חמשושלים בעיר דוד תשע"ב | 2011


בתאריכים 1.12,  8.12,  15.12

1. סיור תיאטרלי בעקבות עולי הרגל

הפקה מיוחדת לחמשושלים – תגליות חדשות מימי הבית השני – בשילוב הפקת תיאטרון ייחודית שתועלה לראשונה ובמיוחד בסופי שבוע אלו.

סיור חדש בעיר דוד, המחזיר אותנו לימיה המפוארים של תקופת הבית השני,  ומאפשר למבקרים לחוות ולפסוע בעקבותיהם של עולי הרגל שבאו לירושלים בשלושת הרגלים. האירוע משלב הצגה תיאטרלית ייחודית של בוגרי "ניסן נתיב" בתוך חלל ייחודי הכולל ממצאים חדשים ותגליות מעניינות. המבקרים יסיירו במסלול הבא: חומת נחמיה, מראשית ימי הבית השני, בית הכנסת של תיאודוטוס, בריכת השילוח של ימי הבית השני, הרחוב המדורג המזרחי, ותעלות הניקוז בהן התחבאו פליטי המרד הגדול.[ כולל מיצג חדש ומרגש] הרחוב המדורג המערבי, ותעלת הניקוז ההרודיאנית, המנקזת את שולי גיא הטירופויון, והר ציון, סיום בחפירה המרתקת בגבעתי.

– משך הפעילות- כשעתיים  [ברישום מראש או על בסיס מקום פנוי ]

– עלות הסיור :15 ₪ למשתתף

– שעות יציאת הסיורים : 20:30,23:00

2. מופע מוסיקלי "מנגנים בעתיקות" –

עם אנסמבל ניגון ירושלמי- הפקה מיוחדת לחמשושלים – מסע מוזיקאלי בעקבות עולי הרגל לירושלים השוזר פיוטים, מנגינות וסיפורים. המופע יבוצע בתוך מערכת המים הקדומה של עיר דוד, במערה מעל פיר וורן. אנסמבל ניגון ירושלמי קם בשנת 2008 על ידי קבוצת נגנים המתמחים במוסיקה אתנית.

חברי ההרכב אילן קינן גיטריסט ומלחין, יוני שרון כלי הקשה ים תיכוניים, משה שליו כלי מיתר, הלל מאלי חליל צד והנחיה.

– משך המופע- 50 דק'  [ברישום מראש או על בסיס מקום פנוי ]

– עלות המופע :15 ₪ למשתתף

שעות תחילת המופע: 20:00,21:00,22:00,23:00

3. סיור מודרך  לילות בעתיקות

סיורי הערב נפתחים בתצפית לילה מרהיבה מראש "בית הצופה", הממחישה את מיקומה הייחודי והנמוך של עיר דוד המקראית ביחס לחומות המקיפות את ירושלים העתיקה. מיצג תלת מימדי מרשים חושף את עברה המפואר של העיר, ובסיור לילי מודרך, המלווה בתאורה מרשימה, נחשפים ממצאים חדשים ומעניינים מתקופת המקרא בגבעת עיר דוד. הסיור נמשך אל "קריית השלטון" הקדומה, שם מוקרן על העתיקות מיצג אומנותי יפה וחדש, המספר את סיפורה של עיר דוד בתנועה וצליל.

– משך הפעילות- כשעה וחצי  [ברישום מראש או על בסיס מקום פנוי ]

– עלות הסיור :15 ₪ למשתתף

– שעות יציאה לסיורים :20:30,21:30,22:30,23:30

לפרטים נוספים טל. 6033*