פעילויות לחופש הגדול במוזיאון הילדים הישראלי, חולון


מוזיאון הילדים, על כל שלוחותיו, יקיים פעילויות מגוונות במהלך החודשים יולי – אוגוסט 2012, בהם:

מסלולי המוזיאון המודרכים, המותאמים לילדים בגילאי שנתיים וחצי עד 4

(שני מסלולים לבחירה)

"בעקבות הפרפרים" המסלול מציג בפני הילדים את השתנות העולם הסובב אותנו כתוצאה ממחזוריות החיים, דרך

מחזור חיי הפרפר. הילדים יוצאים לטיול עם "ינשול" (חצי ינשוף- חצי חתול) בעקבותיהם של שני זחלים מקסימים.

אחד הזחלים לא רוצה לגדול. בדרך הם פוגשים בבעלי חיים נוספים ועוזרים לזחלים להפוך לפרפרים.

משך הפעילות: כשעה ורבע (כולל אהל פעילות).

"טיול עם ינשול"- ה"ינשול" הקטן אך בקע מן הביצה וכבר רוצה לפגוש חברים חדשים המתגוררים ביער הקסום, אבל הוא מתבייש. הילדים יוצאים עמו למסע ביער הקסום, מסע לחיפוש אחר חברים חדשים. הדרך כוללת, מלבד חברים, גם מרקמים, צלילים, תחושות ורגשות אשר מזמנים חוויות משעשעות ומפתיעות.

משך הפעילות: כשעה ורבע (כולל אוהל פעילות).

מסלול המותאם לילדים בגילאי 4 עד 6

"המסע לתיקון ממלכת הזמן" –

המסלול הוא מסע אגדי, העוסק בהשתנות העולם הסובב אותנו כתוצאה ממחזוריות החיים.

בתחילת המסלול פוגשים הילדים את "זיג וזג" -צמד זחלים, השרוי במצוקה כאשר הם מגלים את השינוי שחל בהם כתוצאה מהפיכתם מזחלים לגלמים. "זיג וזג" שאינם מודעים למחזוריות החיים, פונים לעזרתו של  מר ינשול (חצי חתול וחצי ינשוף) שמספר להם אגדה קסומה על ממלכת הזמן.  זיג וזג מחליטים להיכנס לממלכת הזמן ונחשפים עם הילדים לשינויים המתרחשים בעולמנו כתוצאה מהמחזוריות החיים.

משך הפעילות כשעתיים (כולל אוהל פעילות).

מסלול המותאם לילדים בגילאי 6 עד 8

"היער הקסום"

מסע עלילתי העוסק בגילוי עולם הרגשות שלנו.

עם כניסת הילדים לחלל, הם מגלים תיבה מסתורית. בעקבות פתיחתה משתחרר שדון תעלול המכריז בחדווה שכעת הוא חופשי לעשות ככל העולה על רוחו. הילדים מחליטים לצאת עם המדריך למסע חיפוש על מנת להשיב את המצב לקדמותו. הם נכנסים ליער ומגלים את השינויים שערך בו שדון תעלול. במהלך המסע, הם  חווים הרפתקה מרתקת, מפתיעה ומשעשעת.

הם מגיעים לעננים, להר השלג ושם בעזרת הקוסם הלבן הם תופסים את השדון…..

משך הפעילות כשעתיים (כולל אוהל פעילות).

מסלול המותאם לילדים בגילאי 8 עד 11

"החייזרים"

המסלול מורכב ממסע הרפתקאות במהלכו  "נחטפים" הילדים לחללית של חייזרים. תוך כדי ניסיונם להתמודד עם המצב ולשוב הביתה, נדרשים הילדים ליוזמה, לומדים על ההתייחסות שלנו לשונות, מתנסים בדיאלוג עם השונה והאחר, עוסקים בסטיגמות, בסטריאוטיפים, ובפתרון קונפליקטים. במהלך המסלול, תוך כדי הרפתקאות שונות ומשימות מאתגרות, מפנימים הילדים כי עבור "האחר" אנחנו אחרים וכן שעל מנת לקבל את "האחר" עלינו לקבל קודם כל את עצמנו.

משך הפעילות כשעתיים (כולל אוהל פעילות).

'צעצוע של גלריה' – "איפה מיש?" (פעילות נוספת המיועדת לגילאי שנתיים וחצי – חמש)

הצגה פעילה בה הילדים הופכים לחלק מההצגה. מיש היא בובת החיבוק הישנה של דני. אבא של דני קורא לה "מיש הקשיש" –

החבר הוותיק של דני עוד מהיום שנולד. ביום בו קיבל דני בובת קופיף חדשה הוא לרגע שכח חברות ישנה. מיש הנעלב יוצא למסע בתוך ארגז הצעצועים ודני וכל המשתתפים בעקבותיו. בהצגה פעילה מוזמן הקהל לביקור בתצוגת צעצועים, להתבונן ולשחק, לתהות על טיב השוני שבין סוגי צעצועים שונים, על חברות ואהבה, ולבחון מהו הצעצוע המועדף עליו.

משך הפעילות: כשעה ורבע.

'דיאלוג בחשיכה' (פעילות המיועדת לגילאי 9 עד 99)

'דיאלוג בחשיכה' – מסע אל הבלתי נראה – הוא אירוע מיוחד וחוויה יוצאת דופן.

זהו סיור המתקיים בחושך מוחלט, ע"י מדריכים עיוורים, המובילים את המבקרים בעולם מדומה של: טיול בפארק, רחוב סואן, שייט בסירה, וביקור בבית קפה – הרגלים יומיומיים ובנאליים, ה"נראים" אחרת לגמרי כשהם מתרחשים בחשיכה מוחלטת.

מדריכי הפרויקט, עיוורים אמיתיים, "יפקחו" את עיני המבקרים להרגיש, לחוש, למשש, ובמלים אחרות להפעיל את חושיהם האחרים ולזכות במסע מרתק להכרת ולקבלת האחר, תוך כדי התנסות אישית.

"דיאלוג בחשיכה" הוא חוויה ייחודית ומסע חברתי ורגשי מרתק שביכולתו לשפר את היצירתיות החברתית ואת מיומנויות התקשורת. "דיאלוג בחשיכה" הוא פרויקט שבמרכזו שיעור חברתי חשוב – כיצד מוגבלות יכולה להפוך לכוח.

משך הפעילות: כשעה ורבע.

'הזמנה לשקט' (מיועדת לגילאי 9 עד 120)

תערוכת 'הזמנה לשקט' – מסע תקשורתי בהנחיית מדריכים חירשים – במסגרתה לא שומעים דבר, אך מדברים בלי סוף – היא הזמנה למסע בערוץ תקשורת חלופי של תנועות ידיים ושפת גוף, בהנחיית מדריך חירש, אשר שפת הסימנים היא ערוץ התקשורת העיקרי ולפעמים גם היחיד בחייו. למבקר ניתנת במה לכישורי התקשורת הלא מדוברת הטמונים בכל אחד מאיתנו, כפי שהם באים לידי ביטוי בהעדר הקול, חוש השמיעה והשפה הדבורה.

משך הפעילות: כשעה וחצי.

חובה לתאם ביקור מראש בכל אחד ממסלולי המוזיאון ופעילויותיו

בטלפון: 585858- 1599

מוזיאון הילדים הישראלי, חולון:

רח' מפרץ שלמה 1 , פארק פרס, חולון.