תיאטרון חיפה – חוה"מ פסח 16.4.14 – 18.4.14


תיאטרון חיפה יפתח את פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-24 להצגות ילדים עם מחזה מקורי בחרוזים עפ"י ספר הילדים של חנוך לוין

"מסע הדוד מקס"

הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית

תיאטרון רחוב של מיטב המופעים מחו"ל ומהארץ הפתוחים לקהל הרחב

רפרטואר מגוון של הצגות אורחות

חוה"מ פסח 16.4.14 – 18.4.14

במתחם התיאטרון העירוני חיפה

במתחם האודיטוריום במרכז הכרמל

במתחם העיר התחתית

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-24 אותו מפיק תיאטרון חיפה יתקיים בחוה"מ פסח מה-16.4.14 עד 18.4.14.את הפסטיבל תפתח ההצגה "מסע הדוד מקס", מחזה מקורי בחרוזים עפ"י ספר הילדים של חנוך לוין, יועלו הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית, תיאטרון רחוב של מיטב המופעים מחו"ל ומהארץ שיהיו פתוחים לקהל הרחב ורפרטואר מגוון של הצגות אורחות.

ובעקבות ההצלחה של הפסטיבל בשנת 2013 ועקב הגידול ב-100% לביקוש כרטיסים, יתקיים הפסטיבל מלבד במתחם תיאטרון חיפה, גם במתחם האודיטוריום במרכז הכרמל שכולל את האולמות רפופורט, בית הכט והסינמטק ,גם במתחם העיר התחתית ולראשונה ארוע מיוחד בגן החיות "קרנבל החיות", קונצרט מיוחד בהשתתפות נגני הסימפונית חיפה ושחקני תלמידי בי"ס רעות לאמנויות.

הפסטיבל  שזו שנתו ה-24 הפך במרוצת השנים לפסטיבל הצגות הילדים המרכזי והחשוב ביותר בארץ והוא יצר שינוי בתפיסה לגבי הצגות ילדים.

פסטיבל  חיפה הבינלאומי להצגות ילדים הינו הפסטיבל הבינלאומי היחיד בארץ, המושך אליו מידי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ ומספק חווייה תרבותית לכל המשפחה, חווייה המעשירה את הדמיון ומחזקת את המודעות לעולם התיאטרון.

היות וחיפה הינה עיר רב- תרבותית הפסטיבל שם דגש  על קיום הצגות שיפנו לתרבויות השונות והמגוונות של  האוכלוסייה.

תקציב הפסטיבל הינו 3 מליון ₪, מתוכם מליון ו-700,000 ₪ הינם מימון עריית חיפה אשר תומכת לאורך כל השנים בפסטיבל חשוב זה וכ-500,000 ₪ במימון משרד התרבות.

בפסטיבל יתקיימו כ-200 אירועים שיכללו חוץ מההצגה הפותחת ומהצגות התחרות, מופעי תיאטרון רחוב משש מדינות בעולם: צרפת, ספרד, איטליה הולנד ואנגליה אשר יופיעו לראשונה בישראל. כמו כן, יתקיימו מבחר מופעי תיאטרון רחוב של מיטב האמנים הישראליים שזהו תחום התמחותם. כל מופעי תיאטרון הרחוב יהיו פתוחים לקהל הרחב בניהול האמנותי של קבוצת התיאטרון "אורתו-דה" – ינון צפריר ואבי גיבסון בראל.

כמו כן, יועלו מגוון של הצגות אורחות לקבוצות גיל שונות החל מפעוטות ועד נוער.

הצגת הדגל – מסע הדוד מקס – תיאטרון חיפה

את הפסטיבל תפתח יצירת המופת של ספר הילדים "מסע הדוד מקס" מאת המחזאי חנוך לוין שזכה השנה לעיבוד בימתי חדש של רן בכור ועידו קרן והפך למחזה בחרוזים  לכל המשפחה המעוטר בלחנים מקוריים מאת יוני רכטר בבימויו של רן בכור ובהשתתפותם של הילה שלו, אלדד פריבס, דני לשמן, נדיה קוצ'ר, רוית יעקב, נטלי אליעזרוב, יוגב יפת, דרור אהבה רומם, ירדן לויתן.

     תלבושות: אולה שבצוב  תאורה: יאיר ורדי, חני ורדי  תנועה: רויטל גוטשלק  

     ניהול מוזיקלי ועיבודים: איתמר גרוס הדרכה קולית: חדווה מלר  עריכה לשונית: מולי מלצר

העלילה מספרת על הרפתקאותיו המופלאות של הדוד מקס , הילד הנצחי שיוצא לפגוש את העולם ונודד בדרכים להציל ממלכה ומוצא את אביו.

מקס מדלג בין שווקים צבעוניים וגדודים של חיילים, בין קיסרים, מלכים ודרקונים, בין החיים לבין הקרקס ובדרך מגלה דברים מפתיעים על עצמו, על החיים ועל המקור למלחמות בעולם.

במקום הוד והדר מלכות, מקס פוגש חורבן ומלחמה ובמקום מנהיגים מעוררי הערצה מתגלות דמויות מעוררות יראה ופחד כאשר הן בעצם עלובות וקטנות.

הקיסר כרשינא הענק שסובל מרגשי נחיתות פוחד מכהן המלכות, כהן המלכות האיום שאינו כלל שש אלי קרב, מגדל תרנגולות ומי שאחראי למלחמות הוא הדרקון צמא הדם. אבל הדרקון הוא בעצם צפרדע. שמופיעה בקרקס. מנהל הקרקס השולח את הצפרדע בדמות דרקון, הינו אביו האובד של מקס.

לספר הילדים "מסע הדוד מקס" היו שתי גרסאות. גרסה ראשונה פורסמה בשנת 1982 וגרסה שניה ראתה אור באיורים חדשים של הילה חבקין  בשנת 1999.

מגיל 5 ומעלה

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 15:00, 17:30 – במה ראשית תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 70 –150 ₪

 

הצגות התחרות:

למשל שועל –  FOX TALE

מי מתגעגע לשאולי השועל?

שאולי הורחק מהיער על ידי המלכה הלביאה. כעבור שנה חבריו הטובים צבי הצב, חסיה החסידה ומלי הנמלה יוצאים למסע להשבתו הביתה.

רביעיית החברים היו בעברם שכנים ביער שחיו בשלום ואהבו לצחוק ולהשתעשע. עד לאותו יום בו מודיעה המלכה על רצונה לחסל את היער ובמקומו להקים פארק שעשועים. לחיות היא מציעה רעיון מהפכני: לעבור לדירות מפנקות ולזכות בחיים נוחים.

שאולי מתנגד לרעיון ומזהיר את חבריו אך הם מוכנים לוותר על היער לטובת הנוחות והקדמה וכך החבורה מתפרקת. החיות עוברות למגדל הדירות ושאולי שנשאר נאמן לדעותיו, ממשיך לגור ביער ומנסה לסכל את תכניות המלכה. הוא מבקש לשכנע את חבריו שהיער הוא ביתם והטבע הוא מקומם אך לשווא.

המלכה מתגלה כמי שהבטיחה ולא קיימה, היא מנסה להתעשר מהחיות והן מצידן מאבדות את שמחת החיים ומבינות ששאולי צדק: הייה אתה ואל תנסה להיות מי שאתה לא, שמח בחלקך ושמור על מה שניתן לך.

בסופו של המסע מבינים כולם את חשיבות החברות היחד והשייכות למקום.

מחזה ושירים: חמוטל בן זאב עפ"י סיפור של יאקי מחרז במאי: נדב אסולין

מוזיקה: דורי בן זאב תפאורה: טל ארביב תלבושות: מאור צבר תנועה: יעקב תמרי

שחקנים: גיל קפטן, פלורנס בלוך, אביגיל ערמון לוי, נדב אסולין

לגילאי 4-10

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:00, 16:00, 17:30 – אולם רפופורט, מרכז הכרמל

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 15:30, 17:30 – אולם רפופורט, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

נובח על הירח – Barking at the Moon

קפטן הוא כלב זקן,  שנזרק לחצר האחורית  על ידי בעליו עם סיום תפקידו במשטרה. מהמלונה שלו הוא משקיף על חיי שאר ההולכים על ארבע שגרים באותה שכונה.

