שלום לכם!


סוף-סוף-סוף-סוף…
חופש!
אתם יודעים, אנשים מבוגרים שוכחים לפעמים עד כמה החופש הגדול משמעותי בשבילנו. לא בקטע של מנוחה מהלימודים, וגם לא בקטע של כיף, אלא בקטע אחר לגמרי: החיים שלנו, כך נדמה, ממש מתחלקים בין מה שלפני החופש הגדול (כשהיינו בכיתה הקודמת) לבין מה שאחריו (בכיתה שאנחנו עולים אליה). והחופש עצמו? הוא הפסקה ארוכה מאוד בין שתי תקופות החיים האלו, הפסקה שמתחילה בהתרגשות ובהקלה עצומה ("סוף סוף חופש!") ובהמשך הופכת לשעמום, ולציפייה – ציפייה אל הלא נודע שעומד להתחיל בשנה הבאה.
החופש הגדול הוא בעצם הדרך שלנו להפריד בין מה שהיה בשנה שעברה לבין השנה הבאה. אחרי שהופכים למבוגרים, השנים נעשות קצת דומות זו לזו, אבל אין ספק שכשאנו ילדים, כל שנה חדשה ומפתיעה יותר מקודמתה. החופש הגדול הוא לא סתם חופש. הוא משהו שבא (אחרי שמחכים לו המון זמן…) ואומר לנו בפרצוף: "הנה! גדלתם בעוד שנה! כל הכבוד! אז עכשיו, רגע לפני שתתחילו שנה חדשה במקום בוגר יותר, בואו נחגוג את זה בחודשיים שלמים של קיץ ושל כיף…"
אז פינקנו אתכם הפעם בגיליון שכולו חטיף קיצי וטעים. יש לנו כתבה על במבה וכתבה על הכנת סנדוויצ'ים, יש לנו מדור הופכים ת'מקרר ומדור מארבע כנפות תבל, ובגיליונות הבאים נמשיך ונפתיע אתכם בכתבות וסיפורים המתאימים לחופש הגדול: עם דגש על הכיף, על החמימות ועל מה שטוב ללב.
שתהיה לכם שבת שלום – וחופש נעים!
שלכם,
ליאת