שלום לכם!


זו העיר שלנו…
העיר שעליה נלחמו אבותינו, העיר שהקב"ה הבטיח לעם ישראל, זו שתמיד נשוב אליה בכל דור ודור – כי היא חלק מאיתנו.
השבוע נחגוג את יומה של בירת ישראל, הלוא היא ירושלים. עיר הקודש שמפעמת בעורקיו של העם היהודי, ולאורך כל ההיסטוריה התגלה שוב ושוב הקשר המיוחד שלנו אליה. בה בנינו את בית המקדש, בה רעבנו ללחם, בה שמחנו, בה בכינו, ותמיד קיוינו – לגאולה שלמה. כי גאולה אמיתית תבוא רק משם, לב לבו של העם היהודי.
ולכבוד יום ירושלים אני מתכבדת לפנות את הבמה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהעניק ברכה לבבית ומיוחדת לילדי "אותיות".
בשנה הבאה (ולנצח) בירושלים הבנויה!
שלכם, ליאת

אנחנו מביאים לכם מכתב אישי שנכתב במיוחד עבורכם, הילדים של "אותיות", מאת בנימין נתניהו – ראש ממשלת מדינת ישראל, שחוגגת השבוע את יום ירושלים:

"ילדים יקרים,
אתם בוודאי יודעים שהיום הזה, יום ירושלים, הוא יום מיוחד.

בדיוק כפי שיש לנו, בני האדם, ימי חג, כך גם למדינה שלנו יש ימי חג, כמו יום ירושלים ויום העצמאות שהוא יום ההולדת של מדינת ישראל. לפני 63 שנים קמה מדינת ישראל, לאחר אלפי שנים שלא הייתה לנו מדינה משלנו. בימי חג אלה אנחנו שמחים ומודים על כך שיש לנו מדינה ועיר בירה נפלאה שהיא רק שלנו; מולדת שמדברים בה בשפתנו, עברית; מולדת שלומדים בה את ההיסטוריה שלנו; מולדת שבה יכול כל יהודי מכל העולם להיות אזרח ולהפוך לישראלי – כמוני וכמוכם.
אבל חשוב שכולנו נדע שעלינו לשמור על המדינה שלנו. כולנו– ילדים, מבוגרים, בנים ובנות – חייבים לעזור לה להמשיך לצעוד קדימה, להמשיך להתעצם ולהתקיים. המדינה מבטיחה את העתיד של כולנו ואם אנחנו נעזור למדינה, תעזור היא לנו.

אני רוצה לברך אתכם לרגל יום מיוחד זה. קרוב לוודאי שתצאו גם אתם עם משפחותיכם וחבריכם לחגוג בירושלים. אולי בעיר, אולי בטבע, בנופים המרהיבים של המקומות ההיסטוריים. זוהי בירת ארצנו, וזכרו כי אין לנו ארץ אחרת. מדינתו היא אחת ויחידה, מיוחדת במינה. כל אחת ואחד מכם יכול להשפיע על דמותה, על אופייה ועל עתידה וכולנו רוצים רק בטובתה ובהצלחתה. לכן מוטלת עלינו וגם עליכם, עכשיו כילדים ובהמשך כמבוגרים, החובה לאפשר לירושלים לחגוג את שחרורה עוד הרבה מאוד שנים, ולישראל – עוד הרבה ימי עצמאות ושמחה.
יום ירושלים שמח!