שפיץ – כלב רחוב, מעורב, שורד אמיתי וחכם, מגיע לשכונה. קפטן – כלב משטרה בדימוס, זקן, שמנסה לשמור על הסדר. מתי – כלב תחרויות, יפה, אתלט, מרשים ולא חכם, שעסוק בטיפוח והאימונים. בוקסי – הבריון של השכונה, אלים וחזק. וחשובה מכולם, ליידי – כלבה יפיפייה, עצובה, מחפשת את גוריה שנמסרו לאימוץ הופעתו של   שפיץ  בחצר – כלב רחוב ללא בית וחברים.. וללא משפחה. משנה את חייהם של כל השאר…הוא נועז, בעל חוכמת רחוב, ושורד  אמיתי  שלא נכנע בקלות.. העניינים מסתבכים כשהוא מתאהב בליידי כלבת פודל. שלא מכבר המליטה.   בהנהגתו  של שפיץ הם יוצאים למסע חיפוש אחרי הגורים שנמסרו לאימוץ הם נתפסים ונזרקים למכלאה.  האם יצאו משם? האם שפיץ יזכה סוף סוף למשפחה עליה חלם

זהו סיפור על חבורת שורדים, בעלת דעות קדומות, פחדים ומעמדות, שאל תוכה פורץ חבר חדש שטורף את הקלפים ומחייב את החבורה כולה לבחון את עצמה מחדש. והאהבה מנצחת.

כתיבה ובימוי : עופר שפריר מוסיקה : ליאורה שלזינגר עיבודים : אורי שלזינגר תלבושות : לירון מינקין  תפאורה: בתיה סגל  מיכאל פיק תאורה: זיו ולושי

שחקנים: אסף שגב, עדי אייזנמן, מאיר טולדנו, מאיה בוכובסקי  /  אנאל בלומנטל, גיא ברכה

לגילאי 4-10

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 14:30, 16:00 – במה 2, תיאטרון חיפה

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 14:30, 16:00 – במה 2, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

 

 

הגמדים מתחת לשמיכות- The Dwarfs Under the Blanket

אורי, ילד להורים גרושים סגור ומופנם, מתעורר בוקר אחד מוקדם מאוד כי חלם שגנבו לו את הצעצוע שהכי יקר לו בעולם. הוא ניגש לאביו ומנסה להעיר אותו. כשאורי מושך בכעס את השמיכות בניסיון להעיר כבר את האבא הישנוני, הוא מגלה לתדהמתו שאבא שלו פשוט נעלם לתוך עולם הגמדים שמתחת לשמיכות. אורי יוצא למסע מופלא מלא במכשולים ומשימות כדי למצוא את אביו.במסעו המוזר והקסום במערות החשוכות הוא פוגש את הגמדים המסכנים אלעזר העקשן, אפרים הביישן, לילי התינקת ואת הגמד אדון דופנשמירץ האומלל הראשי.הוא מגלה שהגמדים גונבים לו צעצועים בלילות, חיים בחושך וממש סובלים שם ומחליט לסייע להם לברוח ולהגיע למפה שתראה להם את הדרך לאבא. יחד הם יוצאים להרפתקה הגדולה מכולם: הרפתקה שמכריחה אותם לומר את כל מה שהם מרגישים ואת כל מה שבליבם.

זהו סיפור מסע מרתק ומצחיק של ילד ההולך ונפתח לסביבה, חושף את מצוקותיו ותוך כדי כך סולל לעצמו נתיבים של תקשורת טובה, ביטוי עצמי, העלאת רגשות וערך עצמי, סיפור על הקסם של הדיאלוג, הבנת העצמי והזולת ומתוך כך, חיים טובים ומאושרים יותר.

מחזאי: צדוק צמח, במאית: מאיה האן, מוסיקאי: חי מאירזאדה, תפאורה: הדס זרח, תאורה: אלי אשכנזי

משתתפים: אדי קבטנר, גיא גורביץ', גלי אשכנזי, הראל מוראד, יובל שלומוביץ

לגילאי: 4-10

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:00, 12:00, 14:00, 16:30 ביתנו עליון, מתנ"ס הדר

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:00, 12:00, 14:00, 16:30 – ביתנו עליון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

יואל אמר – “Yoel Said”

דמיונות ומנגינות בהשראת הספר "בפברואר כדאי לקנות פילים" מאת יואל הופמן

המופע "יואל אמר" נולד מן המפגש עם ספרו של יואל הופמן "בפברואר כדאי לקנות פילים". הופמן מוכר יותר כסופר למבוגרים, "בפברואר כדאי לקנות פילים" הוא ספר הילדים היחיד שכתב. הספר הוא בעצם רשימה של 126 דברים ש"מורים אינם מספרים". למשל: "שיש מפלצת שבולעת את עצמה", "שיש חור בתוך השמיים", "שהשמש עולה מליון שקלים", "שאפשר ליישר זנב," או "לפתוח חלון וכל הקור ייצא מהדירה"…

יואל אמר שאפשר לשתות צליל של פעמונים ולראות איך נראים כשישנים. יואל אמר כל כך הרבה דברים ורונית מחכה לו שיבוא. אבל במקומו מופיע סיימון, היישר מאוסטרליה, עם קונטרבס וחצוצרה. סיימון ורונית יוצאים ביחד למסע מוסיקלי שבו הם פוגשים הרים מדברים, מטוסים שדוגרים על ביצים, נוכלים שזוממים למכור את השמש ומפלצות לא טעימות… לאט לאט הם הופכים לחברים אבל הם לא שוכחים את יואל שממנו הכל התחיל.

על הבמה רונית בתפקיד רונית וסיימון בתפקיד סיימון  שרים ומנגנים בקונטרבס, גיטרות, כלי נשיפה וצעצועים. וישנו גם שותף שלישי דמיוני ובלתי נראה אך נוכח מאוד – הוא יואל. והרי ממנו הכל התחיל…

כתיבה ולחנים: רונית קנו שירה נגינה ומשחק: סיימון סטאר ורונית קנו בימוי: מרית בן ישראל עיצוב : טיאה לוי תאורה: עומר שיזף, יעוץ: נעמי יואלי הפקה: תיאטרון הקרון

מגיל 5, לכל המשפחה

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 15:00, 17:00 – סינמטק חיפה, מרכז הכרמל

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 15:00, 16:30 – סינמטק חיפה, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

סוף התחלה וחתולה.  An End. A start. A cat – עמותת "ניחותא"

מחזה מוסיקלי מקורי בהשראת אגדת "נגני העיר ברמן" של האחים גרים

החמור הזקן כבר לא יכול לסחוב. התרנגול כבר לא מתעורר בזמן. בעל החווה לא מוצא בהם יותר תועלת. מי שאין בו יותר תועלת נפטרים ממנו, כך הוא אומר. שני החברים הקשישים מחליטים לעזוב לפני שיהיה מאוחר מידי. הם משאירים מאחור את החווה שבה חיו כל חייהם ויוצאים לדרך חדשה.  לעשות את הדבר היחיד שעוד נותר להם – לשיר.

בדרך מצטרף אליהם כלב זקן שלא מצליח לצוד ויחד הם מקימים להקה. להקה של זמרים זקנים . הם הולכים לחפש להם מקום שבו ירצו בהם. מקום שבו אין אדונים ואין חוות. מקום שבו יש להם מקום.

הם יעברו הרפתקאות, יתווכחו, יצחקו, יריבו, יעירו לחיים אהבות ישנות ויגלו  שגם אם הרגליים כבר לא משהו, כל עוד הגרון יכול לשיר, הכל עוד יכול לקרות..

מחזה מוסיקלי מקורי, בהשראת אגדת "נגני העיר ברמן" של האחים גרים.

מאת: אלדד כהן וירדן בר-כוכבא הלפרין בימוי – ירדן בר כוכבא הלפרין מוסיקה ושירים מקוריים – דידי שחר עיבודים: טל בלכרוביץ' ודידי שחר ניהול מוסיקלי – טל בלכרוביץ'  הדרכה קולית: ענבל סמדר תאורה: יניר ליברמן עיצוב תלבושות: שירה וייז , עיצוב תפאורה: מיכל ענבר, עיצוב תאורה: יניר ליברמן הפקה : "ניחותא".

משתתפים: ישראל גוריון נירה רבינוביץ' רוברטו פולק, הוגו ירדן

גילאים – 3-9

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:30, 16:00, 18:00 – במה 3, תיאטרון חיפה

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 13:00, 16:00, 18:00 – במה 3, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

תיאטרון רחוב באוויר הפתוח- כניסה חופשית

14 פרויקטים איכותיים מ – 6 מדינות, ביניהם קבוצות תאטרון הרחוב הטובות בעולם, ייצרו יחד חוויה עשירה בצבע, צליל, הומור סוחף ופיוט רך, תחת כיפת השמיים הכחולים של העיר חיפה. פרויקטים מגוונים מהולנד, צרפת, ספרד, איטליה, אנגליה וכמובן ישראל יעניקו שלושה ימים מסעירים של צחוק ופליאה – חינם אין כסף ב"גנו של בנימין רוטשילד".

