ארכיון חודשי : נובמבר 2011


חנוכה מספק למשפחות רבות הזדמנות ל"קצת תרבות", הנה ההצעה שלנו לימי החנוכה הקרובים ההצגה 'מוטי חלומותי'. מסע חלומותיו של מוטי וחוויותיו המשעשעות עם ידידו התיש, בעיירה צבעונית בה חיוך מהשמיים "השמייכל פן היימל" מאיר לכל יהודי באשר הוא, וסולל את הדרך אל החלום הגדול: ארץ ישראל...

לפעמים חלומות מתגשמים: הצגת ילדים בחנוכה -"מוטי חלומותי"



פארק השעשועים בא-לגן שבקיבוץ יגור פותח שעריו בחנוכה ומציע מגוון פעילויות לילדים. בחג החנוכה, כל ילד שיגיע לפארק השעשועים באלגן יקבל סופגנייה צבעונית בהתאמה אישית ויוכל ליהנות משפע אטרקציות ביניהן סירות מתנגשות, קארטינג, תותחי כדורים, מתקנים מתנפחים, משחקיה לפעוטות, פינת חי ועוד.

הילדים עושים באלגן בחנוכה?




קדימה בני עקיבא, הידד במעלה... הנה הגיעה שבת ארגון, השבת שאליה מתכוננים כל השנה – טוב, כל החודש – בתנועת 'בני עקיבא'. במשך ימים רבים באנו לסניף, גם באמצע השבוע, סיידנו, צבענו, הכנו פעילויות, עשינו מורל – והכול כדי שישמעו ויזכרו אותנו טוב-טוב. אנחנו השבט הכי מגניב בסניף, הכי שולט בעיר, הכי מעולה בארץ! כבוד! ואיזה כיף זה לראות את התוצאה הסופית – את החדר הצבוע, את השבט החדש שמקבל את שמו, את החניכים החדשים שמצטרפים לסניף בכיתה ג'... ברגעים כאלה אנו ממש מרגישים מה זה להיות חלק מקבוצה, מקהילה, ממסגרת שהיא כולה חוויה שיתופית על טהרת החינוך הדתי-ערכי. וכשאני מדברת על תנועה חינוכית ערכית, אני לא מתכוונת רק לבני עקיבא. גם עזרא, אריאל והצופים הדתיים מצטרפים לרשימה. אז אתם החניכים, שעוברים חוויות ופעילויות כייפיות בתנועות הללו, עיתון 'אותיות' מזמין אתכם לכתוב למדור החדש 'חדשות מהסניף'! הייתם בטיול מדהים מטעם התנועה, ויש לכם תמונה ממש טובה של כל החבר'ה משם? השתתפתם בפעילות התנדבותית וצילמתם את עצמכם באותו יום? שלחו אלינו את החומרים המעניינים ביותר, ואנו נפרסם אותם במדור 'חדשות מהסניף', שמופיע לפניכם בפעם הראשונה בגיליון הנוכחי.

שלום לכם!


מה העניינים? מחזיקים מעמד ברצף הלימודים הפתאומי הזה, אחרי שכל כך התרגלנו להתבטל בחגים? לא נורא, חנוכה כבר באופק. ובינתיים כדאי לעשות את המאמץ ובכל זאת לעמוד בזה. כל שנה אנו בטוחים שזה הרבה יותר קשה מהשנה הקודמת, בית הספר הזה, ולא מבינים איך זה אמור להמשיך ולהיות יותר קשה... ואז אנחנו מפתיעים את עצמנו (וגם בית הספר מפתיע אותנו, עם כל הכבוד) ואנחנו רואים שכן, זה אמנם נהיה יותר קשה אבל גם אנחנו נהיים יותר חכמים, כך שזה מתאזן! הרי אם היינו נעשים חכמים יותר ויותר אבל רמת הקושי הייתה נשמרת, מה עשינו בזה שאנו ממשיכים ללכת לבית הספר? בזבוז זמן? הרי אז הכול היה כל כך קל לנו, שכבר לא היינו מחכימים יותר. היינו נשארים באותה רמת חכמה.

שלום לכם!




משה מונטיפיורי, שהשבוע חל יום הולדתו, היה מדינאי, נדבן ושתדלן יהודי שהקדיש את חייו לסיוע ליהודים בארצות השונות

כל הכבוד לשר!




לימדו אותנו שהפסולת לסל, וחסל. אך לא תאמינו אילו דברים יפים ניתן ליצור ממנה, וכמה שזה יעזור לאיכות הסביבה

אמנות בירוק


דרך נפלאה לחוות עם הילדים את עונת המסיק - מסיק ידני ועם מנערת, סדנה לכבישת זיתים, סיור בבית הבד ובילוי משפחתי חווייתי בטבע.חוויות מסיק אותנטיות בבית הבד שמנא באווירה כפרית תוך שמירה על איכות הסביבה והטבע. מהכרם ועד לשמן הזית, בסיפורים, שירים, טעימות ומסיק אישי. מסיק זיתים בראי הדורות – מאבותינו ועד לניעור מודרני. מהעץ לצנצנת- כל משתתף יזכה לחוות את חווית המסיק, ולצאת עם תוצר אישי.

חווית מסיק בבית הבד "שמנא" שבמושב חגור




במהלך חופשת החנוכה יקיים תיאטרון חיפה הצגות ילדים ממיטב המחזאות העולמית והמקורית עם מיטב היוצרים ובהשתתפות צוות שחקנים מיומן. "פיטר פן", המחזה שנשאר צעיר לנצח חוזר , "החופש לזוז", ההצגה זוכת פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה לשנת 2011 ומופע המחול "בארץ הפלאות".

הצגות ילדים לכל המשפחה בחנוכה בתיאטרון חיפה



במהלך חופשת החנוכה יועלו בהיכל התרבות יבנה הצגות ילדים ומופעים מוסיקליים של מיטב היוצרים הישראלים ובהשתתפות צוות שחקנים מיומן. "עלילות המלך פרדיננד פדהצור בקיצור", מחזה מקורי מאת אפרים סידון, "ילדו ג'אז" מופע מוסיקלי לכל המשפחה בו פוגשים הילדים את עולמה התוסס של מוזיקת הג'אז דרך שירי הילדות הישראלים המוכרים והאהובים שלנו בשילוב קלאסיקות מהג'אז בעיבודים וביצועים נפלאים, "השיר שבלב" , הצגת חנוכה חדשה של כוכבת הילדים מיכל הקטנה, "פיטר פן" המחזה שנשאר צעיר לנצח, "כח המשאלות" מופע חדש שכולו אנרגיות, קצב ושמחת חיים כמיטב המסורת מבית טררם. ו"עוץ לי גוץ לי", המחזה הקלאסי של המשורר אברהם שלונסקי.

הצגות ילדים ומופעים מוסיקליים לכל המשפחה בחנוכה בהיכל התרבות ...