שלום לכם!


שלום לכם,

השבוע נציין את יום השואה. בבתי הספר יהיו טקסים וברחבי הארץ תישמע צפירה וידליקו נרות זיכרון. לקראת מועד זה אני רוצה לספר לכם על מישהו שאני מכירה. קוראים לו אדי. אדי לא נולד בארץ, הוא נולד בעיר ורשה שבפולין לפני 83 שנים. כשהוא היה בכיתה ה', בערך בגיל שלכם, פרצה מלחמת העולם השנייה, שבה נהרגו שישה מיליון יהודים, או כמו שאנחנו מכנים אותה – השואה. אדי חווה את מאורעות המלחמה הנוראה הזו בדרכים לא קלות: הוא נאלץ להיפרד ממשפחתו, להידמות לילד נוצרי ואף נאלץ להצטרף לחיילים רוסים (שנלחמו נגד הגרמנים). לאדי יש המון סיפורים על השואה ועל הילדות שלו, אבל הוא לא איש עצוב ומסכן, אם דמיינתם אותו ככה. הוא איש מצחיק, חברותי וחכם מאוד, ולמרות שהיתה לו ילדות לא קלה, הוא בחר להמשיך את חייו ולעסוק בכתיבה, בקולנוע ובתחביב מיוחד של נהיגת מרוצים.

רבים מניצולי השואה שחיים בקרבנו בחרו לעלות לארץ ולהקים משפחות לתפארת, וזו ההוכחה הברורה ביותר שעם ישראל ממשיך להתקיים ולפרוח למרות הקשיים שפקדו אותו. הניצולים הולכים ומתמעטים מיום ליום, וחובה עלינו להמשיך לזכור ולספר את מה שארע, כי יש כיום בעולם אנטישמים (אנשים שונאי יהודים) שמשקרים ואומרים כי השואה לא הייתה מעולם.

בגיליון תוכלו לקרוא על יוצר קומיקס שעוסק בשואה ועל מסע לפולין שערך כתבנו אביתר גילאי, תגלו מיהו אוסקר שינדלר ותוזמנו לקרוא פרק מתוך סיפור לא גמור. ואם תרצו לשמוע עוד קצת על אדי – תוכלו לפגוש אותו במדור ראשית קריאה.

בהמשך הגיליון מחכה לכם גם מדור חדש של מדע! אתם מוזמנים להצטרף למעבדה של מרגריטה ולעשות ניסויים מדעיים במיוחד…

קריאה נעימה,

פנינה