  חו"ל

חלומה של אריקה – Le reve d'Erica – קבוצת Bivouac Cie  מצרפת

כמו ב"אליס בארץ הפלאות" , הילדה אריקה בוחנת את מחשבותיה ורצונותיה, בתוך עולם בלתי רגיל .היא מגלה את האפשרי שבבלתי אפשרי, את הבלתי צפוי שבצפוי ולומדת איך להיות חופשייה . דמויות מסוגננות פנטסטיות שהיא פוגשת, שירה ומוסיקה חיה ומקורית, צ'לו עמוק וסוס קרוסלה אציל, עוזרים לאריקה בדרך, כמו גם, מוט סיני, חבלים תלויים , שיווי משקל ואקרובאטיקה שהופכים את המסע שלה לסיפור מופלא ופיוטי .

בימוי ותפאורה: :Maryka Lissardyנגינה חיה: Erwan Leguen, שירה: Pauline Larivière

שחקנים: Erica: Julie Jourdes (physical comedian)

Icare: Maureen Brown (comedian, flying roap)

Cifer: Cristobal Pereira Ber (comedian, balances, acrobaties).

Shoemaker: Benjamin Lissardy (comedian, chinese pole)

משך המופע:  30 דקות

 

מלון קראב – Hotel Crab – קבוצת Trukitrek מספרד

בליל קיץ מסתורי בעיירת נמל רחוקה שוכן לו מלון קטן ליד הים. אורחיו ומשרתיו הזעירים לא חולמים  שחייהם באלה הימים ישתנו לחלוטין!!!

הצגה עטורת פרסים מקסימה מספרד,ללא מילים, אשר המתכתבת עם עולם הקרקס והתיאטרון האילם….

יוצרים: Josep Piris & Lu Pulici, משתתפים: Magda Mañè, Kiko Lozano, Josep Piris, Lu Pulici

משך המופע:  50 דקות

 

פרחים בקנה – A flower in the rifle – קבוצת Qualite Street מצרפת

קצין בלתי מרוסן והעוזר הקטסטרופלי שלו, מתאמנים לקראת טקס בו הם מחויבים לשיר ולהופיע בפעם הראשונה בחייהם, ותוך כדי כך מנסים לפענח מהם הקודים ההתנהגותיים המצופים מהם. מערכת יחסים מצחיקה בין שולט לנשלט, מובאת כולה בצלילים ובמקצבים בלבד, המוקלטים בצורה חי  בקופסא מיוחדת,  ועושה את כל הדרך מתרועת החצוצרה וכובע המצחייה אל צלילי הבוסה נובה תמימות ומשחק נוסטלגי כובש בסגנונו האנרגטי והסוחף של לואי דה פינס .

Pierre BONNAUD et Gildas PUGETשחקנים
משך המופע:  50 דקות

 

  מהולנדTeatro Pavana קבוצת  Giraffe

הג'ירפות

הענפים חורקים, העלים מרשרשים, יש רעשים בשיחים … פתאום יש ג'ירפות ענקיות ממש מולכם! באצילות ובשלווה, הם צועדים. מכופפות את הצוואר האלגנטי שלהם מהעת לעת על מנת לכרסם עוד עלה, או כדי לברך את אחד מהצופים. הג'ירפות הן ידידותיות ושוחרות שלום, אבל היזהרו! תזכרו שהם חיות בר …

יוצרת  Judith Melief

שחקנים: Judith Melief, Jasper van Luik, Francien Hagenaars

משך המופע:  35 דקות

המספרה של קרלוני – Nuova Barbiera Carloni – קבוצת Teatro Necessario מאיטליה

במה, שלושה ספרים/ מוזיקאים שאפתנים, הם מבחינים במספרה ישנה ומחליטים להחזיר אותה לגדולתה ולפתור כל בעיה עם פנטזיה. הספרים מתהדרים בכישרון המוזיקלי שלהם ובמחוות והלקוחות יוצאים עם טעם של עוד מהמספרה.

משך המופע:  55 דקות

 

צבעים – Colors – קבוצת Teatro Pavana מהולנד

פרפרים מרהיבים בשלל צבעים, שוטפים את הרחוב בחגיגה מתפרצת של צבע שאין לעמוד בפניה! הם נעים בתנועה מהפנטת, במחול מכשף, מסחררים את העין ביופיים, ולוקחים אותנו לעולם פנטסטי של יצורים פלאיים ומלאי קסם .

יוצרת  Judith Melief

שחקנים: Judith Melief, Jasper van Luik, Francien Hagenaars

משך המופע:  35 דקות

ציפורים דה לוקס Les Oiseaux de lux – קבוצת NWSI מאנגליה

שלוש ציפורים ענקיות ורוכביהן הגיעו אלינו מכוכב אחר ! סקרניות, חטטניות, חצופות ומצחיקות הן מנסות להבין את העולם החדש שאליו נקלעו . תוך כדי כך הן מקימות מהומה, הופכות את הסדרים ויותר מהכול – מנסות ליצור חברים חדשים .

יוצר : Paul Miskin

שחקנים: : Nicola rose Nil Alevrioyannis James Webb

משך המופע:  30 דקות

 

תיאטרון רחוב באויר הפתוח – ישראל – כניסה חופשית

דון ז'ואן ואשתו – פסל חי מבית היוצר של קבוצת פמיליה פנטסטיק

אחה"צ של פורענות דון ז'ואן המקסים ושובה הלב שאי אפשר לעמוד בפניו ואחת מנשותיו המסורה והנאמנה החליטו לקיים ביניהם משחק שח-מט כדי לקבוע סופית מיהו המין החזק? מאחר שהמנצח יזכה באהבה אינסופית וייכנס לדפי ההיסטוריה של המין האנושי.

עיצוב: אמיליה כהן ומריאלה פיבניקה יוצרים ושחקנים: אמיליה כהן ,יובל כהן

הכורסא –    ARM CHAIR – פסל חי של קבוצת פמיליה פנטסטיק – FAMILIA FANTASTIC

 

יום בחייה של כורסא  אנושית ביתית נוחה ומרווחת אשר מוצאת את עצמה מחוץ לבית בעולם בני האדם, בסביבה חדשה וירוקה.

יוצרים: אמיליה ויובל כהן – פמיליה פנטסטיק.  עיצוב: אמיליה כהן

משך המופע:  40 דקות

הכל יכול לקרות – ג'רום ארוש – EVERY THING CAN HAPPEN –:  Jerome Arous

הצגה על מוכר עיתונים פשוט, שמזמין את הקהל לחגיגה בחצר האחורית. מתוך סלסילת בגדים עזובים, הוא מוצא עולם שלם ומופלא. מבגד לבגד הוא נכנס לתוך מגוון דמויות קומיות. מהר מאוד מוצא את עצמו בתור סיטואציות מפתיעות…

מר j "" הוא דמות של ליצן שנבנתה לאחר שנים רבות של עבודה בתיאטרון רחוב. הדמות הבסיסית מכילה את כל הדמויות שבהצגה.

יוצר ומבצע – ג'רום ארוש במאית – מירי יפת  עיצוב ותלבושות- דויד בראשי- דוש  מוזיקה – ניר טייב

משך המופע :30 דקות

 

המסע אל הצליל הקסום – תיאטרון החלום

סיפור מסע גדול של ילד קטן אל מעבר למלכות השלג.

כשאמא של שמשון שרה נדמה שאפשר לעוף עם הצליל הקסום שלה אבל..לא רחוק, ביער, גרה מכשפה, קנאית ומפחידה. כל מה שטוב היא רוצה לעצמה. היא חושבת שכך יאהבו אותה! ערב אחד המכשפה גנבה את הצליל הקסום! כרוח סערה יוצא שמשון למסעו:דרך נהר שוצף, מעבר למלכות השלג, ומאותגר ע"י דרקון שאיבד את הסיבה להיות, הוא מגיע לביתה של המכשפה

התפאורה עוברת טרנספורמציה הממחישה את הדרך אותה עושה הגיבור, ומביאה ביטוי חזותי לארבעת האלמנטים: אדמה, מיים, אש ואויר. בהצגה משתתפים שחקנים, בובות , תיאטרון צלליות ומסיכות.

בהשראת הסיפור:תיבת הצלילים מאת מירי פארי ,עיבוד לבמה  ועיצוב: הלית (דישה) כץ, אילת שדמון , בימוי והנחיה אמנותית : אביטל דבורי , דרמטורגיה: מאשה נמירובסקי

משחק והפעלה: אילת שדמון וגילי עברי.

משך ההצגה 45 דקות

מיועד לגילאי 3-10

 

המעבדה – מרכז שלומי לתיאטרון אלטרנטיבי-בכורה

מעבדת תאטרון אינטימית לכל המשפחה, אשר מרחיבה את הסקרנות הטבעית ותשומת הלב לעולם של קול, אור,תנועה, קסם וחושים.

המעבדה תפעיל תחנות מיפגש מגוונות של מישחק באור קול  תנועה,מוסיקה וסקרנותם הטבעית של הילדים, כדי ליצור מתחם המרחיב את הנפש  ויוצר חוויה רגשית רב חושית. משתתפי המעבדה הם שחקנים ואמנים בשילוב עם אנשי חינוך מדע ומחקר מבית היוצר של מרכז שלומי לתאטרון אלטרנטיבי.

מלכת האמבטיה – Bath queen

"מלכת האמבטיה" הססגונית  נחתה מתוך עולם הקומיקס אל הרחוב הסואן.בועותיה קפאו והיא גם כן . האם תשתלב בעולמנו? או שמה תפלס את דרכה חזרה לעולם הגרפי ממנו הגיחה?…

יוצרת ושחקנית : אודליה ליברמן    odelia liberman

 

קוביזיצ – אנסמבל זיצ- בכורה

חבורת דמויות זיציות [ סוג של ליצן מודרני ] מגיעות לשיעור אקרובטיקה על קובית ברזל. את השיעור מעבירה מדריכה חסונה קשוחה ואכזרית מעט . הדמויות מנסות ככל יכולתן לענות על צפיותיה הגבוהות של המדריכה אבל נכשלות באופן טוטאלי , סוג יחסים זה בין המדריכה לדמויות השבריריות מייצר רגעים קומיים ומצחיקים . את המופע מלווה מוסיקת אקורדיון צרפתית מלאת קסם .

יצירה ובימוי : משה מלכא שחקנים/יות : תמר [ תתי ] הלפרין , הדר בחוכמה , הדס אייל , טרזה אגרונוב , יואל רון   , ענבל קדרון , אנה קליינר , דנה  , מעיין בר נור .

משך המופע: 20 דקות

 

הצגות אורחות

"YouMake ReMake ילדים" – להקת המחול רננה רז

מופע רב-תחומי לילדים, ראשון ויחיד מסוגו בעולם המורכב מתגובות מבוימות לקטעי יוטיוב ומפגיש בין עולם המדיה הדיגיטלית ועולם הבמה.
על הבמה מוקרנים סרטוני יוטיוב- מעולמם של הילדים, האמנים על הבמה מגיבים לסרטונים, מקיימים איתם דיאלוג ומעניקים להם פרשנות חדשה. כך נוצרת תגובת שרשרת של קטעים ותגובות – רצף מצחיק, מופלא וייחודי שמתחיל ביוטיוב ובאמצעות תנועה, מוזיקה והרבה דמיון מפליג למחוזות חדשים. המופע מעניק הצצה מבוקרת לשפע התכנים ביוטיוב (בצורה מדודה ומותאמת לילדים) ו"פותח" את הדימויים השטוחים לכדי עולם עשיר ויצירתי, הילדים מגלים דרך נוספת להתבוננות באותם תכנים – אקטיבית, יצירתית וחיה ומציע חוויה מערבת ושיתופית.

יוצרת המופע: רננה רז, מוזיקה מקורית: אור מורן, הפקה מוזיקלית: זיו מורן, הקרנות וידאו: רימוניניו בע"מ, משתתפים: רננה רז, עופר עמרם, מיכל אלמוגי שלמון/שני בן חיים, טלי פרץ לאור/ענבר נמירובסקי

גילאי 3-10

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:30 – אולם רפופורט, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

איתמר פוגש ארנב –  Itamar Meets a Rabbit– אופרה לילדים של האנסמבל הקולי הישראלי – The Israeli Vocal Ensemble

ספר הילדים של דוד גרוסמן "איתמר פוגש ארנב" זכה ללבוש מוסיקלי מקסים מאת יוני רכטר בביצוע האנסמבל הקולי הישראלי. הסיפור של "איתמר פוגש ארנב" עוסק בידידות אמיצה הנרקמת בין איתמר לארנב. בין ילד שפוחד מארנבים ובטוח שארנב זו מפלצת שטורפת ילדים, לארנב הפוחד מילדים ובטוח שהם מפלצות שטורפות ארנבים. כאן מתחיל דו-שיח בין הילד לארנב בו לומדים השניים להתגבר על הפחד הראשוני, לקבל איש את רעהו ואפילו לגלות שיריבים יכולים להפוך חברים.

האופרה מביאה מסרים של דו-קיום ודיאלוג, פתיחות ופיוס והתגברות על דעות קדומות .

מאת: דוד גרוסמן, מוסיקה: יוני רכטר, בימוי: מיכאל גורביץ', ניהול מוסיקלי: יובל בן עוזר

פסנתרן: איתמר גרוס, משתתפים: סולנים ומקהלה של  האנסמבל הקולי, מספר: דוד גרוסמן

גילאים: 4-10

אורך המופע: 50 ד'

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – ביתנו עליון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 55 – 110 ₪

 

אריה הספריה – תיאטרון המדיטק

מחזה מוסיקלי מאת אלי ביז'אווי על פי ספרה של מישל קנודסן

בספריה ישנם ספרים. וגם כללים מאוד ברורים:
אסור לצעוק. אסור לרוץ. אסור גם 'אוכל ושתיה'.
אך מה קורה כשיום אחד נכנס אריה לספריה?
הוא לא שואג או משתולל, ובניגוד לציפיות
הוא מצטרף לשעת סיפור ומאבק כונניות…
לא לכולם זה מסתדר, זה הרי לא 'לפי הספר'

(סליחה? אריה? בספריה? – זה לגמרי לא בסדר!)
עוד יתגלה שעל כללים חשוב לשמור, אבל לא רק:
חשוב מאוד גם, פה ושם, לנער מהם אבק.

מחזה: אלי ביז'אווי בימוי: רוני פינקוביץ' מוסיקה: רן בגנו כוריאוגרפיה: עוז מורג עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון עיצוב תלבושות: לילי בן נחשון ורוני שלזינגר עיצוב בובת אריה: רויטל אריאלי עיצוב תאורה: קרן גרנק קורפטיטורית: שחר גלזר
שחקנים: אור אילן, נעמה אמית, יגאל ברנר, אופיר וייל, מאיה מדג'ר, דן קיזלר

 

גילאי 5-8

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:00, 11:30 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

"ארץ עוץ שלי" – תיאטרון גושן

בהשראת "הקוסם מארץ עוץ" מאת ל.פרנק באום

מתוך מזוודה אחת ויחידה נגלה עולם קסום מלא הרפתקאות, אליו נשאבת דורותי בעקבות דמיונה.היא וטוטו, כלבה הנאמן מגיעים אל ארץ עוץ המופלאה ופוגשים באיש הקש, באיש הפח ובאריה הפחדן. יחד הם צועדים על שביל האבנים הצהובות בדרכם אל הקוסם הגדול

על מנת להגשים את חלומם…

תוך כדי המסע, מתמודדים דורותי וחבריה עם בעיות שונות ופותרים אותן יחדיו. כך הם מגלים את סוד קסמה של חברות-אמת.

עוד הם מגלים שאצל כל אחד עמוק עמוק בפנים מסתתרות התכונות שחשבו שחסרות להם…

הפקה: תיאטרון גושן בימוי: אביגיל שמר ועינת פיידר כתיבה: עינת פיידר בובנאות ותפאורה: גילי קוזין-אולמר ודנאי קנלנשטיין משחק והפעלת בובות: נגה דאנג'לי/ורד רגב

 

לגילאי 3-7

יום ה' 17.4.14 בשעה 16:00, 17:00 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

את התרופה ניתן לפיג'מה-   give the medicine to the pyjama–  חני הפקות

הצגה מוסיקלית המספרת את סיפורו של יוני שבוקר אחד לא רצה ללכת לגן. אמו נשארת איתו בבית עם השאלות, הסקרנות והפחדים שלו.

ההצגה מבוססת על תקליט בשם זה שהתפרסם בשנות ה-70 בביצועה של רבקה מיכאלי.

מאת: אמנון אחי נעמי, מוסיקה: אריה לבנון, עיבוד למחזה, בימוי ומשחק: טל צדקוני די-נור ולילך כספי צור, עיבודים מוסיקלים מחודשים: עידן סוכובולסקי

לגילאי 3-6

משך ההצגה: 45 דקות

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

באבלינה – bubblina  – תיאטרון באבלינג

מופע חזותי ווירטואוזי המשלב תיאטרון בועות.

באבלינה היא גברת, מצחיקה ומגונדרת, בשבילה כל החכמה- להפוך אמבטיה לבמה…

שעת המקלחת אצל באבלינה הופכת להרפתקה מצחיקה וסוערת….

 בועות יוצאות מהמקלחת ומחפצים שונים ומשונים, להקת כפות ידיים יוצאת במחול, בועות ענק קופצות מהמראה, אדון קרסול וגברת עקב בבלדה מסעירה, הפיראט העצבני מאיים על שלוות האמבט ועוד המון הפתעות הרוקמות קומדיה פרועה ללא מילים.

חוויה מקורית המשלבת מוזיקה מפתיעה, תיאטרון ידיים, תיאטרון כפות רגליים וקסם של בועות !!!

יצירה משותפת מאת : לי נחת שלום ודנה דבורין   בימוי: דנה דבורין  מבצעת: לי נחת שלום שחקנית גוף: תמרה קובלסקי תפאורה ואביזרים: יסמין וולק  מוסיקה : בן זיידמן ורז בורג

לגילאי 3-8

משך ההצגה: 40 דקות

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 12:00 – אולם הספריה, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

גברת כלום – Madam Kloom – תיאטרון הקרון

עיבוד חדשני ומרענן לאגדה "הדייג ודג הזהב".

גברת כלום ברחוב מתגוררת, עם כולם היא מדברת והיא מאושרת. אבל פעם היא היתה ממש אחרת וכך את סיפורה היא מספרת…

בעזרת עגלת קניות ישנה ומבחר חפצים שאספה ברחובות העיר,היא ממחיזה את סיפור חייה.  בקצב ליצני ומשעשע היא מגלמת דמויות, מפעילה ומנפישה חפצים ומחייה את האגדה על הדייג, אשתו ועל דג הזהב שמגשים את משאלותיהם עד ש…

יצירה, כתיבה, משחק והפעלה: רינת שטרנברג בימוי: עלינא אשבל עיצוב: רינת שטרנברג, עלינא אשבל תאורה וביצוע אביזרים: קרן דמבינסקי  פיתוח שפה חזותית: שרון סילבר-מרת מוסיקה: גיא שרף הפקה: תיאטרון הקרון

מגיל 4

יום ה' 17.4.14 בשעה 15:30, 17:00 – ביתנו תחתון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

הסנדלר והגמדים – סיפור עם

שחקנית אחת, בובות כפפה ועוד דמויות רבות ובעיקר נעליים, בעיבוד חדש לסיפור הידוע מאת האחים גרים

מהו שכרה של גאווה?

איזה נעליים יכינו הגמדים בחשכת הלילה?

בימוי ועיבוד: מזל מרציאנ ו מוזיקה: ברק פרוכט עיצוב ובניית בובות: אולגה גרצמן עיצוב נעליים- שירה פילוסוף משחק והפעלה: שירה פילוסוף

לגילאי 3-7

משך ההצגה: 45 דקות

יום ד' 16.4.14 בשעה 15:30, 17:00 – אולם הספריה, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

האגדה על השיח הקטן תיאטרון בלט פאנוב

תיאטרון מחול המספר על שיח קוצים ביער ירוק בין עצים גבוהים שלא אהב את עצמו.

שר היער שמע את בכיו של השיח הקטן ובמטה קסמים העניק לו עלי זהב במקום קוצים. אך שוב לא היה השיח שמח ומאושר, כי עלי הזהב הנוצצים הביאו עליו את השודדים.

שוב ושוב  הפעיל שר היער את מטה הקסמים אך אף פעם לא היה השיח שמח ומרוצה.

האם בסופו של דבר יאהב השיח הצעיר את עצמו כמו שהוא?

כתיבה ובימוי עפ"י ספרה רב המכר של אסנת ישפה: יאקי מחרז, כוריאוגרפיה: ולארי פאנוב

עיצוב תלבושות ואביזרים: אלה קולסניק, עצוב תפאורה: אולה שבצוב, מוסיקה: אפי שושני, עיצוב תאורה: משה גינו

בתפקיד שר היער: עדי אייזנמן, רקדנים: להקת המחול פאנוב

לגילאי 4-9

יום ה' 17.4.14 בשעה 16:30, 18:00 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

האריה שרצה חיבוקThe Lion that longed to be loved

סיפור מוסיקאלי בשיתוף הקהל על אריה שהפחיד את כל חיות היער. הן ברחו ממנו, הסתתרו מפניו והלכו בשקט בשקט על קצות האצבעות כשהוא ישן. הפיל והדוב ברחו משאגת האריה כשניסו לשנות את התנהגותו הפרועה. האוגר הקטן הבין את מה שלא גילו הפיל והדוב.  שבעזרת חיבוק אפשר ללמד אריה מפחיד לאהוב.

עיבוד לסיפור, משחק ונגינה: עומר ראובני

לגילאי 3-6

משך ההצגה: 30 דקות

יום ד' 16.4.14 בשעה 11:30, 17:00 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

הדייג ודג הזהב – The Fisherman and the goldfish

ספור על דייג ועל דג הזהב, על אשתו על בתו ועל חבריו. על חמדנות ועל כסף רב – ועל עושר ואושר שלא תמיד הולכים יחדיו….

כשדייג עני שולה דג זהב  ומשחרר אותו כדי שישוב למשפחתו ולילדיו, לועגים לו חבריו הדייגים ואשתו. אבל כיון שהדג ממלא משאלות מבקשת אשת הדייג עוד ועוד – והדג ממלא את משאלותיה. אלא שחמדנותה שאין לה גבול מביאה אסון עליה ועל משפחתה. ורק חברות אמת של ילדים מבטיחה את סופו הטוב של הספור….

מחזאי: אפרים סידון, בימוי: יעל טילמן, עיצוב תפאורה: סשה ליסיאנסקי, עיצוב תלבושות: שירה וייז, מוסיקה: רועי ירקוני, כוריאוגרפיה:איציק גבאי, עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין

משתתפים: אורי בן דוד, ליאור מיכאלי, רועי צדוק, גיא רוזן, יערה פלציג, דוריס נימני

לגילאי 4-8

משך ההצגה: 50 דקות

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – במה ראשית, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

הזמיר מארץ סין – The nightingale from China – תיאטרון סיפור

עיבוד לסיפור הידוע של הנס קריסטיאן אנדרסן בשילוב כלי נגינה אתניים . קיסר סין יוצא למסע בעקבות הזמיר המופלא. כשהוא מזהה את צליליו הוא אוסף אותו לארמונו ומאזין לו בכל יום. כך נרקמת לה ידידותם של הקיסר והציפור הקטנה. אך מה קורה כשהקיסר מקבל במתנה זמיר זהב משובץ ביהלומים, האם ימשיך להאזין לזמיר הישן?

עיבוד לסיפור, משחק ונגינה: עומר ראובני

גילאי 3-6

משך ההצגה: 30 דקות

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 16:00 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

החבר הכי טוב שלי – תיאטרון ארצי לנוער

הצגה מוסיקלית שופעת קסם , תמימות ואופטימיות המגלה לנו מהי חברות אמיתית.

הצגה מוסיקלית המספרת את סיפורה ש לתמרה, ילדה בעלת דמיון ועולם פנימי עשיר במיוחד, אך מעט בודדה, המשתוקקת למצוא חבר שיוכל להבינה ולחבור אל עולמה. היא פוגשת את עמית, ילד חברותי מאוד, שלא כ"כ מתחבר לעולם הדמיון שלה. המפגש בין השניים מוליד חוויות מיוחדות, מצחיקות, מסקרנות, מרגשות ולעיתים מורכבות ומאתגרות, החושפות בפניהם עולמות חדשים וקסומים, ודמות אחת, מיוחדת במינה, העוזרת לתמרה לגלות שמשאלת לבה הגדולה ביותר – נמצאת ממש מולה!

מחזה ולחנים: קרן דוידוף   בימוי: אורי אומנותי  עיבודים מוסיקליים: חגי דוידוף  כוריאוגרפיה : רוני זביב   עיצוב תפאורה ואביזרים : מיכל ענבר  עיצוב בובות : נועה אתגר   שחקנים : אורי זלצמן, קרן דוידוף

 

גילאי 3-7

משך ההצגה: 50 דקות

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – ביתנו תחתון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

המתנות של לאה – תיאטרון תמונע

את השירים והסיפורים המקסימים של לאה גולדברג מציג לילדים דווקא… האינסטלטור המיתולוגי שלה. "יש לך ידיים חכמות" היא אמרה לו יום אחד כשתיקן אצלה ברז דולף.

ללא כל היסוס ניגש האינסטלאטור החרוץ לעבודה, ובעזרת האינטואיציה שבידיים שלו יצר הצגה מיניאטורית מלאה בדמויות וחפצים צבעוניים לכבודה של לאה גולדברג ולכבוד השירים שלה.

 מאת: לאה גולדברג בימוי ומשחק: יוסי רחמני יעוץ אמנותי: מיקי מבורך וטל בן בינה

עיצוב תפאורה ותלבושות: יוסי רחמני מוסיקה: אמיל איביינדר עיצוב תאורה: יאיר ורדי

הדרכה בעיסת נייר: אבי סביציה

 

לגילאי 4-9

משך ההצגה: 60 דקות

יום ה' 17.4.14 בשעה 16:00, 17:30 – חדר הפלאות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

הסוד של לני – תיאטרון מ.ר.א.ה

תיאטרון בובות וחפצים, לילדים ולכל המשפחה עפ"י סיפור מאת מיכאל אנדה

לני היא ילדה קטנה ונחמדה ביותר, כל זמן שההורים שלה מתנהגים בצורה אחראית ועושים כל מה שהיא דורשת מהם.

 רק שאת זה הם כמעט אף פעם לא עושים, לצערה.

 לכן, מחליטה לני, יום אחד, לפנות לעזרתה של הפיה האמיתית פרנצ׳סקה-פנטזיה!!!

 בעזרת כישוף אמתי ומיוחד, עוזרת הפיה ללני להיות הגדולה שבבני הבית.

 אלא שאז מתברר ש 'להיות גדול' זה לא תמיד קל, ושלכל קסם יש גם מחיר יקר…

עיבוד ובימוי: הראל קרטס עיצוב תלבושות וחלל: אילת אוחיון והדיה תמוז עיצוב בובות והדרכת שחקנים בהפעלת בובות: מעיין צמרת מוסיקה לשירים: רועי בירן עיצוב תאורה: מאיר אלון

שחקנים, מפעילי בובות ושותפים ליצירה: קארין מרום, מיכאל גמליאל, שי גברי.

 לגילאי 5 ומעלה

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – במה 3, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

העששית הקטנה – the little oil  lamp – תיאטרון אלמינא – בשפה הערבית

 

הצגת ילדים המשלבת תיאטרון צלליות ומוזיקת צ'לו חיה

 

הנסיכה למיס מקבלת משימה בצוואת אביה :"כדי להיות מלכה עלייך להביא את

השמש לארמון ! ואם לא , תהיי כלואה בחדרך " האם למיס תצליח במשימה לבדה ?

האם המשרת באמת יעזור לה ,  או ינסה  בעצמו  להביא את השמש כדי למלוך

במקומה ? האם אפשר בכלל להביא את השמש מבעד לחומה מבוצרת וגבוהה ?

למיס יוצאת לחפש את השמש במסע להרים ולאחריו מבקשת עזרה מאחרים  ,

ולפתע מגיע איש זקן עם עששית קטנה שרוצה לומר לה דבר מה ,אך המשרת מגרש

אותו ללא חמלה ולמיס את זאת שמעה והיא לראשונה  מבינה , שעליה לפתוח את

"חומות " הלב שלה  ,  וגם את חומות הממלכה .

וכך נמצא הפתרון  וקרני השמש מצליחות סוף סוף להגיע  לארמון !

בשפה תיאטרונית של משחק מסוגנן ומלא דמיון ,שילוב של  צלליות ומוזיקת צ'לו חיה על הבמה  נפליג יחד  לאגדה קסומה המקבלת משמעות עכשווית .

בימוי – נורמן עיסא  עיבוד למחזה – גדעונה רז  תרגום לערבית – עבד נאטור עיצוב תפאורה – לילי בן נחשון  עיצוב תלבושות – חגית אביר

שחקנים – איברהים סקאללה , מונה הווא  , ג'סאן אשקר

מלחינה ומנגנת צ'לו  – לי כספי

 

גילאי 5-10

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:00, 11:00 – חדר הפלאות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

השיר של לולה – Lola's Song – תיאטרון קליפה

תיאטרון מחול וצלליות מוזיקלי, על צבועה בודדה ומוכשרת שרוצה רק להיות נאהבת.

ללולה הצבועה יש צוואר עבה, שיניים חדות, ופרווה קוצנית. חיות היער בורחות מפניה. "אל תיבהלו" מנסה לולה לקרוא אחריהן, אבל במקום יוצא לה צחוק מפחיד, צחוק של צבועה.

ללולה יש קול של מלאך ושיר שאף אחד עוד לא שמע.

האם לולה תצליח למצוא חברים?

כתיבה ועיצוב: אורית ברגמן בימוי: עידית הרמן כוריאוגרפיה: מיכל הרמן תלבושות: יערה צדוק ביצוע תפאורה: דמיטרי טולפנוב, שגיא שונולד, ירון בראלי לחן השיר של לולה ועיצוב פס-קול: צבי פטרקובסקי, יוני טל, דמיטרי טולפנוב סאונד: יוני טל

משתתפים: צבי פטרקובסקי, עדי פז, קזויו שיונורי, אייר בלומברג

גילאי 3-7

משך ההצגה: שעה

יום ד' 16.4.14 בשעה 16:00, 17:30 – בית הכט, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

חברים על הגשר – FRIENDS ON THE BRIDGE  – תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

סיפור חברות משעשע ומרגש המלמד אותנו שתמיד עדיף במקום לבנות חומה – לבנות גשר.

זהו סיפור על שני חברים הכי טובים, שיום אחד מתפתח ביניהם ויכוח גדול בגלל דבר קטן, ושניהם רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר ולראות זה את זה לעולם. לכפר מגיע נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שלא שווה להרוס חברות בעד שום סיבה, גדולה או קטנה.

 מחזה: גיל צרנוביץ ומיטל סלקמון-רטן בימוי: גיל צרנוביץ תפאורה ותלבושות: אדם קלר

איורים: ריקי מוספי מוסיקה: נדב רובינשטיין ייצור בובות: נועה אתגר אביזרים: נרקיס אלבה ייצור ופטנטים: דידי אלון

משתתפים: איציק כהן-פטילון, איתי פלג

 

גילאי 4-8

יום ד' 16.4.14 בשעה 15:30, 17:00 – ביתנו תחתון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

 

לאקי – Lucky – בית הגפן – הצגה בשפה הערבית

מסעה של הכלבה לאקי בחיפוש מקום לחיות בו, הרחק מבני האדם, לאחר שחוותה אלימות מצידם. המסע שעובר בעיר, ביער, באוויר, בים ובמדבר, מוביל אותה בחזרה לילד קטן שמאמץ אותה, כי "הכלב הוא המתנה של הטבע לאדם".

ההצגה הינה סיפור בתוך סיפור של תיאטרון בובות על במת שולחן.

כתיבה, בימוי ומוסיקה –  אלי ממן , תרגום –  איהב סלאמי ,תפאורה, תלבושות ובובות –  שגית גולדה, משתתפים –  לובנה בוקאעי, יוסרא ברכאת

לגילאי 5-8

יום ד' 16.4.14 בשעה 15:00, 16:30 – חדר הפלאות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

לפעמים חלומות מתגשמים – תיאטרון מופע

ההצגה מפגישה אותנו עם שני ילדים כפריים שחיים במשפחה קשת יום וחולמים על חיים קלים וטובים יותר.

יום אחד נופלת לידיהם מתנה וניתנת להם הזדמנות להגשים את חלומם.

האחד בוחר בדרך הקלה ומעדיף ליהנות מהמתנה שקיבל מבלי להתאמץ ,ואילו השני בוחר לצאת למסע בדרך קשה וארוכה .

במהלך ההצגה אנחנו נחשפים למסע אותו עובר כל אחד מבני המשפחה ביחד ולחוד. בסיומו הם מבינים שאין קיצורי דרך ועל מנת להצליח יש להתמיד, להשקיע ולעבור תהליך (של למידה) .

 כתיבה – גליה בארי בימוי – איתי בלייברג תפאורה – זאב לוי מוסיקה – בן זיידמן פזמונים – בן זיידמן, איתי בלייברג תלבושות – אביה בש תאורה – יובל כהן

שחקנים – נירית אהרוני, עמית רוזנברג, תמר סגל, רועי גוראי, גיא גרמן

לגילאי 6-9

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30 – אודיטוריום, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

מעיל הפלאים – Tailor Made – תיאטרון הקרון

בבוקר רגיל אחד, חייט קטן מקבל פתק ובו כתוב:

 "נא לתפור מעיל עד חצות. המידות אינן משנות, העיקר שיתאים בדיוק…"

 בדיוק בחצות החייט משלים את המשימה, אבל אז…

 לאן ממהרת מכונת התפירה? למה המספריים לובשות חצאית? למה הופך האצבעון?

 בואו הצטרפו למסע קסום במתפרה וגלו למי באמת תפר החייט את המעיל.

 הצגה ללא מילים המשלבת תיאטרון בובות, חפצים, טקסטיל ומוסיקה.

