שלום לכם!


שלום לכם!

רובכם שמעתם, מן הסתם, את הדי הגלים שהכה המשט לעזה. לכאורה, משט סיוע תמים לאזור הנתון במצור. למעשה, פרובוקציה לא תמימה כלל וכלל, שנועדה להזיק הן לענייניה הביטחוניים של ישראל הן למעמדה הבין-לאומי. על הספינות היו פעילים באִרגוני טרור, שקיבלו את לוחמי השייטת בנהמות קרב.

מאחורי המשט עמדו מִספר אִרגונים מוסלמיים וגם מדינה אחת שעד לא מזמן נחשבה לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל: תורכיה.

מאז עלייתו של השלטון המוסלמי בראשות ארדואן (בבחירות דמוקרטיות, אגב), משנה תורכיה את פניה האירופיות, החילוניות, הסובלניות והידידותיות. השפעת איראן מגבולה המזרחי וסוריה מן הגבול הדרומי מערערות את מעמדה האסטרטגי של תורכיה כשער לאירופה (ועל כך הרחבנו במדור "מסביב לגלובוס" בגיליונות 14 ו-17) .

תהליך ההתאסלמות שעוברת תורכיה אינו מטריד את ישראל בלבד, כי אם את כלל מדינות המערב. אך לא כן תהליך האנטי-ישראליות שעוברת תורכיה (ומדינות נוספות בעולם). וזאת עליכם לדעת: אנטי-ישראליות היא אנטישמיות בלבוש מודרני. זו אותה שנאת יהודים ישנה שלא פסה מן העולם. אורן זונדר מפליא להסביר את קללת בלעם שהפכה לברכה: "הן עם לבדד ישכון" במדורו המעניין "לכבוד שבת", ותמר הירדני פוצחת במדור חדש ומרתק על השמות שמאחורי האתרים הידועים בארץ (מומלץ גם לארדואן ולשאר שונאי ישראל, המנסים לטעון כאילו כבשנו את האדמה מידי הפלשתינים, ואין לנו קשר לארץ הזו).

בכל דור ודור קם לעם היהודי אויב חדש, והקדוש-ברוך הוא מצילנו מידו. נתפלל ל-ה' שישמור עלינו בארצנו, ויקרב את הגאולה.

להתראותיות,

לירון

הנה זה בא: תחרות הכתבים הצעירים של "אותיות" נפתחה! דפדפו לעמוד 32

מערכת "אותיות" מאחלת חופשה נעימה לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים