טיפול האוזניים נמשך: חברת אוטיק פארמה טיפלה בדלקת האוזניים הכרונית של הטיגריס פדנג מהספארי בעזרת הקצף רפואי החדשני שלה


 

 

ביום חמישי ה- 27 ביוני, 2013 – אוטיק פארמה, המפתחת פלטפורמה ייחודית למתן תרופות לטיפול בדלקות אוזניים, הודיעה שהיא נידבה את המוצר הניסויי הייחודי שלה, FoamOtic, כדי לטפל בפדאנג, טיגריס סומטרי מהספארי ברמת גן הסובל מדלקות אוזניים כרוניות.
בספארי מנסים לטפל בדלקת האוזניים של פדנג בכל דרך. לאחרונה הוא טופל באמצעות רפואה משלימה שכללה דיקור סיני וביום חמישי האחרון נוסף גם הטיפול בקצף הייחודי ששולב עם דיקור נוסף.

 

FoamOtic היא פלטפורמה למתן תרופות המבוססת על קצף שיכול להכיל מגוון חומרים פעילים. המערכת נותנת מענה למגבלות המובנות בשימוש בטיפות אוזניים: הקצף מתרחב בתעלת האוזן ומצפה באופן אחיד את האזור הנגוע. הוא אינו נוזל החוצה מהאוזן ומספק שחרור רציף ומתמשך של החומרים הפעילים. משום כך, ניתן לתת את הטיפול פחות פעמים יחסית לטיפות אוזניים, ועם זאת לטפל בדלקת מהר יותר.

כדי לטפל בפדנג, אוטיק פארמה הכינה תערובת מיוחדת של חומרים אנטיביוטיים ואנטי-פטרייתיים וכן סטרואידים, שיינתנו כטיפול בודד בניסיון להשמיד את החיידקים גורמי המחלה ולהפחית את התהליך הדלקתי שהוא כנראה הגורם לזיהומי האוזניים החוזרים והנשנים. החיידקים באוזנו הם מסוג פסוידומונס, זן שהושמד בהצלחה על ידי תכשירים של FoamOtic בניסויים קליניים בבני אדם עם דלקת אוזניים חיצונית חריפה.

דר' יגאל הורוביץ, הווטרינר של הספארי ומנהל בית החולים הישראלי לחיות בר, אמר, "פדאנג סובל מדלקות אוזניים מזה כמה שנים, אבל עכשיו מצבו מחמיר ותדירות הזיהומים עולה. אנו סבורים שהטיפול החדש של אוטיק פארמה עשוי לתרום באופן משמעותי להחלמת הטיגריס ואנו רוצים להודות לאוטיק פארמה על עזרתם הנדיבה."

"אנו סבורים שהמוצר הייחודי שלנו, אותו אנו מפתחים לטיפול בבעיות אוזניים נפוצות בבני אדם, מתאים ביותר גם לחתולים ולכלבים, הסובלים מדלקת אוזניים חיצונית בשכיחות גבוהה," אמר דר' רודריגו ילין, סמנכ"ל מחקר ופיתוח של אוטיק פארמה. "אחד היתרונות הגדולים של המוצר הוא שבניגוד לטיפות אוזניים הוא לא דולף החוצה מהאוזן, למרות טלטולי הראש הנמרצים של בעלי חיים לאחר הטיפול. מחקרים ראשוניים שערכנו מראים שכלבים מגיבים היטב ל-FoamOtic, ואנו מלאי תקווה שהטיפול החדשני שלנו יוכל לטפל בדלקות החוזרות ונשנות של פדאנג."

מכיוון שריכוז החומרים הפעילים בקצף גבוה יותר מפי מאה מהריכוז הנדרש כדי להרוג את החיידקים, ומכיוון שיש לקצף השפעה ארוכת טווח, יש אפשרות שטיפול חד פעמי יספיק כדי להרוג לחלוטין את המיקרואורגניזמים המעורבים בדלקת, בין אם הם חיידקים או זיהום פטרייתי.

דר' איה פרי, וטרינרית ראשית של צער בעלי חיים, הוסיפה, "מניסיוני, כלבים מגיבים היטב ל-FoamOtic, ואני בטוחה ששימוש חד פעמי במוצר יהיה יעיל לטיפול בדלקת אוזניים חיצונית בכלבים. אני מקווה לכן שהוא יהיה יעיל גם עבור הטיגריס החולה."

אודות FoamOtic

FoamOtic היא פלטפורמה חדשה המבוססת על קצף למתן תרופות לטיפול בדלקות אוזניים. אוטיק פארמה השלימה ניסויים קליניים להוכחת היתכנות עם מוצרי FoamOtic לטיפול בדלקת אוזניים חיצונית, והראתה שבעזרת הטכנולוגיה שלה ניתן להסתפק בטיפול אחד ביום לעומת טיפות האוזניים המובילות בשוק (Ciprodex®), בהן יש להשתמש פעמיים ביום. השימוש בFoamOtic מהיר, קל ואינו דורש הטיה של הראש או שכיבה על הצד. תכשירי FoamOtic מספקים מספר יתרונות משמעותיים למטופלים ולמטפלים, כולל היענות מוגברת לטיפול, החלמה טובה יותר ונוחות שימוש גדולה יותר. פלטפורמת FoamOtic מנצלת תרופות ומרכיבים שכבר אושרו לשימוש באוזן, ולכן תהליך הפיתוח ואישור המוצר מתקצר.

אודות FoamOtic לשימוש וטרינרי

מוצרי FoamOtic מתאימים גם לשוק וטרינרי משמעותי. דלקות אוזניים נפוצות מאד בכלבים וכן בחתולים. כלבים נוטים במיוחד ללקות בדלקות אוזניים, ובארה"ב לבדה נרשמים 14 מיליון ביקורים מדי שנה במרפאות וטרינריות עקב דלקות אוזניים.

מתן טיפות אוזניים לכלבים מהווה אתגר שמקשה על היענות בעלי הכלבים לטיפול. יתר על כן, כלבים וחתולים מטלטלים את ראשם לאחר מתן הטיפות ומרבית הנוזל דולף החוצה. תרופות FoamOtic לשוק הווטרינרי נמצאות כעת בשלבי הפיתוח המוקדמים.

מאז התפרסם סיפורו של פדנג קיבלנו עשרות מיילים ומכתבים מגני חיות ברחבי העולם. הבוקר הגיעו לספארי שתי תרופות הומיאופתיות האחת מאנגליה והשניה מהודו אליה צורפה הכתבה שהתפרסמה בעיתון הודי.