יצירתו של ארנן ברייר מדריכה במסע הפלאים: מרית בן ישראל בימוי, עיצוב, מוסיקה והפעלה: אורנן ברייר עיצוב תלבושות ובדים: ולי מינצי עיצוב בובות: שרון סילבר-מרת עיצוב תאורה: שחר מרום מנגנונים: שאול מוגרבי-ברגר ואורנן ברייר הפקה: תיאטרון הקרון

מגיל 4

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 12:00 – ביתנו תחתון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

סופסופ הסיפור SOFSOF HASIPUR

 

סיפורו הידוע של נחום גוטמן "לובנגולו מלך זולו" משתלב בהצגה סופסופ הסיפור שבה תולעת ספרים בולעת את סופי הסיפורים.

גיבורי המחזה  מגיעים לספריה ופוגשים במספר הסיפורים שאינו יכול להשלים את סיפורו הקסום של נחום גוטמן 'לובנגולו מלך זולו' אשר נעלם…

כולם יוצאים למסע חיפושים והרפתקאות בחפשם אחרי סוף הסיפור… בדרכם הם פוגשים צב שעה וצב קריאה, פרופסור מילונאי, תולעת הספרים, מלכת המילים העבריות.

הילדים עוזרים לגיבורי ההצגה להגיע לפתרון התעלומה וכך מגיע המסע אל סופו הטוב…

כתיבה ובימוי : עדי לויתן   שחקנים : רעות אורן, אבישי חניבד הפקה : ז'וליק הפקות

 

גילאי 4-8

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – אולם הספריה, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

סיפור מקופלA folded story

קיסר יפן חלם להגיע לשמים ולגעת בכוכבים. בעזרת קיפולי נייר ענקי הוא מנסה ליצור כלי תעופה שיעזור לו במשימה. לצערו של הקיסר בכל פעם שהוא מצליח להתרומם משהו אחר משתבש והוא מוצא את עצמו נופל לאדמה. הקיסר מתייאש ומחליט לזרוק את הנייר לפח האשפה, אך דווקא אז הקסם מתרחש. הסיפור יומחז בעזרת קיפולי נייר ובמוזיקה יפנית חייה.

עיבוד לסיפור, משחק ונגינה: עומר ראובני

גילאי 3-6

זמן ההצגה: 30 דקות

יום ד' 16.4.14 בשעה 12:30, 18:00 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

פיטר הארנב – Rabbit   Peter The – חני הפקות

  פיטר, הארנב  השובב, מתגנב לגינת האדון מק'רגור, שם צפויות לו ולקהל הצופים הרפתקאות, סכנות וסוף טוב.

פיטר הארנב השובב, מתגנב לגינת האדון מק'רגור, שם צפויות לו ולקהל הצופים הרפתקאות, סכנות וסוף טוב. ההצגה משלבת עבודת משחק עם הנפשת בובות ואביזרים.

רעיון, עיצוב, משחק והפעלה: נילי דביר, בימוי: שרונה שפירא, איקי גלעד, בניית תפאורה ובובות: מריה גורביץ, מוסיקה: אלדד לידור

לגילאי 3-6

משך ההצגה: 45 דקות

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 חדר הפלאות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 110

פסטיבל החיות  – The Talent Show– תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

הצגה מוסיקלית על פי ספרה של ג'ו הוג'קינסון"The Talent Show" ______'__ _' __

ארבעה חברים מחליטים לגשת לתחרות כישרונות נושאת פרסים. ציפור קטנה משתוקקת להצטרף אליהם, אך הם אינם מצרפים אותה כי היא קטנה.

בחזרות הם מבינים שחסר להם בלהקה זמר! האם זאת ההזדמנות הגדולה של הציפור?

הצגה צבעונית, משעשעת ומרגשת המלמדת אותנו להתייחס לאדם על פי כשרון ויכולת, ולא על פי גודל.

מחזה: גיל צרנוביץ בימוי: דניאלה מיכאלי מעצבת תפאורה ותלבושות: פרידה שהם מוסיקה: איתמר בורוכוב תאורה: חני ורדי אביזרים: נרקיס אלבה

משתתפים: דדי זהר, מתן קליגר, ורד רגב, מורן ארביב-גנס, שהם שיינר

גילאי 3-7

יום ו' 18.4.14 בשעה 11:00 – אודיטוריום, מרכז הכרמל

מחיר: 45 – 110 ₪

פרפרים בבטן – תיאטרון המדיטק

"פרפרים בבטן" היא הצגת יחיד מלאת קסם וללא מילים המשלבת מוסיקה, וידאו-ארט, אנימציה, בובות וצלליות. זהו סיפורה של ילדה שרודפת אחרי הפרפרים שלה שנעלמו.
היא מזמינה את הילדים הנוכחים בהצגה להשתתף איתה במרדף אחר הפרפרים האבודים והיא מכניסה אותם לעולמו הקסום של התיאטרון.
הילדים, שהופכים במהלך ההצגה לחלק בלתי נפרד מהאירוע הססגוני, עוברים חוויה מיוחדת ומלאת הפתעות.

יוצרת ובמאית: אלינור אגם בן-דוד  עיצוב: סטודיו PRAKTIK  אנימציה: סטודיו PRAKTIK בשיתוף עם נועם אמיר  עיצוב בובות: רותם כהן  עיצוב תלבושת: אירית אגם
מוסיקה: אריאל קשת שחקנית: טולה דמארי

גילאי 2-5

יום ה' 17.4.14 בשעה 16:00, 17:00 – אולם הספריה, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

" צליל פעמון " –  בית 9

הצגת בובות צמר כבשים טהור על פי משל עממי

לרועה זקן, בעל עדר כבשים אהובות, הלכה יום אחד לאיבוד "פעמונית"  הסקרנית הכבשה הצעירה. האם יצליח להשיבה הביתה?

"הליכה לאיבוד" הינו נושא מורכב וחשוב, אשר מעלה את שאלת תפיסת הזהות העצמית.

העלילה נרקמת בהומור ורגישות, ונוצרת חוויה עוטפת ומכילה, אשר מעניקה תחושת שלום פנימי ואמון בחיים.

יוצרת :שירז כרמלי הנחייה אומנותית: יעל ארליך מורג ובית 9. עיצוב בובות: בושמת כרמל

מגיל 3 ולכל המשפחה

משך המופע  :כ 40 דקות.

יום ד' 16.4.14 בשעה 11:00, 12:30 – בתי 9, רח' הנמל 69, העיר התחתית

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

ראיתם את הכלב שלי? – Have you seen my dog?

זהו סיפורו של בן אשר ליום הולדתו השישי מקבל את הכלב 'שלי'. בן ושלי הופכים לחברים הכי טובים עד שיום אחד שלי הולך לאיבוד. בן מחפש אותו בכל מקום ובמסעו מגיע למקום מיוחד ומוזר שנקרא 'איבוד'.

מסע החיפוש של בן אחר שלי הוא מסע מרתק של התמודדות וצמיחה.

ההצגה בנויה בטכניקה של תאטרון סיפור פיזי אשר יוצרת עולם תאטרלי מופלא ומרתק המפעים את דמיונם של הילדים.

יצירה ובימוי: אפרת שטינלאוף  תפאורה ותלבושות: אילת יריב מוסיקה: אפי שושני, תאורה: יאיר סגל

שחקנים ושותפים ליצירה: ליאור ברגר/ אורן דסאו, עומר יצחקי/ עדי נוי, נירית רכבי/ יעלה ברוך, עומר שמר

לגילאי 4 ומעלה

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – סינמטק חיפה, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

"רוח היער"- Spirit Of The Forest – תיאטרון הרוח

מסע תיאטרלי קסום של רגש, חושים וצלילים

רוח היער היא הצגת יחיד ללא מילים המשלבת מוסיקה מופלאה, תנועה, בובות וקסם.

פיית היער מתעוררת ליום חדש. מכבה את הירח והכוכבים, מדליקה את השמש ויחד עם ציפור- חברתה הטובה יוצאת ליום של הרפתקאות…

בדרך הן פוגשות בחיות מיוחדות, מגלות את המנגינה הקסומה של הטבע ובשיתוף הילדים מבינות את יופיה ועוצמתה של כוונה משותפת.

יוצרים: טולה דמארי, יוני אלוני מוסיקאי ויוצר: אורן סלע ייעוץ אומנותי: נורמן עיסא עיצוב תפאורה ובובות: עינת סנדרוביץ' עיצוב רקוויזיטים: לירון לזר עיצוב תלבושת: גליה חיים מפעיל: יוני אלוני שחקנית: טולה דמארי

גילאי 3-6

משך ההצגה: 45 דקות

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – במה 2, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

שו..שוז – shoo…shoes – תיאטרון אלמינא

הצגה ללא מילים

זוג מוכרים בדוכן של נעלי- בית בצורות של  בובות  חיות כמו : אריה, צפרדע , שפן,

כלב ועוד.. מציגים את הסחורה  לקהל , אך לא מצליחים למכור דבר !

