שיגעון האופרה ממשיך


שיגעון האופרה ממשיך מיישוב ליישוב. אחרי שאלפי תושבים בישראל השתתפו בהפקות הקהילתיות של האופרה הישראלית והביאו לידי ביטוי את כישרונותיהם המגוונים, הגיעה תורה של קריית גת.

האופרה "סינדרלה", מאת רוסיני, בתרגום לעברית ובגרסה בימתית מלאה, תועלה פעמיים  ב-27 ו-28 לדצמבר בהיכל התרבות בקריית גת והיא חלק מפרויקט  ארצי מתמשך של אופרות בקהילה ביוזמת האופרה הישראלית, משרד התרבות והספורט במסגרת פרויקט "נותנים במה" ועיריית קריית גת.

בחודשים האחרונים מתקיימות חזרות ותהליך עבודה משותף לצוות מקצועי גדול של האופרה, הכולל סולנים,נגנים, תפאורנים, מלבישים,מנצח, מעבד ועוד  ביחד עם הכוחות האמנותיים החובבים בקריית גת  ובהם: ילדים ממועדון הפועל בקרב אוכלוסיות נזקקות, ילדים עולים מאתיופיה, חבורת הזמר "שירים בגת", להקות מחול מקומיות, חברי עמותת קרן אור (עמותת עיוורים), חבורת זמר של נשים יוצאות בוכרה ועוד.

סולני האופרה המשתתפים הם: יפעת וייסקופ/ נעמה גולדמן (סינדרלה), נמרוד גרינבוים (הנסיך רמירו), יעל לויטה ולימור אילן(האחיות), גבריאל לובנהיים (האימא), יאיר גורן (דנדיני) ואור בן נתן (אלידורו) בבימויה של שירית לי וייס, בניצוחו של איתן שמייסר, שאחראים גם על העיבוד והעריכה של האופרה בתרגום לעברית של דוד זבה בליווי תזמורת סימפונט רעננה.

חנה מוניץ, מנכ"ל האופרה הישראלית על ההפקה הקהילתית:

"מאז הקמתה, לקחה על עצמה האופרה הישראלית תפקיד לא קל, אם גם מהנה, לחשוף ולהנגיש את אמנות האופרה בפני קהל רב ומגוון ככל האפשר. היוזמה המובילה בתחום זה הן ההפקות הקהילתיות".

לימור לבנת, שרת התרבות והספורט: " 'נותנים במה' הוא יוזמה ייחודית, ראשונה מסוגה, שתספק את התנאים הטובים ביותר ליצירת תרבות מקומית ועצמאית בפריפריה. מדובר בפרויקט שגייס את מיטב  הכוחות האמנותיים בישראל לטובת הצמחת הכישרונות המקומיים וליווי של היצירה העצמאית שלהם. שיתוף הפעולה הייחודי בין האופרה הישראלית לקרית גת כבר מניב תוצרים ואני מאמינה שפרויקט מסוג זה יחולל שינוי אמיתי ויגרום לכך שהכישרונות בקרית גת ימצאו את דרכם ומקומם במרכז במת היצירה הישראלית."

"סינדרלה בקרית גת": היכל התרבות של העיר

יום ב' 26.12 בשעה 17:30, יום ג' 27.12 בשעה 20:30

הכניסה חופשית לקהל הרחב