ראש ישיבת מצפה יריחו, הרב שבתי סבתו מציג: סדרת – "ותישאני רוח" על פרשיות התורה והמועדים


Vatisaeni - all

ציבור לומדי התורה ואוהדי הפרשנות המקורית והיצירתית לפרשת השבוע, זכו השבוע לברך על הכרך הראשון בסדרת הספרים על התורה והמועדים ותישאני רוח שכתב ראש הישיבה והקריה החינוכית במצפה יריחו, הגאון הרב שבתי סבתו שליט”א.

הרב סבתו, מוכר לרבים בזכות מיזמים תורניים ששינו את הגישה ללימוד הגמרא, בין השאר באמצעות פרויקט הש"ס המוקלט על התלמוד הבבלי, וחוברות תרשימי זרימה על עשרות פרקי גמרא "התלמוד החזותי" שחוללו מהפך בבתי ספר בישראל ובעולם.

כעת, משיק הרב את הכרך הראשון על ספר ’בראשית’ מתוך הסדרה ותישאני רוח, ובו תובנות ורעיונות עומק לפרשיות התורה – שערים נפתחים אל עולם קסום, המתגלה מתוך פשט לשון הכתובים. אורות גנוזים נפתחים ומובילים אותנו בשבילי פרדס הגיונותיה של תורה.

סדרת ותישאני רוח, כתובה בשיטה שנועדה להקל על הלומד, הן בפיסוק המשפטים והן בעיצוב השורות והעימוד. ההגיגים נחצבו באשמורת האחרונה, "כמעט כל המאמרים בספר נכתבו בין 4-6 בבוקר", מגלה הרב. "כשהעולם שקט ודומם, אני מתיישב ומקשיב לפסוקים, שומע אותם לוחשים ובעיקר את מה שהם מסתירים. אינני כופה את עצמי על הטקסט עם תובנות קיימות או פרשנויות קודמות. אני מקשיב ומבטל דעתי בפניהם…". רק באופן הזה, מסביר הרב, מצמיחים הפסוקים תובנות והארות חדשות, המאירים את דברי חז"ל מזוויות לא מוכרות. הרב סבתו פותח עבורנו שערים לרעיונות מקוריים המעוררים מחשבה והשראה.

כאמור, הסדרה ותישאני רוח כוללת 6 כרכים, על חמישה חומשי תורה וכרך נוסף על המועדים. הספר הראשון על חומש בראשית, כבר נמצא על המדפים בחנויות המובחרות, שאר כרכי הסדרה יצאו לאור בע"ה במהלך החודשים הקרובים.