ארכיון יומי : יוני 20, 2011


הצורך של עם ישראל להתלונן הוא כה עז, עד שבשנים האחרונות גם גופים שלא היו להם ממוני תלונות הציבור, מצאו לעצמם אנשים שיהיו ממונים על העניין הבלתי נעים ששמו: תלונה.

קוטרים בע"מ


"הגשמתי את החלום שלי," אומר ווראטו, עולה מאתיופיה, אשר עבד שם בתור רועה צאן וכיום הוא מדריך נערץ בתנועת 'בני עקיבא'. איך עושים דרך כזאת?

מדריך מכל הלב





שמחה וששון! שבוע הספר העברי התחיל! בתור סופרת, עבורי זוהי תקופת החגים. האמינו לי כי שום דבר לא יכול להחליף את הספר. לא הטלויזיה, לא האינטרנט, לא האייפונים. וזה כלל לא משנה אם הספר עשוי נייר או מתכת, דיגיטלי או אלקטרוני, עם דפים או כפתורים... אין תחליף לטקסט נקי רץ מול העיניים, שמחייב אותנו לדמיין, להמציא, לתאר את ההתרחשות בכוחות עצמנו. בכל פעם שואלים אותי בתקשורת "את לא חושבת שזמנם של הספרים מגיע לקיצם?! אתם הסופרים לא חשים מאוימים מהשתלטות הטכנולוגיה והאינטרנט... ושבעתיד בני נוער יקראו הרבה פחות?" אז כמובן שבני נוער קוראים הרבה פחות. אך לא משום שחווית הקריאה נפגמה, אלא מפני שהתרגלנו לקרוא מתוך מסך מרצד ולא מתוך עץ שטחנו אותו לדפים מהודקים. סרטים זה דבר נחמד, אך הרי גם לנסוע במכונית זה דבר נחמד, ועדיין אין זה אומר שמקומה של ההליכה נפקע מחיינו. וקריאה היא אפילו פעילות בסיסית יותר מהליכה, כי אצלנו, בני האדם, המוח הוא האיבר הפעיל ביותר. בעידן המודרני אנו יכולים לשבת על הספה כל היום, אך טרם הפסקנו לחשוב. וכל עוד ניחנו בשפה ובכוח הדימיון, המיוחדים לנו כבני אדם, אנו זקוקים לקריאה כאויר לנשימה. ואם תגידו "ומה עם אלה שלא יודעים לקרוא?"

שלום לכם!





תערוכה אינטראקטיבית בגלריה החדשה למשפחה בבית התפוצות תערוכה שהיא גן שעשועים של ידע לילדים ולהורים, חלל המציע משחקים סביב השפה העברית, המשלבים הנאה וחשיבה מה משותף למילים: חוצפה, דווקא, כשר ומהי "בַדּוּרה"? מהי המילה הנפוצה ביותר בעולם? את המענה לשאלות אלה ולאחרות הנוגעות לשפה העברית, תקבלו בתערוכת חווייתית ראשונה מסוגה

תערוכה חדשה: א – ב – גע – דע יוצאים ...


חוזרת בימים אלה לישראל עם סדרת "פאוור ריינג'רס סמוראי" (Power Rangers Samurai) בשנות ה-90 סדרת הפאוור ריינג'רס היתה הסדרה המובילה בעולם בתחום מותגים לילדים בגילאי 2-11, ובישראל נמכרו באותה תקופה כמויות אדירות של דמויות פאוור ריינג'רס. בימים אלה, במקביל למדינות נוספות בעולם, מושקת בישראל גרסתה החדשה של הסדרה: פאוור ריינג'רס הסמוראי, המבוססת על סדרת האקשן היפנית "סופר סנטאי" שהותאמה לקהל המערבי.

סדרת הילדים המצליחה "פאוור ריינג'רס" עושה "קאמבק" היסטורי