קייטנת הורים- יש דבר כזה!


מאת אפרת תמים

"הורים מפעילים קייטנה " נשמע הזוי?! לא כל כך. מסתבר שבשנים האחרונות נולדה תופעה חדשה בקרב בני הנעורים.

ההורים לא רק משלמים עבור הפעלות קיץ לילדיהם  אלא ,גם מגלים יוזמה ויצירתיות ומארגנים עבורם פעילויות מאתגרות וייחודיות לימי הקיץ החמים.

לא עוד קייטנות מתנ"ס עם שוקו ולחמנייה, שבה מדריכים צעירים שזופי עור מפעילים את קסמם על ילדים שובבים המחפשים "אקשן". אלא, פעילויות מעניינות שונות ומפתיעות שבהן ההורים הם גם המדריכים.

הרעיון נולד מתוך צורך של בני הנעורים למצוא תעסוקה בימי הקיץ הארוכים. מספרת שגית אמא מדריכה בקייטנה שכזו. אנו ההורים " הרמנו את הכפפה " ויצאנו לדרך עם קייטנה "בראש אחר" .

התוכנית נבנית על ידי ההורים בשיתוף בני הנוער. תאום ציפיות שכזה מעלה את סיכויי ההצלחה של הקייטנה . "כולם באים מוכנים ומרגישים שותפים מלאים." היא מוסיפה .

יתרונותיה של קייטנה כזו מתבטא בעיקר בגודל  המצומצם של הקבוצה ובעלויות  הנמוכות יחסית המושקעות בפרויקט כזה. נוסף על כך שיתופם של בני הנוער בבניית התוכנית ובהפעלתה יוצר יחסי אמון והעצמה בין הילדים להוריהם .

אטרקציות כגון: ביקור בתא הטיס של מטוס בואינג      707  , בניית רפסודות והשטתן במורד נהר הירדן,  הקמת מחנה אוהלים ביער לביא וחליבת פרות במחלבה של קיבוץ במרכז הארץ הן רק חלק מרשימה ארוכה של חוויות שלעולם לא יישכחו.

אז מי אמר שהורים לא יכולים להפעיל קייטנה?!