הם מתווכחים ורבים עד שלפתע הם מגלים , שאת נעלי הבית לא רק נועלים אלא יש

להם כישורים מיוחדים… וכך דוכן המכירה הכושל  של נעלי הבית בצורת חיות ,

הופך לדוכן מוצלח של תיאטרון בובות !!!

רעיון ובימוי – נורמן עיסא עריכה דרמטורגית – גדעונה רז הלחנת מוזיקה – עדי כהן

שמות השחקנים – גילי בית הלחמי ותומר קופל

הפקה – ת. אלמינא – בית ליוצרים בנמל

מגיל 2 ועד…

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:00, 11:00 – אולם הספריה, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

שולם לעולם – שירי ילדות של עוזי חיטמן – תיאטרון ארצי לנוער

מחזה מוסיקלי משירי הילדים האהובים של עוזי חיטמן לציון עשור למותו

יהלי הוא ילד שאוהב להמציא המצאות.
הראש שלו מלא רעיונות אך אין לו חברים …

כשיהלי מגיע להתארח בקיבוץ אצל הדוד שלו, אליהו, הוא פוגש את אילת ומתידד איתה.

לצערו הוא מגלה שהם אינם יכולים לשחק יחד בגלל ריב גדול השרוי בין הדוד אליהו לרותי, דודתה של איילת.

יהלי ואילת מחליטים להמציא המצאה משוכללת במיוחד שתשכין שלום בין הדודים שלהם.

הם מגייסים לעזרתם את שחר, חבר של אילת, ואת נימי אחיו הקטן והשובב.

האם הילדים יצליחו להמציא המצאה מיוחדת כל כך?
האם דוד אליהו ודודה רותי ישלימו?
האם יהלי ימצא חברים?

מחזה – שירילי דשא ליווי אומנותי  – גלעד קמחי בימוי-עידו רוזנברג ניהול מוסיקלי ועיבודים-אמיר לקנר

 

גילאי 4-9

משך ההצגה: שעה

יום ה' 17.4.14 בשעה 17:00 – אולם האודיטוריום, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

תיאטרון פצפון – TINY THEATER  – תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

מופע תיאטרלי ייחודי לפעוטות. שתי ילדות נפגשות לראשונה ומנסות להבין אחת את השנייה, להכיר, להתקרב. המפגש ביניהן מוליד משחק משותף הפורש בפני הצופים עולם עשיר בדמיון, מוסיקה, תנועה, אביזרים, צלליות והקרנות וידאו. השפה והמרכיבים התיאטרליים מגרים את סקרנותם של הקטנטנים וגורמים להם להתרגש ולעבור בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון.

יוצר ובמאי: גיל צרנוביץ תפאורה ותלבושות: שני טור איורים: ריקי מוספי מוסיקה: נדב רובינשטיין אביזרים: נרקיס מגנזי ייצור ופטנטים: דידי אלון

משתתפים: גילה פוליצר / מיכל אלמוגי, גניה סנופ

גילאי 1-2וחצי

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:30, 11:15, 12:00 – ביתנו תחתון, מתנ"ס הדר

מחיר כרטיס: 35 ₪

תיבת נח – תיאטרון גושן

סיפור תיבת נח התנ"כי בעיבוד מקורי המשתמש בתיאטרון חפצים להצגת החיות שבתיבה.

שחקן תיאטרון מגיע לאולם ומקים את התפאורה. הוא מתארגן ועומד להתחיל בהצגה.

רגע לפני שמתחיל, מסתבר לו שהוא שכח את כל חפציו ובובותיו…

מה יהיה עליו עכשיו? והרי שכולם מחכים לו… לפתע מבחין השחקן בחפצים ובאביזרים שונים הפזורים בחלל האולם. הוא אוסף אותם, בוחן אותם ומחליט שמהם הוא הולך לעשות הצגה !

נח מקבל את בשורת האל על המבול הקרב ובא, בונה את התיבה לפי הוראותיו ומעלה את משפחתו ואת החיות זוגות-זוגות אל התיבה.

מה שמתרחש בתיבה בזמן המבול – הוא עיקר סיפורנו.

בתיבה, אנו פוגשים בחיות השונות, העשויות כולן מאביזרים וחפצים ביתיים.

כמו במטה קסם, הופכת מסננת ובתוכה ספוג כתום לחתולה ג'ינג'ית עצלה ומפונקת, ליפות אמבטיה יוצרות את הראש של הג'ירפה שלנו, כפפת ניקיון אדומה היא כרבולת של תרנגולת קולנית, חוט טלפון ישן הופך לרגל הארוכה של בת היענה ועוד… ואלו הן רק דוגמאות מהקסם המתרחש על הבמה באמצעות עולם החפצים.

שחקן: אלון לוי כתיבה: עינת פיידר בימוי: אלון לוי ועינת פיידר יעוץ אומנותי: אביגיל שמר אהרון ואלון לוי הלחנת שירים: יואב שמר •  עיבוד השירים ומוסיקה מקורית: יוסי סידי

תפאורה: טליה אוטולנגי ייצור בובות, ואביזרים: יפעת ויינר ולריסה חמד •   בימוי והנחיית בובות: יפעת ויינר איור פרגוד: אביב איצקוביץ

 

לגילאי 4-8

יום ה' 17.4.14 בשעה 10:30, 11:30 – חדר הפיג'מות, תיאטרון חיפה

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

חמש מכשפות הלכו לטייל – Five witches went for a walk – תיאטרון המטמון

מופע דו מימד ההופך לתלת מימד עפ"י ספרן עטור הפרסים של רונית חכם ואורה אייל

שחקנית אחת, ספר גדול אחד וחמש מכשפות… האמנם קיימות מכשפות או שמא הן רק באגדות…? האם הן מפחידות או מצחיקות עד דמעות…?

שעה אינטראקטיבית של צחוק וחוויה משותפת עם הקהל הצעיר היוצא למסע בין דפי הספר הקסום…

רעיון, משחק והפעלה: שרית מזון, מוסיקה: מרט מאירוביץ, תפאורה: טניה דיקוב

יום ד' 16.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – בית הכט, מרכז הכרמל

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

עירק'לה – Irkaleh  -MY EMOTIONS – בית 9

איך באמת נראה עצב, כמה כעס כועס?  מאיפה יגיע אומץ ?  וכמה חשובה האהבה?

שחקנית,מסכות ובובות שוזרים יחד מפגש מרגש , בו יכול כל אחד לגלות את רגשותיו שלו.

ערב אחד , כשסבתא נרדמה, עירקלה הקטנה פוגשת חברים מוכרים וחדשים ובעיקר את רגשותיה.

.איך באמת נראה עצב, כמה כעס כועס, ומה מרגיע אותו?  מאיפה יגיע אומץ וממה הוא עשוי?  וכמה חשובה האהבה?

שחקנית,מסכות,חפצים ובובות. שוזרים יחד מפגש מרגש- בו יכול כל מבוגר וילד לגלות את רגשותיו שלו.

רעיון,עיצוב משחק והפעלה – עירית שלו במוי- יעל ארליך מורג

לגילאי 4 ומעלה

יום ו' 18.4.14 בשעה 10:00, 12:00 – בית 9, הנמל 69, העיר התחתית

מחיר כרטיס: 45 – 110 ₪

 

"קרנבל החיות"

הסימפונית חיפה בהופעה חיה לראשונה בגן החיות בחיפה

קונצרט מוסיקה קלאסית שופע יצירה, הומור וחוויות. היצירה של סן-סנס מתארת את המצעד המלכותי של אריה, תרנגולות ותרנגולים, חיות פרט, צבים ועוד…

מנצח: רועי אופנהיים, בהשתתפות נגני הסימפונית חיפה ושחקנים תלמידי בי"ס רעות לאמנויות

יום ד' 16.4.14 החל משעה 10:00 עד שעה 14:00 בכל שעה עגולה

כניסה חופשית

 

הפסטיבל מופק ע" התיאטרון העירוני חיפה.

מנכל"ית הפסטיבל: ניצה בן צבי

מנהל אמנותי תיאטרון חיפה: משה נאור

מנהל אמנותי של הפסטיבל: נורמן עיסא

ועדה אמנותית של הפסטיבל: יואב בר לב, יהונדב פרלמן, עמיר קליגר

ניהול אמנותי של תיאטרון הרחוב: ינון צפריר ואבי גיבסון בראל

 

תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, חיפה

טלפון להזמנת כרטיסים 04-8600500

אתר הפסטיבל www.haifakids.com

בדבר פרטים נוספים נא לפנות אל רחל וילנר טל. 074-7028122 או 050-6898584