ארכיון חודשי : ספטמבר 2012


פטיש, מסמר- כבר לקחנו מהר! בשביל סוכה לבנות, בנים ובנות, לא צריך כבר פטיש ומסמר בעצם, ואפשר לחבר מוטות מתפרקים מיוחדים בשביל זה, ותיק-תק, ויש סוכה... כן,הכל קצת יותר קל בעידן המודרני. הסוכות באות לנו כמעט מוכנות לגמרי בקופסאות שקונים בחנויות רהיטים והרכבה עצמית, וכל שנותר הוא ללכת לפי ההוראות על הנייר, ממש כמו הוראות ההרכבה של ההפתעה בביצת קינדר (רק טיפ-טיפה יותר מסובך...), לקבל אולי מכה באיזו אצבע על הדרך, לחטוף מכת שמש, להיזכר שעוד יש את הקישוטים שצריך לתלות, ו--- הופה! בנינו סוכה לתפארה. השבוע שאלתי את אבא שלי, אם ישתכללו עוד יותר וימציאו סוכה שבונה את עצמה (נגיד, סוכה מתנפחת) בלחיצת כפתור, האם זה עדיין נחשב מבחינה הלכתית כל עוד הסוכה עצמה כשרה?! הרי המצווה היא "לבנות סוכה"... מה עשינו בזה שלחצנו על כפתור? אז כן, אם רציתם לדעת, זה עדיין נחשב. בעידן שלנו גם לחיצה על כפתור היא סוג של בניה, ממש כפי שהדלקת האור בשירותים היא סוג של הדלקת אש. אבל בינינו לבין עצמנו, זה היה קצת הורס את כל הכיף. לא? כל ההתאחדות המשפחתית, או הכיתתית, להקים סוכה שתהיה מעוצבת לפי איך שאנחנו רוצים. מאז שאנחנו קטנים אנחנו זוכרים שאבא ואימא הם אלה שקובעים אלו תמונות לתלות על הקירות בבית, ואיפה להעמיד את הספה, וכו', וכו'. גם הציור שכל כך השווצנו בו בבית הספר, אימא לא תרשה בחיים לתלות בסלון איפה שכל האורחים באים, כי פדיחות. אז הנה, עכשיו אנחנו בונים סוכה, ואנחנו נחליט באיזה צבע תהיה השרשרת, איזה מהציורים שלנו נתלה (ממש מעל הכיסא של אבא, כמובן), ואחר כך בלילה, אם מזג האוויר יאפשר, נוכל גם לגרור לשם מזרנים ולישון תחת כיפת השמיים. כלומר, הסכך. ואז בכלל כיף. אז תיהנו לכם בישיבה בסוכה, וגם באכילה ובשינה בה, וחג שמח ושבת שלום! שלכם, ליאת

שלום חברים!


בימים אלה, נפתח ברח' שדרות ירושלים 96 ברמת גן, סטודיו-בוטיק אופנה, המיועד ולילדות ולנערות, תחת השם- שרמז. עוד מסרה בר:" זיהינו כי גם בקרב הצעירות מהמגזר הדתי אשר מחפשות כיום שמלות מושקעות ומיוחדות אין להן פתרון הולם למקום אשר יעניק להן פרטי אופנה מיוחדים לאירועים משפחתיים, בת מצווה. למדנו על המגזר לעומק במטרה להעניק גם להן פתרון מושלם בנושא."

חדש בישראל: סטודיו אופנה לילדות ולנערות בלבד: ...


אחרי שעמלנו על בנית הסוכה, הבאנו את הסכך המתאים, קישטנו וייפנו את הסוכה, בירכנו, אכלנו לשובע.. עכשיו הילדים בחופשה ומחפשים תעסוקה מעניינת בזמן שיושבים בסוכתם. מגוון משחקי הקופסא שכפר השעשועים מציע באופן בלעדי יכולים להנעים את זמנם של הילדים עם הרבה שמחה וכייף.

משחקים בכייף בסוכה….





* מופע קסמים של אמן האשליות * בית ספר לקוסמים * בית ספר לפיות * בית ספר לתעלולים של פיקסי השדון * יוצרים ביער עם שדון קסום פארק המיניאטורות "מיני ישראל", יקיים לרגל אירועי סוכות 2012 פסטיבל חגיגי בהשראת קסמים ופיות. במסגרת הפעילות לסוכות יערכו מגוון מתחמי הפעלה, התרחשויות תיאטרליות קסומות ואטרקציות לילדים ולכל המשפחה.

"מיני ישראל" יארח פסטיבל קסמים ופיות במהלך חגי תשרי







במהלך חוה"מ סוכות יתקיימו סיורים בירושלים באווירה חגיגית ומיוחדת עם יד יצחק בן צבי, הסיורים מיועדים לכל המשפחה וכוללים פעילויות מהנות: משימת אתגר אינטראקטיבית, סיורי תיאטרון, ריקודים ושירה באווירת החג, סיורים בשכונת הנחלאות, ביקור בצריף הנשיא יצחק בן-צבי ועוד.

עולים לירושלים בחג הסוכות



מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מעלה תערוכה חדשה המוקדשת כולה לילדים- 'מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים'. התערוכה עוקבת אחר תחנות תל אביביות שונות בחייו של נחום גוטמן ומזמינה את כל המשפחה להפוך ליום אחד, לנוסעים בעולמו הצבעוני של נחום גוטמן: עולם של זיכרונות, מחשבות, רגשות, אהבת הזולת והמקום.

"מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים" – תערוכה ...