ארכיון חודשי : מרץ 2012






חודש טוב! לא הספקנו למצמץ - והאביב כבר בפתח. היה נדמה שהחורף הזה לא יסתיים לעולם. אבל ניקיונות פסח כבר נושבים בעורפנו, השמש מתחילה לצאת בהיסוס מאחורי העננים, ואנחנו נושאים את ראשינו לעוד חודש טוב, חג טוב ועונה חמימה וטובה. אז מה קורה סביבנו? נדמה כאילו העניינים הולכים ומתחממים לא רק במזג האוויר, אלא גם בעולם... בפוליטיקה כבר מופיעים מועמדים חדשים לראשות הממשלה, בביטחון ממשיכים לדבר על הפצצה הגרעינית, בכלכלה ממשיכים להתלונן על מחירים של מוצרים שונים (דלק, ממתקים, בתים), ואם זה לא מספיק, אצל חלק מאתנו תקופת הלימודים מגיעה לשלב המעייף שלה: הרבה מבחנים ומטלות. לא מזמן הייתי בתקופה מאוד טובה מבחינת הדברים שקרו לי בחיים, והנה לאחרונה, בבת-אחת, באו לי בזה אחר זה כל מיני דברים רעים, כמעט בכל תחום שיכולתי לחשוב עליו! מה עושים במקרה כזה, יש לכם רעיון? אפשר להתלונן ולבכות, כמו שרציתי לעשות, ולהיכנס מתחת לשמיכה. אפשר לומר: "טוב, אצל אחרים זה בטח גרוע עוד יותר, אז לא נורא!" ואפשר גם להגיד: "לא משנה לי אם אצל אחרים זה גרוע יותר, אני אעשה כמיטב יכולתי ואקווה שבקרוב הכול יסתדר..." בטח שזה קשה, לעודד את עצמך כשהמצב מסביב לא משהו. אבל מה אפשר לעשות? צריך לקוות שיהיה טוב, להתפלל, לעשות דברים בנידון, והכי-הכי חשוב - לעשות את מה שמשמח אתכם. למשל, לקרוא את העיתון הזה! אז לכל מי שהיה לו שבוע עגמומי, וגם למי שדווקא סבבה לו - שתהיה שבת קסומה! ובעזרת השם נעלה ונצליח! שלכם, ליאת

היי חברים!


יאמ... טעים.. אופס, מה, כבר פתחתם את העיתון? פדיחות. תנו לי שנייה לנגב את השולחן מפירורי השוקולד... רק זה חסר לי, שההורים שלכם יגלו שבמקום להכין לכם עיתון אני זוללת עוגיות קקאו. ובעצם, למה שלא תצטרפו אליי? העיתון שלנו השבת מוקדש הפעם לנושא המתוק והאהוב על כולם (חוץ מכמה חבר'ה שמשום-מה אוהבים יותר צ'יפס) - השוקולד. מה לא אמרו עליו: שהוא מעדן האלים, שהוא עוזר ללימודים, שהוא מנחם מדוכאים, מזיק לשיניים, טוב ללב... ואנחנו? תעזבו אותנו מכל הניתוחים האלה. אנחנו יודעים דבר אחד: שהוא מה-זה טעים! אז רוב העיתון התגייס לתת לכם טעימה ממעדן הקקאו הזה, החל מכתב נולד שנשלחו מטעם העיתון אל ממלכת השוקולד במפעל הממתקים (שלא תגידו שלא כיף להיות כתבים ב"אותיות"...) ועד למדור עולם ומלואו שיגלה לכם מאיפה הכול התחיל, וגם סיפור שכתבתי בעצמי לכבוד הממתק האהוב, ועוד כתבות, ומתכונים... ואם עוד לא נרגעתם מהאווירה הפורימית אחרי החג, גם מדור "כתב נולד" התגייס עם אוסף "פדיחות" פרטי שיעשה אתכם מרבים בשמחה לא רק משנכנס אדר אלא גם משיצא. ביהדות נכתב על יין שהוא משמח לבב אנוש. אצלנו הילדים אין כל כך יין, ומיץ ענבים לא תמיד עושה את העבודה. אז אנחנו יכולים להגיד, בפה מלא (ומתוק), שאם יש לנו משהו שמשמח לבב אנוש במאכלים הרי הוא השוקולד. בחורף - שוקו חם, ובקיץ - ארטיק שוקולד... אז הכינו את בלוטות הטעם, תפסו מקום על הספה ליד שאר עיתוני השבת, ותתפנקו על גיליון מתוק במיוחד - שיעשה לכם שבת שלום! שלכם, ליאת

שלום חברים!


