"קריקטוריסט וקיבוצניק"-תערוכה לזכרו של שמוליק כץ ז"ל


המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון יציג את התערוכה "שמואל כץ- קריקטוריסט וקיבוצניק", כמחווה לשנת המאה לתנועה הקיבוצית ולזכרו של שמוליק כץ ז"ל.

התערוכה תפתח ביום ה'  11.5.2010 באירוע לזכרו, ותציג את ההווי הקיבוצי לאורך השנים בעיניו של קריקטוריסט חבר קיבוץ.

אוצרי התערוכה: הילה זהבי ואביהו אגוזי

לפני כחודש הלך לעולמו שמואל כץ ובכך הפכה תערוכה זו לתערוכה לזכרו .לאחר עיון בקריקטורות שפורסמו במהלך השנים נבחרו הקריקטורות של שמוליק כץ, שליווה במשך שישים שנה, בקריקטורות את קיבוצו – קיבוץ געתון מיום ההקמה ועד יום מותו.

מוסיפה גלית גאון, מנהלת המוזיאון:

"פתיחת התערוכה 'קריקטוריסט וקיבוצניק' ללא שמוליק הפכה מחגיגת מחווה למרחב של זיכרון – שכולו מורכב מאושר, שמחה, עשייה אין סופית, הומור, ציניות בריאה, וכמובן קו נהדר, אור ופשטות מדוייקת. במכחולו אסף שמוליק לדף אחד – את כל מה שאנחנו. אנשים ומקום, אור וצבע, אופי ושפה. אנחנו, תמיד נראים דרכו כפי שהיינו רוצים לזכור אותנו – צברים. הצעיר הותיק ביותר בין היוצרים במוזיאון, אנחנו מודים על הזכות שהייתה לנו להציג את עבודותיך , ומקווים להמשיך בכך גם בעתיד."

הקריקטורות והאיורים של כץ  פורסמו בעיתונות הקיבוצית ובעיתונים היומיים 'על המשמר', 'מעריב' ובשבועון 'משמר לילדים'. שמוליק אייר ספרי ילדים, ביניהם את שמונת הספרים הראשונים בסדרת 'חסמב"ה' של יגאל מוסינזון, ספריה של לאה גולדברג- 'דירה להשכיר' ועוד. הוא גם הקפיד לפרסם קריקטורה שלו בעלון הקיבוץ ובשבועון 'ידיעות הקיבוץ'.

התערוכה מציגה קריקטורות המוצגות זוגות זוגות על פי מונחים ומושגים מהווי החיים בקיבוץ של אז וכיום אותם כתב וערך רוביק רוזנטל, יוצא קיבוץ נחשון שעבד עם שמוליק כץ בעיתונים 'על המשמר' ו'מעריב': חדר האוכל, אסיפת החברים, שעת אהבה  ועוד…וחושפת את התמורות שחלו בקיבוץ.

את התערוכה ילווה קטלוג ובו מאמרים של דן אלמגור, מישל קישקה, ארנון אבני, צילומים של שמוליק כץ בגעתון, ושישה עמודים נדירים מאלבום קפריסין ההיסטורי.

הקטלוג הופק באדיבות קרן חבצלת, התנועה הקיבוצית וקיבוץ געתון.

פתיחה: 11.5.2010 בשעה 18:00

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון

שעות פתיחה : ימים ב',ד',ו',ש' 10:00 עד 13:00

ויצמן 61 חולון, 03-6521849

ימים ג', ה' 17:00 עד 20:00

מחיר כרטיס:10 ₪

www.cartoon.org.il