון-הדים".
הפסטיבל, שיתקיים ביום שלישי, 15.10 (חול המועד סוכות) יכלול כאמור הצגות לילדים, תזמורת על גלגלים – במסגרתה הופכים אופניים וכיסאות גלגלים לנכים לכלי נגינה, כיתות אמן, מופע חגיגי משותף בשילוב רקדני דבקה, מופע של הזמרת והיוצרת רוני גינוסר – המשתפת חוויות מחייה על הספקטרום האוטיסטי.

הפסטיבל יסתיים במופע פתוח לקהל (בעלות סמלית של 20 ₪) – "נוגעים בצלילים עם בטהובן" – הצגה מוזיקלית פורצת דרך ,זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018. ההצגה, שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה, מתאימה לכל הילדים. באמצעות טכנולוגיה ייחודית, הילדים רואים ואף מרגישים את צלילי תזמורת "סימפונט רעננה" המנגנת על הבמה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף. חשוב להדגיש, כי מופעים יתורגמו לערבית ולשפת הסימנים.
רינת אבישר, מנכ"לית עמותת "תו המשווה": "חלמנו ב'תו המשווה' ליצור פסטיבל לתרבות מונגשת לכל המשפחה, המפגיש בין אנשים עם וללא מוגבלויות, לחוויית יצירה משותפת – והנה זה קורה. זו הזדמנות להודות מקרב לב לשותפים הנפלאים שמאפשרים את קיום הפסטיבל: ראש העיר כפר סבא רפי סער, עיריית כפר סבא, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מפעל הפיס, מקדונלד'ס ו'מדטון-הדים', שתרמה עשרות מכשירי שמיעה חדשים שיינתנו באירוע לילדים לקויי שמיעה מעוטי יכולת. בקרוב נגשים חלום וניצור לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר".

תוכנית הפסטיבל
מופעי ילדים
שעות 13:00, 15:00 • קונסרבטוריון

קשקוש מקושקש
״להיות קשקוש בעולם של צורות זה טוב או רע? במה
אני שונה? האם בעצם… כולנו שונים?״ הסופרת נוגה אלגום מספרת ושרה את סיפרה ״קשקוש מקושקש״ בחינניות כובשת. הילדים יוזמנו לשתף חוויות, מחשבות ושאלות ואף ליצור קשקושים אישיים בסדנת יצירה. מספרת ושרה: נגה אלגום

סיפור פשוט
ספרי ילדים מוכרים ואהובים ('אליעזר והגזר', 'האריה שאהב תות' ועוד) מעובדים למחזות פשוטים, בהם הילדים משתתפים באופן
אקטיבי והופכים להיות חלק מהסיפור. ההצגה מלווה בשירים ובאביזרים תחושתיים. הפעילות מותאמת ומונגשת לילדים עם צרכים מיוחדים. מספרת ושרה: הילה צור

| המופעים יתורגמו לשפת הסימנים ולערבית |

תזמורת על גלגלים
סדנה 13:00 מופע 15:30 • לובי היכל התרבות

סדנה בה רוכבי אופניים וכסאות גלגלים הופכים את כלי הרכב שלהם לתזמורת – ומופיעים בפני קהל.

אופניים וכיסאות גלגלים הופכים לכמה שעות לכלי נגינה אלקטרו-אקוסטיים מוגברים ורוכביהם מנגנים עליהם כאנסמבל. בתהליך של חקירה הנגנים מפתחים שפה משותפת של יצירה באמצעות צלילים. האנסמבל ינגן יצירות צליל ספונטאניות, לצד יצירות מונחות, ובסוף הסדנה אף יופיע בפני קהל. לא נדרש ידע מוזיקלי קודם. מנחה, מלחין ומבצע: דניאל דוידובסקי

40 מכשירי שמיעה יתרמו לילדים באדיבות מדטון-הדים
מכשירי השמיעה יינתנו במהלך האירוע לילדים כבדי שמיעה ומעוטי יכולת ממדינות האזור, כולל תהליך התאמה מקצועי ע"י קלינאיות תקשורת.

גשר בין תרבויות
15:15 • לובי בית ספיר

"מקאמאת"
מוזיקאים מקונסרבטוריון כפר-סבא, מחברון, ונגנים מובילים מהאקדמיה למוזיקה מהמזרח בצפת "מקאמאת", במופע משותף וחגיגי של מוזיקה ערבית ויהודית. יצירה כגשר בין אנשים ותרבויות. בשילוב רקדני דבקה מחברון.

"קשת שקופה"
מופע 13:30כיתת אמן 14:30 • אודיטוריום קונסרבטוריון כפר-סבא

רוני גינוסר, זמרת ומלחינה, במופע אישי ומרגש בו היא משתפת חוויות מחייה כאשה על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. רוני הוציאה ארבעה אלבומים, בוגרת בתי הספר הגבוהים למוזיקה רימון וברקלי (ארה"ב) ומופיעה ברחבי העולם. במופע היא מלווה את עצמה בפסנתר, גיטרה ולופר המאפשר לה ליצור מצלולים עשירים של קולות. בתום ההופעה תעביר רוני כיתת אמן לזמרים בה ניתן יהיה להתנסות ביצירה עם לופר.

*מיועד למבוגרים ובני נוער

נוגעים בצלילים עם בטהובן
16:30-17:30 • היכל התרבות

הצגה מוזיקלית פורצת דרך ,זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018. ההצגה שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה מתאימה לכל הילדים. באמצעות טכנולוגיה ייחודית, הילדים רואים ואף מרגישים את צלילי התזמורת שמנגנת על הבמה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף.

| ההצגה תתומלל ותתורגם לשפת הסימנים ולערבית |

להזמנות בטלפון : 6775*
דמי רישום: קשת שקופה 10שח , נוגעים בצלילים עם בטהובן 20שח
להצגות ילדים ותזמורת הגלגלים רישום באתר ללא עלות במלאי מוגבל.
לפרטים בטלפון: תו המשווה 077-6161618