יצא לכם לחפש מתנה לפסח עבור ילדים? אבל לא סתם מתנה אלא כזאת עם ערך חינוכי מוסף, כזאת שתעשיר את הילדים ואולי גם תלמד אותם משהו. מתנה כמו משחק קופסא חינוכי, וגם מהנה כמובן. וואו, הלוואי והיה משחק כזה... אבל השנה יש משחק כזה!

"פסח מצה ומרור" – משחק שלישיות לפסח




סדרת "צלילי קסם" של בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה ת"א, בהנחייתה ועריכתה של ניצה שאול היא הסדרה היחידה בארץ שמגישה את סיפורי הילדות של גדולי המלחינים. המופע הקרוב בסדרה " מחול החרבות בנשף המסכות" , מספר את סיפור ילדותו של המלחין הארמני ארם חצ'אטוריאן.

"מחול החרבות בנשף המסכות" – מופע מיוחד לחג הפורים




ה"טרמינל" במעלית הזמן ירושלים, יוצא במבצע פורימי משעשע. במהלך חג הפורים, בין התאריכים 7.3.12 ועד 10.3.12, כל מי שיתחפש לרופא, יקבל כניסה חינם ל"מסע בגוף האדם", כל מי שיתחפש לאסטרונאוט, יקבל כניסה חינם ל"מסע ביקום" וכל מי שיתחפש להודי, יכנס חינם לסרט: "הודו המדהימה".

מבצע פורימי ב"טרמינל" במעלית הזמן ירושלים


ברוח מגילת אסתר, בה המן הוביל את מרדכי היהודי על הסוס והכריז "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו", מגיע בפורים למדעטק, המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, סוס הנדנדה הגדול בעולם, אשר מופיע בימים אלה בספר השיאים של גינס לשנת 2012, שיוצב בפארק נובל אנרג'י למדע. זאת לצד פעילויות פורים משעשעות מגוונות בימי החג.

סוס הנדנדה הגדול בעולם יוצב בפורים במדעטק


ימים רביעי – שישי 7 – 9 במרץ 2012, י"ג – ט"ו באדר תשע"ב בית התפוצות מזמין את כל המשפחה בחופשת פורים לפעילות יצירתית באווירה פורימית עליזה בשילוב ביקור בגלריה למשפחה א ב- גע – דע. הפעילות כוללת ביקור בגלריה האינטראקטיבית למשפחה, סדנאות יצירה מיוחדות בהשראת סיפורי המגילה והפתעה מיוחדת לילדים המחופשים צילום למזכרת.

"בואו לבית התפוצות לחוויה פורימית ותקבלו תמונה שלכם למזכרת"



פארק השעשועים באלגן בקיבוץ יגור מציג עדלאידע משלו ומציע הנחה משמעותית למשפחה שתגיע מחופשת. פארק השעשועים באלגן שבקיבוץ יגור, הגדול מסוגו בצפון הארץ, מציע בפורים שפע אטרקציות ברוח פורים- אם רק תרצו תוכלו להיות: מלך החיות בנמר מתנפח ענק, נסיכה או אביר בטירה מתנפחת, לוחם בזירת תותחי כדורים, הרפתקן במתחם אתגרי בן 3 קומות, נהג מירוץ במסלול הקארטינג, פיראט בבריכת הסירות המתנגשות ומה לא... משפחה שכולה תגיע מחופשת בפורים, תזכה להנחה בהיקף 30% בכניסה לפארק.

באלגן בפורים


אם חשבתם שאיפור הוא המצאה מודרנית או שרק בחג הפורים נוהגים להשתמש במסכות ותחפושות - יש טעות... במוזיאון הארכיאולוגי בכפר סבא מזמינים את הילדים וההורים לחגוג את חג הפורים בחגיגה ססגונית של צבע ויצירה ממש כמו בימי הקדמונים בעולם העתיק.

חוגגים פורים בניחוח של פעם במוזיאון הארכיאולוגי בכפר סבא


חוה"מ פסח 8 – 10 באפריל 2012 - שלושה ימים של הצגות ומופעים מהארץ ומחו"ל עשרות מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב! יועלו במסגרת הפסטיבל בתיאטרון חיפה: שש הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית, הצגות ייחודיות מחו"ל, ארועי חוצות בסימן "תיאטרון סובב עולם" מופע פתיחה מרכזי של הצגת תיאטרון פיזי-חזותי מקורית סובבת קהל עשירה במוסיקה,פעלולים ואקרובטיקה רפרטואר מגוון של הצגות אורחות שבמסגרתן לראשונה הצגות לפעוטות

תיאטרון חיפה מקיים זו השנה ה-22 את פסטיבל חיפה הבינלאומי ...